Even opnieuw, de cuore bokte en liep niet lekker. Heb toen de bougiekabels en de bougies vervangen, toen liep hij perfect. Na deze operatie heeft de auto een week lang iedere dag gelopen zonder problemen. Tot op de 7e dag, toen stopte hij na 500 meter. Heb ook de verdelerkap vervangen de rotor en de bobine, heb de oude bougies er weer in gedaan, maar ook geen succes. Benzine komt ook in de carburatuur. De bougie kabels vonken als je ze een stukje van het blok afhoudt, dit geld ook voor de bobine kabel. Als er een paar dagen niet geprobeert is om te starten, dan lijkt net of hij bijna aanslaat, maar dit is zeg maar 3 slagen en dan houdt dat ook op, start je dan meteen weer, dan doet hij niets en klinkt ook niet dat hij wil gaan aanslaan.
Wie o wie heeft nog een tip, ben eigenlijk best wel een beetje radeloos!!!!
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de klepspeling is controleren
inlaat 0.25
uitlaat0.30
leo
Heeft deze motor geen puntjes erin zitten? Volgens ons wel. Dan zullen die wel dicht staan. Dacht dat de 3 cilinders tot 1993 gebruik maakten van puntjes.
Sytze
Ehhh wat voor puntjes bedoel je??
17 jaar
hij bedoelt contactpunten als die in zitten zitten die onder verdelerkap
succes jan
Heb een ontsteking die geen contactpunten meer heeft.
17 jaar
brandstof pomp stuk?????
Carburateur eens goed schoonmaken helpt soms. Controleer ook eens de vacuumslangen op scheuren etc. Staat de ontsteking ook goed op tijd? Heb je bij het terugplaatsen van de verdelerkap op de juiste aansluiting van de bougiekabels gelet?
Maurits
17 jaar
verkeerde rotor??
[quote=marc219]Heb een ontsteking die geen contactpunten meer heeft.[/quote]
Vergeet het maar rustig! Jij hebt nog gewoon puntjes in de ontsteking zitten. Ik heb het even na gekeken en deze dingen zijn er alleen maar met puntjes. Dus ligt mijn eerdere diagnose toch wel aardig voor de hand. Durf bijna met zekerheid te zeggen dat daar het probleem schuilt.
Sytze
[url=http://imageshack.us][img]http://img119.imageshack.us/img119/6939/...[/img][/url]
http://img119.imageshack.us/img119/6939/...
Dit zijn de puntjes die gebruikt worden tot 1995. Pas in de Cuore IV vanaf 1995 worden andere systemen gebruikt. Kijk maar es hoeveel draden er van je verdeler afkomen.......
Sytze
[url=http://imageshack.us][img]http://img204.imageshack.us/img204/4263/...[/img][/url]
Ook kan de condensator stuk zijn.....maar ik ga voor de puntjes.
Type L201 zie chassis nr heeft geen contactpuntjes
ik ga voor de pomp
meet de brandstof druk eens
[quote=Leo65141]Type L201 zie chassis nr heeft geen contactpuntjes[/quote]
Hee das gek, ik heb er 3 staan met deze bouwjaren en nieuwer. En laten die nou net wel puntjes hebben.
En als je kijkt in partscat zijn ook pas in 1995 puntjes verleden tijd. Maar waarom nou niet even kijken hoeveel draden uit de verdeler komen? Topicstarter is tenslotte particulier en had nog nooit van puntjes gehoord.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar