auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Marea: airco moet gevult worden wie helpt mij?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tds 100pk

beste mensen,

mijn airco moet gevult worden en op lekage gecontroleert worden.

wie kan dat doen voor mij en wat gaat me dat kosten?

liefst in de buurt van breda/baarle-nassau.

hoor graag van jullie.

gr tijne

Geplaatst door

tijne (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

in dordrecht zit rio airco service de wagen die in mijn vrije tijd airco vulling en lekkage controle nodige hebben stuur ik daar heen ben er best tevreden over.
ook bij ons op de zaak als het werk uit de hand loopt laten we ze daar vullen.
misschien een optie voor je.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

is dat een erkent stek bedrijf of niet? en wat vragen ze daar weet je dat toevallig ook?

gr tijne

tijne 0

16 jaar

Volgens de laatste uitgifte van het STEK boek
is dit bedrijf NIET Stek erkend.

Grtz, Pascal

nou het moet wel lijkt me ze bestaan er van ; ze komen ook locatie langs.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

oke dank je wel pascal want ik dacht het bedrijf te kennen en als dat zo is hebben ze dus geen stek en dan durf ik het niet aan in verband met garantie.

gr tijne

tijne 0

16 jaar

Check www.stek.nl
hier staat de lijst met erkende bedrijven

[quote=Pascal Limpens]Check www.stek.nl
hier staat de lijst met erkende bedrijven[/quote]
Dat zegt ook lang niet alles. Sinds afgelopen juli ( 2007 ) is er geen erkenning meer nodig voor aircobedrijven die werken aan installaties die kleiner zijn dan 3 kilo. Menig Stek-erkend airco-bedrijf heeft afgelopen jaar daarom de erkenning gelaten voor wat het was i.v.m. de jaarlijkse erkenningskosten die aan de Stek moesten worden betaald. Hieruit kun je dus niet de conclusie trekken dat die bedrijven nu allemaal minder goed werk leveren en geen garantie meer geven. Want ook bij erkende bedrijven vallen er wel eens steken.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

"Want ook bij erkende bedrijven vallen er wel eens steken."

dat klopt als een bus.
In mijn geval ligt de compressor voor de 2e keer bij het aircobedrijf (lekt).
het betreft een (nieuwe) ruilcompressor van 1 jaar oud.

mvg,
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

16 jaar

De Stek erkenning is idd komen te vervallen, maar het STEK diploma niet, dat blijft van kracht om er aan te mogen werken.

TheoStek 0
badge

16 jaar

nou inderdaat worden er fouten gemaakt daarom ook mijn vraag want het heeft mij nu 1x nieuwe airco lijdingen van de sloop gekost en 1x nieuwe van de dealer en die ligen ook aan gort omdat ze er 940 gram indeden terwijl er maar 750 gram in mag (was bij me astra) dus vandaar mijn vraag.

gr tijne

tijne 0

16 jaar

"en die ligen ook aan gort omdat ze er 940 gram indeden terwijl er maar 750 gram in mag" .........

Dat kan niet. Een leiding gaat niet stuk omdat er 190 gr. teveel koudemiddel in gedaan wordt. Al stop je er 3 x zoveel in, de leidingen hebben daar geen last van. Loop zelf al ruim 12 jaar mee in het aircowereldje en nog nooit meegemaakt. Dus verzin een beter verhaal.............
Vraag in ieder geval aan de desbetreffende monteur of hij dan een Stek-diploma heeft want zoals je gelezen hebt, is een Stek-erkenning niet meer verplicht. Ook voor goede monteurs niet.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

leg mij dan maar is uit hoe het kan dat gloetnieuwe leidingen afscheuren in de hogedruk lijding een cm boven de pomp.

tijne 0

16 jaar

Leidingen onder spanning zitten, niet alle bevestigingsbeugels gemonteerd, gammele motorsteunen ( te veel kantelen v/d motor), trillingen, immitatierommel...........oorzaken genoeg. Maar dat zal het allemaal wel niet zijn, neem ik aan........

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

nou petje ik stop hier mee anders loopt het net zo af als de vorige keer.

tijne 0

16 jaar

[quote=Petje57]Leidingen onder spanning zitten, niet alle bevestigingsbeugels gemonteerd, gammele motorsteunen ( te veel kantelen v/d motor), trillingen, immitatierommel...........oorzaken genoeg. Maar dat zal het allemaal wel niet zijn, neem ik aan........

Gr.[/quote]
Toch heeft petje gelijk Martijn.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

te veel koude middel veroorzaakt waterslag in compressor met uitstraling naar de leidingen!
compressor kan alleen gas verwerken geen vloeistof!

[quote=autobedrijf van breugel]te veel koude middel veroorzaakt waterslag in compressor met uitstraling naar de leidingen!
compressor kan alleen gas verwerken geen vloeistof![/quote]
Klopt. Vloeistofslag. Maar dan daat de pomp er aan, niet de leiding(en). Nooit meegemaakt.
Maar hier ging de vraag van de TS niet over.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

ik ook niet hoor, maar wel zo geleerd op de stek training toen der tijd.

hoe dan ook ik heb toen dertijd gloetnieuwe lijdingen gemonteert is door de opel dealer na gekeken of ze goed zaten toen naar de airco zaak (stek) die hebben na gekeken of de leidingen goed zaten (geloof het of niet) en alles was in orde en toch binnen 50 km leidingen aan gort aluminium dwars door midden gebroken.

gr tijne

tijne 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.