auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu applause: koeling

Bouwjaar: 1993

goede dag

ik bezit een applause 1.6 16xi die 220dk heeft gelopen, maar vandaag had ik het volgende probleem: ik rijd constant met een snelheid van 80km en in eens ging de temp. meter hellemaal omhoog staan en en dat tijdens het rijden, ben toen gestopt en zag dat in de water reservoir dat de water aan het borellen was,ik draaide de radiateur dop los en het water spot tot drie meter dus was onderdruk dacht eerst dat het de thermostaat was maar dat was nie want allebei de koelslangen waren warm, ben toen rustig door gereden naar huis en heb de auto lang laten staan, toen heb ik de auto gestart en een stukje mee gereden
maaar nu was helemaal niets aan de hand allen nu sloeg de ven niet in , het is dus een raren verhaal
heeft iemand een idee wat het is???????????

bedankt

Geplaatst door

remus9461 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

na dat ik hem had afgezet en opnieuw gestarthad sloeg de temp.meter niet meer zo hoog en bleeft mooi in het midden staan maar toch ging het water koken en de vin sloeg niet in

remus9461 0

20 jaar

Stoutert -:)) nooit meer rijden als je koelvloeistof tot drie meter hoog is gesprongen. Systeem is leeg dus geen seconde laten lopen. Eigenlijk is les 1 nooit een radiatordop openen bij te hete motor.

Verder kan jouw probleem heel veel oorzaken hebben dus even naar een deskundige gaan die systematisch de oorzaak kan zoeken.

Sterkte,

Paul

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Het probleem met temperatuurmeters is dat ze de temperatuur van het koelwater meestal meten. Als er geen koelwater is, meten ze niets....., maar heb je wel degelijk een koelingsprobleem. Zorg dat je vloistof op niveau is. Ontlucht de zaak middels een ontluchtings"ventiel"in een slang.Zit meestal boven op een slang) en kijk hoe het dna gaat. Hoe je meter in de gaten en check je vloeistof goed. Met te weinig koeling kun je de boel in de soep draaien. Ik vrees al voor je koppakking.

Harold4154 0

20 jaar

waar zit die ventiel en in welke slang zit die,maar dit soort koeling ontlucht zich zelf toch??

remus9461 0

20 jaar

Ik weet niet waar dat bij jouw auto zit. De auto's die ik heb gehad hadden allemaal zo'n draaiknopje. Het moet altijd op het bovenste/hoogste punt zitten van een waterslang, want daar gaat de lucht naar toe.

Harold4154 0

20 jaar

als de motor zich automatisch ontlucht zit er extra slang aan het koelvloeistof tankje

sarabande99 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.