Ford Focus: Airco probleempje

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

Ik hoop dat ik van iemand een oplossing krijg voor het volgende:

De airco van mijn focus begint prima als je hem aan zet (hij is net deze week geserviced) echter na een half uurtje verneem je dat de koude er af gaat dus is het net of ie niet meer werkt, Waar zou dit aan kunnen liggen ? hij is immers net geserviced dus druk is er genoeg in het systeem omdat hij wel aanslaat ???


vr gr

Jan

MICRAATJE

Geplaatst door MICRAATJE (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Minnema (0), 15 jaar geleden

jeetje man, de kortste klap is een tijdelijke draad leggen van de accu rechtstreeks naar de ventilator.
Verre van fraai maarals je morgenochtend al weg moet......


soms staat de ventilator gewoon vast, dit kun je gauw genoeg voelen.
verder heb je nu alleen nog tijd om de draad van de ventilator af te volgen en bijvoorbeeld bij de sensor die je dan tegen gaat komen een overbrugging maken om te kijken of dat helpt.

beide geen schoonheidsprijs maar ja...
succes nog even.
theodoor

sorry sorry sorry ik wilde reageren op de kokende motor van een ander

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk, weet het haast wel zeker, dat de luchtspleet van de aircokoppeling te groot is.
Deze moet opnieuw afgesteld worden.

MICRAATJE (0), 15 jaar geleden

[quote=Postie]Ik denk, weet het haast wel zeker, dat de luchtspleet van de aircokoppeling te groot is.
Deze moet opnieuw afgesteld worden.[/quote]
He

dank voor je snelle reactie,
ik zal dit van de week even voorleggen aan de ford dealer (voordat ze van alles nieuw aansmeren)
kom ik ook nog een beetje wijs over of niet dan.
Trouwens komt dit soor dingen vaak voor dan??

gr

Jan

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja dit komt regelmatig voor, niet alleen bij de focus hoor.
Luchtspleet moet 0,35-0,75 mm zijn.
Dit gebeurt dmv een dunner ringetje te plaatsen.
Dealer heeft een setje te koop met div maten, kost ongeveer € 2,50
En ze zijn er ongeveer een half uurtje mee bezig.

MICRAATJE (0), 15 jaar geleden

[quote=Postie]Ja dit komt regelmatig voor, niet alleen bij de focus hoor.
Luchtspleet moet 0,35-0,75 mm zijn.
Dit gebeurt dmv een dunner ringetje te plaatsen.
Dealer heeft een setje te koop met div maten, kost ongeveer € 2,50
En ze zijn er ongeveer een half uurtje mee bezig.[/quote]
nou op hoop van zegen dan maar
anders wordt het wel een heeeeel warm ritje naar
zuid-frankrijk deze zomer, gezien de prijzen van compressors e.d.
daar zitten we niet op te wachten

bedankt voor je antwoord en ik laat nof even weten
of het probleem opgelost is.

vr gr

Jan (uut TROAPEL

TheoStek (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de compressor aanslaat!! ligt dit niet aan de luchtspleet, als het daar aan zou liggen gaat de koppeling slippen..
Na een half uur vermindering?

Is de orifice en accumulator vervangen?

Niet dus...

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Ben ik niet met je eens, heb al verschillende mondeo's en focusen gehad waarbij in eerste instantie de pomp goed inschakelt, wel met een duidelijke tik.
Na een poos rijden word alles toch een beetje warm en is de luchtspleet te groot.
Je ziet dan de koppeling een klein beetje richting de magneet gaan, geef je hier een tik met de hamer tegen aan draait de pomp weer.
Koppeling afstellen en probleem over.

MICRAATJE (0), 15 jaar geleden

[quote=Postie]Ben ik niet met je eens, heb al verschillende mondeo's en focusen gehad waarbij in eerste instantie de pomp goed inschakelt, wel met een duidelijke tik.
Na een poos rijden word alles toch een beetje warm en is de luchtspleet te groot.
Je ziet dan de koppeling een klein beetje richting de magneet gaan, geef je hier een tik met de hamer tegen aan draait de pomp weer.
Koppeling afstellen en probleem over.[/quote]
Hé mannen,

geen ruzie hé :)

Ik heb hem vandaag nog even geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat :
Bij inschakelen werkt de airco de eerste zeg 15 minuten lekker koud (ik had al een horde ijsberen achter me aan) dan zwakt ie af . Ik schakel dus uit en zet hem na 10 a 15 minuten weer aan : weer lekker koud
enz enz enz

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

Luchtspleet afstellen.

Succes, Pascal

MICRAATJE (0), 15 jaar geleden

[quote=Pascal Limpens]Luchtspleet afstellen.

Succes, Pascal[/quote]
Dank je voor je reactie,

ik heb gisteren zelf nog even de luchtspleet gemeten, en
er kon net een voelermaatje van 0.80 tussen dus dat zal het wel zijn
wel apart trouwens dat zo'n relatief klein afstellingsverschil zoveel uit kan maken

dirk2269 (0) PRO, 15 jaar geleden

ben het geheel met postie EENS
gr dirk

dick@home (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Postie]Ben ik niet met je eens, heb al verschillende mondeo's en focusen gehad waarbij in eerste instantie de pomp goed inschakelt, wel met een duidelijke tik.
Na een poos rijden word alles toch een beetje warm en is de luchtspleet te groot.
Je ziet dan de koppeling een klein beetje richting de magneet gaan, geef je hier een tik met de hamer tegen aan draait de pomp weer.
Koppeling afstellen en probleem over.[/quote]
klopt helemaal dit komt omdat de elektro magneet warm word waar door het magneties veld enigzins zwakker word waar door hij niet goed meer schakeld dus id afstellen lukt dit niet meer wat soms gebeurd
als de koppeling teveel versleten is helpt nog maar 2 dingen vervangen of optie 1 wat henrie f niet leukvind is met de hamer op de uitgebouwde koppel plaat in het midden een klapgeven dan doen ze het weereen tijdje
suc 6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.