Ik heb enige tijd geleden de airco van mijn Ford Galaxy laten vullen omdat deze daar aan toe was. Hij werd steeds minder koud en bij controlle bleek er inderdaad te weinig koudemiddel in te zitten. Systeem is leeg gehaald etc en weer gevuld.
Wat nu sinds een paar dagen (zeker met de warmte) een probleem is gebleken, is dat de airco niet altijd (volledig) inschakelt.
Bij het aanzettten (manueel of door op de auto knop te drukken) hoor je geen klik meer onder het dashboard vandaan en blaast de airco wel lucht, maar dan is deze warm.
Heel soms, bij vaak proberen, hoor je de klik wel en dan voel je ook een airco koude lucht uit de roosters komen.
Is dit een relais? of zijn er andere onderdelen van invloed op het wel/niet inschakelen van de airco die ook een hoorbare klik veroorzaken?
Iemand een idee? Het zou namelijk prettig zijn als het voor de vakantie naar frankrijk weer probleemloos werkt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een update van mijn kant (misschien dat er mensen zijn die het herkennen).
Het systeem is nogmaals nagekeken op voldoende koudemiddel en op werkdruk. Dit is allemaal in orde.
Waar ik wel achter ben is dat de compressor niet altijd inschakelt.
Er komt geen 12v op de connector, waardoor de magneetkoppeling niet aantrekt en de compressor niet meedraait.
Ik kan niet vinden waar dit in zit.
Soms werkt de airco spontaan om er dan net zo spontaan weer mee te stoppen.
Het probleem lijkt dus te zitten in de aansturing van de compressor.
Display van de climat control knippert niet.
Er zijn ook geen foutcodes aanwezig.
Iemand enig idee?
Een aircopomp kan om vele redenen niet inschakelen.
Dan ga je toch naar degene die heeft gevuld.
Zal die iets verder moeten kijken
11 jaar
Teruggaan is niet echt een optie.
Er is al even naar gekeken en geen oplossing gevonden.
Ze hadden een maand of wat terug ook een Galaxy waarvan de Airco het dan wel/dan niet deed en daar zijn ze na 3 uur werken mee opgehouden.
Zonder resultaat.
3 uur of meer laten zoeken is de Galaxy niet meer waard, dus dat is geen optie.
Als ik het zelf kan oplossen zou dat nog wel het overwegen waard zijn.
Dus vandaar dat ik niet nogmaals terug ga om alles na te laten kijken.
11 jaar
[quote=Jeroen321]Ze hadden een maand of wat terug ook een Galaxy waarvan de Airco het dan wel/dan niet deed en daar zijn ze na 3 uur werken mee opgehouden.
Zonder resultaat[/quote]
Dit is natuurlijk een beetje een kul verhaal, het ene probleem is het andere niet.
Als we allemaal zo gaan denken is er geen probleem meer op te lossen.
Laat er iemand met een gezond verstand naar kijken, wellicht is het iets simpels.
Gr. paul
Teruggaan is niet echt een optie.
Er is al even naar gekeken en geen oplossing gevonden.
Ze hadden een maand of wat terug ook een Galaxy waarvan de Airco het dan wel/dan niet deed en daar zijn ze na 3 uur werken mee opgehouden.
Zonder resultaat.
3 uur of meer laten zoeken is de Galaxy niet meer waard, dus dat is geen optie.
Als ik het zelf kan oplossen zou dat nog wel het overwegen waard zijn.
Dus vandaar dat ik niet nogmaals terug ga om alles na te laten kijken.
11 jaar
Er zit heel veel kaf onder het koren van die aircoboeren.
De goede daar gelaten.
Ze willen allemaal snel effe vullen,in die tussentijd kunnen ze wat anders doen,apparaat draait programmaatje af.
Maar als er dan wat mee is,tja,dan gaat het al snel mank.
11 jaar
Bij Ford schijnt het nog wel eens voor te komen dat de storing in de bedrading zit ergens onderweg. Blijkbaar rot de draadkern nog al eens plaatselijk door. Dan wordt het dus gewoon meten of de bedrading oké is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar