Hoi, ik rij een bx break, 1600 met le-jetronic. Was onderhoud aan het doen vandaag en zag een slangetje losliggen in de motor. Aansluiting op vacuumvervroeging bleek leeg, en eentje op aanzuigbuis lucht, dus wees de weg vanzelf, alleen....
Er zit een 1-weg ventiel in het slangetje, wel zuigen, niet andersom. Hoe werkt dat dan? Komt de vacuumvervroeging dan niet of expres langzaam terug? Ik rij ook Kever met vacuumvervroeging, maar daar zit geen 1-weg klep in........
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien bescherming voor vacuümdoosje tegen terugslag?
Raadsel is opgelost!
Twiede, het komt daar inderdaad op neer!
De BX-en met injectie reageren heel snel op gasgeefwisselingen, nerveuze bestuurdersvoeten dus.
Je zou dan continue wisselende voorontsteking hebben, wat nerveus motorgedrag veroorzaakt. om dit te voorkomen wordt een knijpertje in de leiding gezet, een ventiel/doosje dat ervoor zorgt dat de voorontsteking rustiger terugloopt.
Is inderdaad bij mij duidelijk te merken.
Zo blijkt dat dus te zitten, weer wat geleerd!
16 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar