Het probleem is dat het maar 1 keer in de 2/3 weken voorkomt.
Je rijdt naar een rotonde of verkeerslicht en de motor zakt na de kopp. in te
trappen naar 1000 tpm. zakt vervolgens naar 750 tpm. dan na 1 keer stotteren 500tpm. en slaat dan af, duurt 2a3 min.
en je kunt 'm weer starten, laat je 'm vonk trekken dan pakt ie gelijk aan.
Laten uitlezen v/d compie heeft geen nut geen foutcode leezbaar.
Dit gebeurt meestal als ie van de autom. shoke af is, dus bijna warm of warm is.
Heb het 1 keer meegemaakt dat ie warm was (na 30min) rijden.
Hetzelfde probleem heeft de toyota starlet ook eens gehad.
Wie kan mij helpen en heeft hier vaker van gehoord.
Bvd. Gr. Ronny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oja, wat ik even moet vermelden is wat ik er allemaal al aan heb gedaan: bougie's, verdelerk. rotor, kabels,
olie en oliefilter en luchtfilter, distrib. riem en spanrol zijn verv. Motor loopt perfect stottert of hapert niet.
Gr. Ronny
misschien defect in bobine
Motorcode uit laten lezen. Vermoedelijk watertemperatuurtsensor = code 4
en weet je het al? ik heb zelfde probleem
gr
nick
17 jaar
Na een verhuizing en vele nieuwe wachtwoorden en registratie's op deze site ben ik er samen met Siem uitgekomen om weer ingelogd te zijn.
Het was idd. de themp. censor die niet de fan aanstuurd ook niet de die naar het dashbord gaat(themparatuurmeter) maar die, die een sein stuurt bij koud en warm worden v/d motor naar de computer.
Ben me trouwens rot geschrokken wat zo'n stom klein orgienele censor kost!! Maarja daar kun je dus ook geen panne voor hebben
Gosse jij had dus idd. gelijk en Nick ik hoop dat je er niet te lang op hebt hoeven wachten maar hoop dat je er al eerder ben achter gekomen
Gr. Ronny
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar