gisteren viel men maat onderweg stil, we hebben de wagen nog tot thuis gekregen via een hotwire (+ rechtstreeks op de pomp) maar nu na een tijd zoeken en uitmeten ben ik tot aan de ecu waar ik geen positieve stroom krijg enkel negatieve
is de ecu stuk of is er een andere sensor ergens die beslist om men pomp geen stroom te geven
en nee bots schakelaar heeft niks te maken met het probleem die is negatieve stroom dus massa en kreeg ik hem niet rijdend met hotwire ;)
Geplaatst door VRD (0) , lid sinds 2 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
Een benzinepomp krijgt meestal stroom van een relais, niet rechtstreeks van de motor-computer.
Daar is de stroom te groot voor. De motorcomputer bestuurt meestal de massa zijde van het relais.
De botsschakelaars waar ik ooit aan gewerkt/gemeten heb, schakelden de +12 voeding van de pomp.
ik heb heel de kabel boom bloot gelegd en gecontroleerd dus ik weet hoe alles zit en naar wat alles gaat - VRD (0), 2 jaar geleden
VRD (0), 2 jaar geleden
bruin met wit en de benzine pomp in de tank gaat dan aan dan kun je starten en rijden (krijgt wel veel te veel benzine dan) de zwart blauwe(kan paars ook zijn ben kleuren blind) gaat naar de bots schakelaar en van daar gaat die naar een massa punt aan de achterlichten
oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
Als de botsschakelaar inderedaad de massa onderbreekt van de benzinepomp, dan is is deze in goede conditie en werkt goed, anders zou je pomp niet draaien met apart stroom erop.
Wat bedoel je precies met "krijgt wel veel te veel benzine dan"? Want dat lijkt mij een andere fout te zijn.
VRD (0), 2 jaar geleden
teveel doordat hij rechtstreeks van de accu stroom krijgt ipv dat de ecu het regelt, maar ja, het probleem vinden is zo moeilijk en een nieuwe ecu kost al rap 400€ en nieuw steken en hetzelfde probleem hebben schiet ook niet op dus welke sensor zou invloed hebben of zou er op de carbu ergens een druk sensor zitten die faalt de pomp op te zetten
Beste antwoord, geplaatst door ford3600 (0), 2 jaar geleden
die 12 volt komt van de zg hooft relais pomp relais deze voed de benz. pomp injectoren ecu en ontsteking het is een smalle brede relais meestal bruin heeft 15 aansluitingen in de motorruimte wat voorkomt dat de draden in de stekker oxideren of relais defect
heb wel gezien dat er een deel sensors op de carbu staan daarmee dacht ik dat er mss een druk regelaar tussen zat - VRD (0), 2 jaar geleden
VRD (0), 2 jaar geleden
bedankt opgelost ;)