close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: remdruk weg

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

ik heb aan een kant bij de remklauw de zuiger terug geduwt om te kijken of de blokken nog goed waren alles laten zitten wiel terug gezet en sinds dien geen remdruk meer trap pedaal tot de vloer remt nog wel maar niet super

Geplaatst door

Mennonmgn (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Menno,
Om te beginnen maar een de remmen (laten) ontluchten. Ik zou ook niet al te enthousiast het rempedaal tot de vloer induwen want dan kun je ook op zoek naar een nieuwe hoofdremcilinder. (als ie al iet al kapot is gegaan inmiddels)

Als je wat pompt met het pedaal (liefst niet tot de vloer) en je krijgt meer druk dan is ontluchten geboden.

Gr Jaap

JaapVeld 0

13 jaar

het rem systeem is niet open geweest heb de klauw en alles gewoon laten zitten alleen de zuiger iets terug geduwt omdat ik blokken niet goed kon zien verder nergens aangezeten dus eigenlijk kan het geen lucht zijn als ik pompend rem krijg ik niet meer druk

Mennonmgn 0

13 jaar

Dan zou ik eerst idd eens met de hoofdrem cilinder beginnen zoals Jaap zegt.

GarronGr 0
badge

13 jaar

ik ben er nog niet aan begonnen maar wou nog ff laten weten dat als de motor uit is heb ik wel druk.

is er een eenvoudige manier om te testen of de hoofdrem cilinder stuk is of moet het dan los?

Mennonmgn 0

13 jaar

trap met de motor uit op het rem pedaal (NIET tot de vloer!!!) hou het rem pedaal ingedrukt en start de motor , zodra de motor start
hoort het rem pedaal iets omlaag te zakken , zakt het rem pedaal "langzaam" steeds verder dan heb je grote kans dat je hoofdrem cilinder kapot is .
zit er voldoende rem olie in het reservoir?

Ik zou na deze test toch ff beginnen met ontluchten , en daarna nog eens testen .

limbra 1415
vip badge

13 jaar

Testen van je hoofdremcilinder? Ik ken geen eenvoudige test omdat het "lek" als ie er al zit overal kan zitten. Loshalen en controleren is denk ik de enig eenvoudige methode. Heb je niet de per ongeluk de remcilinder lek gemaakt waar je de blokken heb teruggeduwd?

gr Jaap
(ik zou toch eerst alles grondig ontluchten voor ik iets uit elkaar haal)

JaapVeld 0

13 jaar

Door het terugdrukken van de cilinder in de remklauw heb je vermoedelijk bij de eerste keer indrukken van je rempedaal de rem veel dieper ingetrapt als normaal. Hierdoor is vermoedelijk het rubber van de zuiger van je hoodremcilinder beschadigd door dat het over een slijtagerandje in de hoofdremcilinder is gekomen. Komt ook vaak voor bij het ontluchten en tot op de bodem indrukken van het rempedaal. Dit is eigenlijk ook waarvoor Ron waarschuwd.


vr.gr. Theo

bedankt voor de reactie's

Mennonmgn 0

13 jaar

Ik heb de hoofdremcilinder vervangen en de leiding zijn doorgespoeld heb goed ontlucht bij de wielen (volgens mij kan ik verder niet ontluchten) maar heb met draaiende motor nog steeds geen druk!

Mennonmgn 0

12 jaar

wat je zegt hoort niet mogelijk te zijn in principe, je hoort altijd druk te hebben zowel met draaiende als stilstaande motor, enige verschil is dat de als de motor draait de rembekrachtiger mee gaat doen.
In beide gevallen moet je een stevige pedaaldruk hebben.
Wat boven is omschreven is meestal altijd de oorzaak, deze hoofdremcilinder kan natuurlijk ook niet goed zijn, haal anders een revisieset met hoonsetje...

C.Jonker 0
badge

12 jaar

ja vind het zelf ook wel beetje vreemd het is een nieuwe orginele hoofdremcilinder

Mennonmgn 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.