Citroën xantia 16i x: wat kost een setje lagers voor een draagarm xantia.

Bouwjaar: 1994

Hallo ik ben nelis van gelden uit drachten wie kan mij vertellen
wat een lagersetje kost voor een draagarm van een xantia 16ix achter(rechts).
alvast bedankt voor die gene, die het mij kan vertellen.

geen

Geplaatst door geen (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xantia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ericbx (0), 20 jaar geleden

Beste nelis kijk eens op www.iddstechnique.nl
ik dacht rond de 50 euro ex verzendkosten
bij de dealer ongeveer 2x zoveel ,op marktplaats staat onder onderdelen citoen ergens een advertentie voor het wisselen inclusief materiaal voor +/- 150 euro .
Als je redelijk goed kunt sleutelen en voldoende gereedschap hebtis het goed zelf te doen in ongeveer 3 uur tijd inclusief bakkie en peuk op zijn tijd ,kijk even op http://drive.to/citroenbx voor een idee.
Heb ook deze http://www.renespaan.nl/onderhoud.htm
Kost beide kanten vervangen voor een bx ex BTW 223 euro
Even informeren voor een xantia
MVG; eric

willem12104 (0), 20 jaar geleden

Een gehele draagarm van de sloophalen is vele malen goedkoper en sneller te monteren. Het vervangen van de lagers voorkomt het slingeren van het wiel, maar negen van de tien keer (wanneer je te lang hebt doorgereden met versleten lagers) komt het wiel niet meer in een hoek van negentig graden onder de auto te staan. De onderkant van het wiel staat naar buiten.

ericbx (0), 20 jaar geleden

Willem in een set zitten nieuwe lagers,keeringen .een afstandhouder assen en moer als je dit vervangen hebt is het weer als nieuw, zover de boel uitleuteren dat zelfs de buiten ring passing van je lagers eraan zijn heb ik nog niet gezien .
Op de sloop moet je ook oppassen wat je koopt want deze wagens hebben meestal ook geen lage km stand en kun je na een paar maanden mischien wel weer aan de slag. MVG; Eric

willem12104 (0), 20 jaar geleden

Eric dat je op de sloop uit moet kijken ben ik met je eens. Ik neem daarom eigenlijk alleen schade auto's. En als je op de sloop gaat kijken neem dan de ophanging met veel ervaring. Volgens Citroen slijten de draagarmlagers vooral bij citroens die relatief weinig gebruikt worden. En jawel, ik ken 10 jaar en oudere xantia's bx-en en cx-en met kilomterstanden boven de 300.000 km met orginele lagers en wagens met 100.000 waarvan de lagers al van versleten zijn. Ik denk dus niet dat een versleten lagers en kilometerstand met elkaar te maken hebben. Nog sterker. Kennis had een BX 1100 (zeer uniek in nederland) voorzien van nieuwe lagers op kilometerstand 89.000. Bij 91000. Op stal gezet voor drie jaar. Niet op blokken gewoon op wielen (stom). Na die tijd mee gaan rijden. en Jawel bij 94.000 km zwalkte de wagen van links naar rechts over de weg (het gevoel van stevige zijwind). Bijde ophanging lagers versleten. En dat al na 5.000 km en 6 jaar.

Ik heb vandaag nog een draagarmlager vervangen. 59 euro setje verpakt (voor een kant) bij de dealer. Dit was voor de bx. Het wiel piept slingert en kraakt niet meer tijdens de instap en rijden. Maar optisch is te zien dat het wiel nog steeds scheef staat. Ps. Ken adressen waar ze een kant bs doen voor 170 euro. xantia 225 geloof ik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.