auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Bx: verschillende typen inlaatkleppen?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Ben bezig met herstellen van cilinderkop BX 1.4 (met gietijzeren onderblok). Na defecte distributiespanrol zijn de inlaatkleppen kromgeslagen. Ik heb (met m'n domme hoofd) de oude kleppen weggegoooid en bij een automaterialenzaak nieuwe kleppen gekocht, deze lijken echter ook na inschuren niet goed in de zitting te passen, de hoek van het contactvlak lijkt mij kleiner (scherper) dan de hoek van zitting. Bij een test (met spritus) treedt er echter geen lekkage op. Na montage van het geheel heeft de motor wel gedraaid, maar uiterst beroerd. De klepspeling en distributie zijn correct (af)gesteld. Bij een compressiemeting kom ik bij alle cilinders tot ca. 6 bar, lijkt me wat weinig.
Volgens de automaterialenhandel zouden de geleverde kleppen de juiste moeten zijn, men kent geen ander type. Op sites als Partsbase en Autobase kom ik niet verder.
Ik kan natuurlijk een kop op de sloop halen maar zou het leuker vinden om de auto met de huidige kop weer netjes lopend te krijgen. Ik hoor daarom graag suggesties.

Geplaatst door

Johan406 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nieuwe kleppen betekent toch ook nieuwe zittingen?.
Je gaat toch niet op de oude zittingen nieuwe kleppen inschuren?.

primera p11 0

16 jaar

Tsja, dat is waarschijnlijk het verschil tussen een amateur (kantoorpik) en een professional. Is een nieuwe klep in een oude zitting altijd gedoemd te mislukken?

Johan406 0

16 jaar

Je moet ze er dan wel heel perfect in kunnen schuren en dat lukt denk ik niet, omdat de zittingen vaak ook ingeslagen zijn.

primera p11 0

16 jaar

probeer aan een goeie tweedehandkop van een betrouwbare sloper te komen; Vos in beneden leeuwen bijvoorbeeld.

mcitr. 0

16 jaar

Is de beste optie in dit geval.
Laat kop vlakken en nieuwe kleprubbers monteren (olieverbruik!) en je hebt weer een perfecte cilinderkop.

Voordat je de koppakking monteert, vergelijk deze met de oude.
Heb de ervaring dat de gaten voor de koeling erg klein kunnen zijn of ontbreken, afhankelijk van merk.
Opboren met 6mm.

Suc6 en prettige jaarwisseling.

twiede 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.