close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen C4 2014: P1336 P1337 P1338

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5F02, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 115

Goedemiddag. Ik heb hier een probleem met een Citroën C4 grand picasso 2015 benzine. Klacht van de klant was dat de auto onder het rijden ging stotteren, storingslampje aanging, en de auto op 3 cilinders ging lopen. Uitlezen gaf mij de codes P1336, P1337, P1338. Omdat de citroën aan een beurt toe was, heb ik olie, oliefilter, luchtfilter, bougies vervangen. Na wissen van de codes, een proefrit gemaakt. Exact dezelfde codes kwamen naar boven. Toen de bobines gewisseld zonder resultaat. Dezelfde codes kwamen weer naar boven. Ik heb in overleg met de klant de timing gecontroleerd, en omdat deze niet helemaal op tijd stond (met speciaal gereedschap gecontroleerd). de complete kettingset vervangen. Ook dit hielp niet. Dezelfde codes komen steeds naar boven. Ik heb ook de verstuivers gewisseld van de eerste naar de derder cilinder, en van de tweede naar de vierde cilinder. Ook dat maakt geen verschil. De auto start prima. koud en warm. Ga ik een stuk rijden, merk ik niks. Snelweg ook geen probleem. Makkelijk naar de 140. Maar als ik op een normale weg rond de 50 k/h ga rijden, en van daaruit langzaam optrek, voel ik de auto heel zachtjes stotteren. Als hij vervolgens een teveel aan misfires constateerd, schakelt de ecu de injector van die cilinder uit. Vanaf dat moment gaat de motor op 3 cilinders lopen, en gaan de storingslampjes aan. Weten jullie waar ik nog naar kan kijken.

Geplaatst door

Bas0017 (0)

al 11 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Storing zit op cilinder 1 en 2. Bij deze motor zitten die rechts als je voor de motorkap staat. Niet toevallig de verkeerde bobines gewisseld?

JGC 170

11 maanden

brandstofdruk controleren waarschijnlijk de hogedrukpomp defect

STIP911 105
badge

11 maanden

Die kans is idd groot, zou ook even de vervuiling van de inlaatkleppen bekijken met een scope.

harry4203 2615
badge vip badge

11 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.