Citroën Xantia: LHM Systeem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v Break

Vandaag begonnen bij mij de lampjes STOP met het lampje ernaast (met uitroepteken) Auto uitgedaan en vloeistofniveau gechekt toen zag ik dat bij de voorste veerbol de olie er uit spoot en aldus de meneer van de ANWB kwam het tussen de pakking van de veerbol vandaan. Is zoiets makkelijk te repareren?? en wat kost zoiets? Moet het systeem na het afvullen ook Ontlucht worden?

Alvast bedankt voor uw reactie

Mvg GoreText

GoreText

Geplaatst door GoreText (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xantia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

claxon (0), 12 jaar geleden

Ik had vroeger een DS.Opgepast want hij kan altijd zakken.De bol zal wel losstaan waardoor de pakking(o-ring)stuk is.Vooraan op de regelaar boven de bol staat een schroef waardoor je de druk kan laten weglopen.Met de hand of filtertang kan je hem losdraaien.Denkelijk zit de jouwe al los(druk aflaten niet nodig dan).Nieuwe pakking erop.Goed handvastzetten of met de filtertang.Ontluchten doet hij zelf.Ik denk niet dat er al lucht op het remcircuit zit.Even chekken.

GoreText (0), 12 jaar geleden

Dank voor uw snelle reactie

Het is al weer gerepareerd.., de pakking is de vorige keer (vorige eigenaar) niet goed gemonteerd (12-05-2010). Ik heb het laten doen omdat ik daar zelf nog niet zo heel veel verstand van heb tenminste van dat systeem. En het koste mij 50 euro incl 2.5 liter LHM olie. En de wagen rijd weer trein.

Mvg GoreText

claxon (0), 12 jaar geleden

Succes met je reparatie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.