Ik heb een probleem met een fiat doblo.
Het begon met veel te weinig vermogen ongeveer 50%
Op advies van iemand op dit forum de stekker van de luchtmassa meter los gemaakt en hij reed weer een stuk beter 70% van het vermogen.
Nieuwe luchtmassa meter gekocht exact de zelfde van Bosch met de juiste onderdeel nummers.
Geen verandering of ik nou met o zonder de stekker op de luchtmassa meter rij hij houd 70% van het vermogen dat hij had.
Met de stekker van de luchtmassa meter af trekt hij ook nog eens beer in de eeste versnelling.
Ook heb ik als ik ongeveer een maand met de stekker op de luchtmassameter rij dat het vermogen steeds meer afneemt totdat ik weer op 50% van het vermogen zit,dan trek ik de stekker weer los en dan rijd hij weer op 70%
van het vermogen dat hij had.
Wie weet de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou hem toch eens eerst even laten uitlezen,kijken of er een storing in het geheugen staat,en dan even hier plaatsen..
Maar nu je zonder stekker op de lmm hebt gereden zal er vast en zeker al wat zijn opgeslagen.
Gr Stefan
Toen dit probleem begon is de auto uitgelezen en deze gaf geen enkele fout weer ondanks dat de luchtmassameter defect was.
15 jaar
niet alleen de fouten uitlezen is belangrijk. Maar ook de parameters eens bekijken kan heel nuttig zijn...
egr maar eens controleren
LMM uitlezen moet RIJDEND gebeuren !!
Wat is die egr precies en waar zit hij.
Kan ik deze zelf ook testen?
15 jaar
ik zie ut al ga maar langs dealer daar kun je wel laten uitlezen en volgens mij is dit reeds bij ons gebeurt
Ik heb na even op internet gezocht te hebben het volgende gedaan.
De slang van de egr klep naar de luchtaanvoerslang dichtgemaakt (hier past precies een muntje van 2 in).
De egr klep doet nu dus niet meer mee, er komen geen uitlaatgssen meer het inlaatsysteem binnen.
Nu loopt hij weer perfect weer volop vermogen. Het lag dus wel aan de egr klep.
Bedankt voor al uw tips
15 jaar
[quote=J Visscher]Ik heb na even op internet gezocht te hebben het volgende gedaan.
De slang van de egr klep naar de luchtaanvoerslang dichtgemaakt (hier past precies een muntje van 2 in).
De egr klep doet nu dus niet meer mee, er komen geen uitlaatgssen meer het inlaatsysteem binnen.
Nu loopt hij weer perfect weer volop vermogen. Het lag dus wel aan de egr klep.
Bedankt voor al uw tips[/quote]
en de roetmeting zal waarschijnlijk ook nog eens beter uitkomen....
althans bij mijn JTD waren de waardes veel beter dan zonder de afgedopte EGR...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar