auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Jumper: Motor gaat soms in noodloop en slaat soms ook helemaal af.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 hdi 8klepper

motor slaat soms af en gaat in noodloop. in verleden is de hogedrukpomp al eens vervangen
dit was 30000 km geleden.
klacht was dat motor tijdens het rijden er ineens mee op hield, we hebben 1 verstuiver vervangen maar dit
helpt dus niet.
Hebben bedrading bij de bsm ook gecontroleerd, hier was ook niets vreemds aan te zien.

Elektrische pomp in de tank werkt ook goed.
Foutcode is telkens po191 brandstofdruk\drukregeling tegnstr.
Fout treedt op bij belasten van de motor en ong. bij 3000 toeren.
Als we luisteren met een stethoscoop op de verstuivers, valt het op dat de nieuwe een ander geluid heeft als de
rest.


groet autobedrijf bijman

Rob

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien kan dit ook helpen :

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

[i]bovenstaande topic heeft wel andere symptomen maar wel dezelfde foutcode.

Retourflow in orde (lekkende injector) ?

Lucht in de brandstof aanvoer ?

Als dit in orde is:

Deze motoren hebben een lmm en map sensor even op luchtlekkage controleren. De lmm zit o.a. ook op de JTD van fiat en deze gaan regelmatig kapot. (P0101)

Verder is er bij de peugeot boxer (zelfde motor) een genodificeerde injectorkabelboom te krijgen. (P0191)

Verder is de koelvloeistoftemp. sensor verdacht.

raildruksensor ?[/i]

kdtvh 0
badge

12 jaar

Dankje Kevin.

We hadden de opvoerdruk gemeten en doe was goed. We hadden ook al de retour gechecked (optisch bij stationair draaien) en 1 verstuiver die echt behoorlijk retour gaf vervangen.
Nu een systeempje gefabriceerd met bekertjes en daar de retour mee gemeten.Stationair niets vreemds te zien, maar bij gasgeven duidelijk nog een verstuiver die veel teveel retour gaf.

We gaan hem nu vervangen en denk dat we het probleem hebben gevonden.
[url=http://postimage.org/image/ih4u67ddx/][img]http://s10.postimage.org/ih4u67ddx/P08_0...[/img][/url]

dan horen we het wel, succes

kdtvh 0
badge

12 jaar

Inderdaad opgelost door ook deze 2e verstuiver te vervangen.

Dus de les die wij ook weer hebben geleerd is dat een snelle diagnose van de retourlek echt heel duidelijk moet zijn te zien als je dit zonder die bekertjes wilt vaststellen. Vaak zagen we bij het starten direct wel als er een injector teveel retour gaf, maar nu heeft ons dat dus op een verkeerd spoor gezet. Door de bekertest kwamen we er achter dat deze 2e injector ook teveel retourstroom had, niet met stationair draaien maar wel op toeren....

Dank voor jullie suggesties jongens !

Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.