auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xantia: Veerbollen voor vervangen, komt niet omhoog

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

De voorkant danste en ik ik de 2 bollen vooraan veranderd, gepurgeerd maar hij wil vooraan niet omhoog komen en achteraan blijft hij hoog staan... Wat kan ik doen ? Bedankt alvast.

Geplaatst door

FPP (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zit een ontluchtings nippel bij de 5e verbol voorop t motorblok ...dacht ik.

vinner 0
badge

15 jaar

Heb ik ontlucht maar maakt geen verschil uit

FPP 0
badge

15 jaar

En als je de achterkant even met de wielen van de grond krikt.

vinner 0
badge

15 jaar

Al geprobeerd, maakt geen verschil

FPP 0
badge

15 jaar

Bij de voorste hoogte regelaar onder de wagen gaat de bedieningsstang tussen de torsiestang/scharnier stroef door vuil en roest. Dit verklaart de onregelmatige rijstand, het dansen.

En bij de achterste hoogte regelaar is een nylon verbindings stukje [ Citroën onderdeel 529103 ] tussen de regelaar en het stangenstelsel losgeschoten door slijtage en daardoor blijft de wagen omhoogstaan.

Vriendelijke groet, Tibor

in de hoogste stand zetten en beetje toeren maken

mcitr. 0

15 jaar

Hoogteregelaar zelf wil ook wel vast gaan zitten (voor), uit elkaar halen en staafje zacht schoonschuren met scotch-brite.

jopiekees 0
badge

15 jaar

Ik ga morgen al jullie adviezen nogeens opvolgen en laat jullie weten of het gelukt is. Ik heb ook gehoord over een pomp op de voorste centrale bol aan te sluiten en op die manier druk te bekomen. Alvast bedankt iedereen !

FPP 0
badge

15 jaar

vaak komt het voor dat het mechaniek vast zit doordat bij onderhoud dit niet gesmeerd wordt
maar als hoogteregelaars vast gaan zitten heeft dit meestal een oorzaak
slecht onderhoud aan het lhm systeem heeft veelal hoge reparatiekosten
als dit niet regelmatig ververst en schoon gemaakt wordt krijg je vervuiling
iedere 5 jaar verversen of 120.000 km

andreas08 0
badge

15 jaar

De hydraulische olie moet eens per 60000 vervangen worden, idd heel belangrijk. Ik rij 15 jaar citroen (tot 4 ton aan toe), doe dat verversen altijd en heb nog nooit, op vullen / vervangen van de bollen na onderhoud aan het veersysteem gehad. Maar als de hoogteregelaar echt vast zit dan had je dat tijdens het rijden fors moeten merken of...je veerbollen waren nog goed en de hoogteregelaar werkte idd niet meer. Heb je de bollen erop laten zetten of heb je het zelf gedaan; is er eerst gekeken naar de oorzaak van het rij / veergedrag?

mcitr. 0

15 jaar

Het rijgedrag : achteraan OK, maar de voorkant danste. De 2 voorste bollen veranderd, de centrale gepurgeerd maar er komt weinig druk uit. De olie is nieuw en de voorkant wil niet omhoog komen. Moet ik die typische klick horen of niet ? De achterkant zakt niet en de voorkant komt niet omhoog... :-(

FPP 0
badge

15 jaar

Nog een vraag, klopt het dat er achter de ontluchtingsnippel op de centrale bol vooraan een kocheltje zit ? Zijn we dat misschien kwijtgeraakt ?

FPP 0
badge

15 jaar

de ontluchtings nippel hoef je volgens mij alleen maar een halve slag los te draaoen om te ontluchten, niet er compleet uit!
dat kogeltje zal er wel in moeten ja.

Idd, dus alles werkt nu maar toch blijft de wagen aan de achterkant hoog staan : zakt dus niet ; het rijgedrag is nu wel prima.

FPP 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.