Wij rijden als auto van de zaak in een Stilo Abarth 5-deurs voorzien van een Selespeed. Al vanaf dag 1 hebben wij, naast talloze overige ergernissen, te kampen met een enorm olieverbruik. Het is echt waar, de Stilo slobbert 1 liter olie op elke 700 kilometer!! Volgens de dealer zou de oorzaak bekend zijn; er zou iets mankeren aan de sriematig gemonteerde olieschraapveren. Vanuit de importeur en/of dealer organisatie wordt hier verder geen actie op ondernomen (?) Je zult zo'n auto maar prive hebben aangeschaft.
Verder valt het op dat de Stilo bijna nooit genoemd wordt op deze site. Komt dat omdat íe zo goed is...??? Of omdat íe zo weinig verkocht wordt...??? Voor hen die mogelijk overwegen om zo'n ding aan te schaffen danwel voor hen die een oplossing hebben meld ik even wat ervaringen van ons.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik rij sinds kort met een Stilo JTD80. Ik stel mij ook de vraag waarom er hier niks te vinden is over de Stilo.
Ik heb her en der horen fluisteren dat dit olieverbruik alleen voorkomt bij de Abarth uitvoering. Het probleem zou zitten in het feit dat de cylinderboringen te groot zijn. Hierdoor zouden de olieschraapveren niet meer goed afdichten. Over een paar weken wordt dit probleem door de dealer alsnog aangepakt.
19 jaar
Ik denk dat weinig mensen hier een Stilo hebben, dus dan gaat het dubbel op natuurlijk namelijk: weinig auto & weinig problemen.
Das idd wel een olie drinker...
Ik heb wellus gehoord dat een auto ook op carter olie kan gaan lopen en niet meer te stoppen is maar das pas bij vergaande slijtage (was geen FIAT)
Dat laatste is wel een erg extreem geval martijn, wel eens gehoord bij mercedes-motoren maar dan hebben ze echt 500.000 gelopen en ligt het meestal aan de turbo.
Dat zogenaamde op hol slaan van dieselmotoren vond vroeger wel eens plaats bij de eerste Golfjes diesel. Dit was medio midden jaren 70. Een kleine modificatie aan het brandstof (afsluit) systeem zorgde ervoor dat het probleem niet meer voorkwam.
19 jaar
Nou heb hier ook een Toyota Corolla (zonder turbo)gehad die dat deed en deze had nog niet eens 3 ton gedraaid (volgende de NAP), was een bijna '90 ter.
Dus het kan echter wel!
Het zogenaamde op hol slaan komt zeker nog wel voor,bij ons in de werkplaats was van de week nog een astra 1.7 dtl met dit probleem,oorzaak kapote turbo
gr gep
met stilo's over het algemeen niet veel ploblemen hoor. Zeker niet met de fantastice JTD's.
19 jaar
Is wel mogelijk via het blow-by systeem bij een JTD, in de praktijk nooit gehoord
Het motorblok is inmiddels gereviseerd op kosten van de importeur. Het olieverbuik is sterk gedaald, maar nog steeds aanwezig.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar