close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Jumper: olielamp blijft nog steeds branden na alles te hebben vervangen.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 HDI

Hallo heren

we zitten met een probleempje,

na het vernieuwen van alle lagers in het onderblok,een nieuwe oliedrukschakelaar gemonteerd te hebben etc etc blijft nog steeds het olie lampje branden,ook zijn een andere oliepomp geprobeerd( compleet geheel met oliefilter,brandstofpomp e.d. ) geen leidingen zijn verstopt en er komt genoeg olie boven in de nokkenas..het zeef onder is ook vernieuwd,ook is een ander merk oliefilter geprobeerd,olie die erin zit is 10w40.we zijn even ten einde raadt,

het gaat als volgt:

wanneer de motor in koude toestand gestart word is er niks aan de hand,ook niet bij gas geven.maar zodra de moter een temperatuur bereikt heeft van zo'n 60 graden begint het olie lampje heel lichtjes te flikkeren ( stationair ) naar mate de motertemperatuur stijgt,licht het lampje steeds verder op,en op een gegeven moment blijft hij dus constant branden..dan gaat hij pas weer uit bij een half ingetrapt gaspedaal.

het vreemde is dat zoiets alles vervangen is,waar zich het probleem zou kunnen bevinden maar helaas zijn we eigenlijk dus niks opgeschoten..

het enige wat ik niet gedaan heb,is de oliedruk gemeten,dit omdat ik de meter ervoor niet heb.

misschien is e.e.a. door te meten of te controleren ?

het rare is ook dat hij met gemak een halve dag stationair kan draaien zonder problemen.

voor de rest loopt hij perfect,zonder rare bijgeluiden of wat dan ook,kvs temp. blijft ook goed,geen verlies etc.turbo + leidingen is ook ók

het gaat om een 2,5 Liter HDI motor

wie kan ons uit de brand helpen ???

alle tips zijn welkom!

Stefan

Geplaatst door

stefan84 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stefan ik zou toch als eerste eens kijken of je geen meter kan lenen bij een collega want het is toch wel fijn om teweten of de oliedruk echt telaag is of dat er wat anders aan de hand is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

dat is waar jan,maar een vreemd probleem is dit!

ben erbij vergeten te vermelden dat zelf de complete cilinderkop omgezet is van een zelfde motor maar alles zonder resultaat..

nogmaals is alle hulp welkom.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

stefan het is ook vreemd als ik het zo lees want je hebt alles al overgezet tot je oliepomp toe.
je zou haast denken dat er teveel ruimte op je drijfstanglagers zit maar daarom zou het fijn zijn om teweten wat de druk is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

dit kan evengoed een electrisch probleem zijn, heb je al een geprobeerd met losgekoppeld oliedruk contact te meten op het contact of dit wel een signaal doorgeeft naar het lampje ? Je hebt blijkbaar al flink wat kosten gemaakt, een oliedrukmeter met aanpassingsstukken zal toch nooit zoveel kosten als een volledige revisie van een motor...Oliedrukcontacten zijn niet altijd even betrouwbaar ook nieuwe.

gielen 0

18 jaar

hoe bedoel je dit precies bart ?

ben een beetje tevergeefs nu,en kom ff op geen andere ideeen meer.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

sorry ben een paar dagen weggeweest. wat ik bedoel is dat als je motor ok is en je oliedrukcontact ook, maar verderop in de bedrading zit er ergens een massaverlies, je weet wel liefst zo grillig mogelijk.... geeft pas door bij warme motor ed. Dan blijft het lampje branden. Als je de bedrading los maakt van het contact en je meet bvb met een testlampje dan weet je met zekerheid of de bedrading je geen parten speelt, dan is het alleen het contact dat een signaal kan geven (ik ga ervan uit dat dit een klassiek contact is dat massa doorschakeld bij te lage oliedruk) Dus het klemmetje van de testlamp aan de + van de batterij en dan meten op het oliedrukcontact. Als het testlampje dan niet brandt bij warme motor maar het lampje op het dashboard wel, vloek dan maar eens heel hard want alle vervangen stukken waren voor niets.
Ik zou alleszins ook nog eens een nieuw contact zetten, ik heb het zelf meegemaakt, druk iets lager dan normaal maar nog binnen de normen, en contact te kritisch.... ook het nieuwe en hup bij warme motor flikkerend lampje.
Veel geluk, en ik hoop voor jou dat er nu toch een oplossing komt

Bart

gielen 0

18 jaar

nou bart

probeer er maandag of dinsdag even aan toe te komen om dit nog eens te gaan proberen..

ik laat wat weten indien ik meer weet of nog beter,de oplossing gevonden heb!

bedankt voor het mee denken..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

nou,Stefan ben je er al verder mee gekomen ?

gr. E.Tempel

Ernst Tempel 0
badge

18 jaar

nee helaas helemaal niet Ernst..

Gr Stefan

stefan84 0

18 jaar

Stefan

Dat meen je niet !!!!!!
heb je inmiddels al olie druk gemeten ?

gr. Ernst

Ernst Tempel 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.