Bij koude motor,rijden met choke schakeld automaat zeer moeizaam door naar 2e versnelling.Maakt zeer hoge toeren.Zodra in 2e versnelling valt deze snel terug naar 1e versnelling en begint dan te haperen van 1 naar 2 en visa versa.........wat kan dit zijn?Zodra lampje gaat branden dat choke uit kan en de choke dus uitgezet is,loopt automaat weer als een zonnetje.....wat is de oplossing voor dit probleem?Bedankt alvast voor jullie hulp!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet precies hoe deze automaten geschakeled worden, maar ik kan me zo voorstellen dat er een vacuumslangetje lek is/ er af ligt/ verstopt zit.
michel
Hallo Michel,bedankt voor je reaktie.Is zoiets(vacuumslangetje) door mij als leek ook te vinden/op te lossen?Heb geen idee waar ik zou moeten zoeken nl?Of maar beter even langs een garage gaan?(al wil ik niet teveel geld aan reparatie kwijt zijn voor deze auto hoor,ondanks dat deze verder prima rijdt)
16 jaar
Als je onder de kap kijkt opletten of er slangetjes los (lek) zitten (van de motor naar de bak)
Vaak schakeld zo'n bak op motorvacuum.
gr. michel
16 jaar
Hallo Michel,vandaag even gekeken onder de kap en zie wel dat er een slang los zit/cq mist,dit is echter de slang nabij de hendel voor zomer of winterstand(zodat de carburateur sneller opgewarmd gaat worden bij temperaturen beneden de 10grC,volgens boekje).Zou dit misschien de reden kunnen zijn?Tenslotte doet het probleem zich alleen voor bij een koude motor?De auto gaat as dinsdag voor de APK,zal het dan meteen aanhalen dat ze de slang er op zetten...........ik hou je op de hoogte
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar