ik ben een leek sorry maar waar zit luchtmassameter punto 2006 188A4000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die zit er niet op. In plaats daarvan heeft deze motor een map-sensor.
Vanwaar de vraag?
net geprobeerd uit te lezen daar zag ik dat staan ja ook daar snap ik niet veel van die obd maar waarom zie ik dan overal (onderdelenlijn en bv mister-auto een lmm) dan de vraag waar zit die map sensor aub
7 jaar
Wat zag je dan staan exact? Foto plaatsen of tekst en indien een foutcode ook het nummer.
Op de gok onderdelen gaan vervangen kan wel eens duur uitvallen.
De map-sensor zit in het inlaatspruitstuk.
p0103/p0104 signaal te sterk
7 jaar
Dat is wel heel vreemd.
De elektronika die ik ken in combinatie met de 188.A4.000 motor heeft die foutcodes niet, domweg omdat er geen luchtmassa meter op zit.
geef alleen door wat ikk zag heb ook gegoogled http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00... en bij http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/OBD/...
7 jaar
Ik begrijp uit je posts dat je zelf kunt uitlezen.
Kan dat apparaatje naast foutcodes ook data lezen?
Zo ja, maak dan foto's van alle data wanneer de motor warm is en stationair draait en plaats deze hier.
ik probeer het althans te snappen via touchscan gratis code zodoende kwam ik erachter vanmorgen gaf hij weer de p0104 ook meteen na wissen van foutcode maar zal proberen het uit te vissen
7 jaar
heb iemand anders laten scannen gaf p0301 aan maar na op zoeken zitten er al nieuwe bougies en kabels en bobine op
7 jaar
Ik denk dat je dat speeltje van jou beter in de vuilnisbak kunt gooien.
Als de motor wel een luchtmassa meter had gehad, dan was je nu flink wat geld kwijt aan het vervangen van een onderdeel dat niet defect was.
Kon die ander geen live data voor je lezen?
Als de MIL (vroeger noemden we dat het motorlampje of motormanagement lampje) brandt, knippert deze dan ook?
Zo ja, dan klopt dat met de uitgelezen foutcode P0301.
huh ja daar ligt die dus allang en wat lmm betreft daar voor zoek ik eerst alles uit en wat data betreft ja was vergeten te vragen zag die code al en was weer kwaad en nee mil brand of knippert niet dit is al een oude fout die er al ooit in zat dus terug bij af weer weet nog steeds niet wat denk het ergste
7 jaar
Gaat de MIL wel aan als je het contact aanzet (maar nog niet de motor start)?
Als die lamp onder het rijden niet gebrandt heeft, waarom ging je dan uitlezen?
Wat merk je onder het rijden? Wat zijn de klachten?
Enne, zo oud kan die fout nu ook weer niet zijn. Na 40 motorstarts wordt de fout uit het geheugen verwijderd.
ja werkt gewoon alles normaal fout zit er al ruim een jaar oud en brand niet onder het rijden de klacht is dat hij met koude start niet stationair loopt wel na wat gas bijgeven en ff vast houd
7 jaar
De stationair toerentalregeling - zeker bij een motor die nog niet op bedrijfstemperatuur is - houdt rekening met de accuspanning. Als de accu die misschien al een paar jaar oud is zijn werk voor het bedienen van de startmotor heeft verricht, het motormanagement moet aansturen voor de stationair regeling, dan zou dat wel eens een constant toerental kunnen zijn. Kijk eens hoe oud de accu is en (belangrijker) meet de spanning.
voltage kan ik niet meten heb geen multimeter accu is van 06-2014
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar