auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat PUNTO: luchtmassameter

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 188A4000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 44

ik ben een leek sorry maar waar zit luchtmassameter punto 2006 188A4000

Geplaatst door

huubke1968 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die zit er niet op. In plaats daarvan heeft deze motor een map-sensor.

Vanwaar de vraag?

oldford 0
badge

7 jaar

net geprobeerd uit te lezen daar zag ik dat staan ja ook daar snap ik niet veel van die obd maar waarom zie ik dan overal (onderdelenlijn en bv mister-auto een lmm) dan de vraag waar zit die map sensor aub

huubke1968 0

7 jaar

Wat zag je dan staan exact? Foto plaatsen of tekst en indien een foutcode ook het nummer.

Op de gok onderdelen gaan vervangen kan wel eens duur uitvallen.
De map-sensor zit in het inlaatspruitstuk.

oldford 0
badge

7 jaar

p0103/p0104 signaal te sterk

huubke1968 0

7 jaar

Dat is wel heel vreemd.
De elektronika die ik ken in combinatie met de 188.A4.000 motor heeft die foutcodes niet, domweg omdat er geen luchtmassa meter op zit.

oldford 0
badge

7 jaar

Ik begrijp uit je posts dat je zelf kunt uitlezen.
Kan dat apparaatje naast foutcodes ook data lezen?
Zo ja, maak dan foto's van alle data wanneer de motor warm is en stationair draait en plaats deze hier.

oldford 0
badge

7 jaar

ik probeer het althans te snappen via touchscan gratis code zodoende kwam ik erachter vanmorgen gaf hij weer de p0104 ook meteen na wissen van foutcode maar zal proberen het uit te vissen

huubke1968 0

7 jaar

heb iemand anders laten scannen gaf p0301 aan maar na op zoeken zitten er al nieuwe bougies en kabels en bobine op

huubke1968 0

7 jaar

Ik denk dat je dat speeltje van jou beter in de vuilnisbak kunt gooien.
Als de motor wel een luchtmassa meter had gehad, dan was je nu flink wat geld kwijt aan het vervangen van een onderdeel dat niet defect was.

Kon die ander geen live data voor je lezen?

Als de MIL (vroeger noemden we dat het motorlampje of motormanagement lampje) brandt, knippert deze dan ook?
Zo ja, dan klopt dat met de uitgelezen foutcode P0301.

oldford 0
badge

7 jaar

huh ja daar ligt die dus allang en wat lmm betreft daar voor zoek ik eerst alles uit en wat data betreft ja was vergeten te vragen zag die code al en was weer kwaad en nee mil brand of knippert niet dit is al een oude fout die er al ooit in zat dus terug bij af weer weet nog steeds niet wat denk het ergste

huubke1968 0

7 jaar

Gaat de MIL wel aan als je het contact aanzet (maar nog niet de motor start)?

Als die lamp onder het rijden niet gebrandt heeft, waarom ging je dan uitlezen?
Wat merk je onder het rijden? Wat zijn de klachten?

Enne, zo oud kan die fout nu ook weer niet zijn. Na 40 motorstarts wordt de fout uit het geheugen verwijderd.

oldford 0
badge

7 jaar

ja werkt gewoon alles normaal fout zit er al ruim een jaar oud en brand niet onder het rijden de klacht is dat hij met koude start niet stationair loopt wel na wat gas bijgeven en ff vast houd

huubke1968 0

7 jaar

De stationair toerentalregeling - zeker bij een motor die nog niet op bedrijfstemperatuur is - houdt rekening met de accuspanning. Als de accu die misschien al een paar jaar oud is zijn werk voor het bedienen van de startmotor heeft verricht, het motormanagement moet aansturen voor de stationair regeling, dan zou dat wel eens een constant toerental kunnen zijn. Kijk eens hoe oud de accu is en (belangrijker) meet de spanning.

atte 15
badge vip badge

7 jaar

voltage kan ik niet meten heb geen multimeter accu is van 06-2014

huubke1968 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.