hey mensen
Ik denk dat mijn versnellingsbak stuk is
Hij kan niet meer in zijn 1 ,2, 3 en zijn achteruit gezet worden .
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem kan zijn.?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
schakelstangetjes controleren, ligt misschien een los
als je motor afstaat kan je dan wel schakelen,is je koppeling niet kapot??
16 jaar
als de motor afstaat kan ik idd wel schakelen
dus dat wil zeggen dat me koppeling stuk is robby.?
en weet je wat dat dan ongeveer zou kosten om zoiets te laten maken .?
16 jaar
nou dat is niet 100%zeker ,voelt je pedaal nog wel lekker aan,dus de koppelingbediening voelt nog wel lekker? ax heeft een kabel zover ik weet, het kan dus ook ziin dat je koppelingsgaffel gebroken is moet je even kijken ,de motorkap opendoen iemand de koppeling in laten trappen en kijken of je de kabel kunt lokaliseren en kijken ofdat de arm waar de kabel ingaat mooi mee op en neer gaat,zo ja dan ga ik voor de koppeling, of plaat of drukgroep of druklager ,in ieder geval alles kompleet vervangen zo'n setje kost ongeveer voor een particulier tussen de 120 en 150 euro,en dan diegene die hem repareert natuurlijk dat weet ik zo niet.
16 jaar
[quote=jammer]hey mensen
Ik denk dat mijn versnellingsbak stuk is
Hij kan niet meer in zijn 1 ,2, 3 en zijn achteruit gezet worden .
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem kan zijn.?[/quote]
Gaat het naar zijn 4 schakelen nog wel?
Hans
ja als de motor loopt wel ja
voor de rest merk ik weinig van de koppeling
het is idd alleen als de motor loopt
maar zon setje valt mee dus had het duurder verwacht
had al met een maatje gekeken en was niks los dat we zagen .
16 jaar
weet je wat je eens moet doen,je krikt een voorwiel op goed ondersteunen met een bok dat hij gegaranderd niet van de bok af kan vallen,dan zet je hem in zijn 1 ,starten dan zal dat wiel gaan draaien dan doe je net ofdat je gaat rijden,,wel rustig aan niet dat je dadelijk koffie moet gaan zetten voor de vrijwillige brandweer,gewoon heel rustig dan schakel je gewoon op 1 naar 2 naar 3 naar 4 niet in zijn achteruit dat kan dan niet dan zet je hem vrij en zet je hem af ,als zo alle vernellingen goed werken ga ik inderdaad voor je koppeling.wel goed ondersteunen hé en rustig aan je hoeft geen 110 op de teller te halen gewoon relaxt
16 jaar
Als je wel in zijn 4 kunt zetten ,is de bak verrot en niet de koppeling.
Hans
mis ik iets???wel in zijn 4 ??heb ik niet gelezen[quote=Hans4037]Als je wel in zijn 4 kunt zetten ,is de bak verrot en niet de koppeling.
Hans[/quote]
16 jaar
Hans vraagt : [i]Gaat het naar zijn 4 schakelen nog wel?[/i]
Jammer zegt : [i]ja als de motor loopt wel ja
voor de rest merk ik weinig van de koppeling[/i]
ok thanks
ik zal er eens naar kijken
maar weet niet of dat vandaag kan anders morgen
maar ik houd jullie op de hoogte
ciao chris
16 jaar
had ik niet gezien misschien dat ik net aan het intypen was,maar vaak gaat in zijn 4 dan toch wel omdat in deze versnelling de tandwielen niet zo hard ronddraaien als in zijn 1 .kraakt dan wat minder
16 jaar
Robby,
in het eerste bericht van jammer staat al dat hij niet in zijn achteruit 1,2, en 3
Hans
ja dat klopt mischien mijn fout maar dacht ook misschien heeft hij zijn 4 niet geprobeerd[quote=Hans4037]Robby,
in het eerste bericht van jammer staat al dat hij niet in zijn achteruit 1,2, en 3
Hans[/quote]
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar