Dank voor je reactie. A.s. donderdag gaat de Citroen dealer uitlezen. Een korte brainstorm leidde tot niet veel, dus ik wil ze met een fenomeen-beschrijving ten dienste zijn. Die motormanagement storing bleek eerder een tijdelijke fout te zijn, maar kan een relatie hebben.
Als het opelost is post ik het.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na het starten branden motormanagement, Stop, (!)m asr en abs. Deze gaan uit na enkele km's. Als het warm is lijken ze eerder uit te gaan dan wanneer het koud is (onder nul). Bij warme auto is starten hetzelfde, maar is een paar honderd meter vaak voldoende. Bij al deze lampjes gaan ook de tellers op 0. Al tellen deze wel gewoon door.
Als ik na een rit deellast rustig (stationair) met 30 kph door de wijk rol, komen de lampjes/000000 weer terug. Ga ik later weer even een seconde of 10 op vollast, dan gaan ze weer weg. Soms blijft het motormanagement lampje hierbij wel branden. Alles functioneert overigens prima. Verlichting, pinkers, zelfs het resetten dagteller kan gewoon als alle lampjes branden. Dit zit toch tussen de BSI en de lampjes unit? Zit de BSI onder het middenconsole toevallig? Als ik de auto op contact zet hoor ik daar iets wat lijkt op een heel klein relais wat worstelt om te schakelen.
Volgens mij brandt in ieder geval de motorstoringslamp niet onterecht.
Ik zou de auto eerst maar eens laten uitlezen.
Zonder reparatie loop je het risico bij de eerstvolgende APK afgekeurd te worden omdat er foutcodes aanwezig zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar