1e :Bij op laten komen koppeling en normaal gas bijgeven valt auto dood (geen trekkracht)tenzij je met veel toeren weg rijdt, is dit normaal of niet, is dit niet bij te stellen zodat je met een normaal toerental zonder dat ie niet trekt kunt wegrijden.
2e : Motor gaat stotteren/inhouden bij ongeveer 40a45 km/u in 3e versnelling, dit euvel treedt op als je gas of net geen gas geeft dit om je max snelheid te behouden, dit komt overigens in elke versnelling terug, alleen is dan de snelheid wat hoger, is dit normaal of moet je hier een versnelling terug, zodat je met redelijk veel toeren rijdt.
Ik had gedacht een fijne soepele benzinemotor, maar niets is minder waar, graag jullie mening hierover.
Vriendelijke groet,
MG
p.s. diagnosekast heeft geen verbetering opgeleverd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stotteren en inhouden is niet normaal. Net zo min als veel toeren nodig hebben om weg te rijden.
Klinkt als een mengsel probleem, mogelijk als gevolg van valse lucht of een defecte sensor.
Mengselproblemen zijn eenvoudig vast te stellen. Uit (laten) lezen met EOBD en dan in live data naar de "Long Term Fuel Trim" kijken.
Is deze groter dan 10% dan is er een probleem.
Heb je nog garantie?
Bedankt voor jou reactie , maar veroorzaakt die valse lucht of defecte sensor ook een benzinelucht direct na de koude start, zonder dat wij met onze voet aan het gaspedaal hebben gezeten tijdens het starten.
En is die sensor dan ook de oorzaak van dat stotteren/inhouden in de 3e versn bij 40a45 km/u.
Garantie hoelang heb je garantie, de auto is van juni 2008.
Groet,
MG
14 jaar
Zit de juiste software er wel in??
Hoe lang je garantie hebt weet je zelf wel. Maar bij Ford kun je extra jaren garantie bijkopen, dat kan ik hier vandaan niet zien of je die hebt.
Je zegt: "Ik had gedacht een fijne soepele benzinemotor, maar niets is minder waar, graag jullie mening hierover."
Is dit probleem dan al meer dan 2 jaar aan de gang?
Klinkt als een defecte koelwater temperatiuur sensor. Dat kan de benzinelucht en stotteren verklaren.
Maar er kan ook een lekje in een benzineleiding zijn. Al eens onder de motorkap gekeken?
Laat de auto uitlezen door de dealer met koude motor en dan de sensoren kontroleren. Moet je de auto de aviond van te voren brengen.
[quote=Postie]Zit de juiste software er wel in??[/quote]
Postie hallo,
Ik ben maar een gewone timmerman met misschien wat enige kennis van zaken maar, en misschien stel ik nu wel een rare vraag, maar welke software bedoel je eigenlijk, zit daar ook nog verschil in dan, auto heeft in het verleden wel een software update gehad omdat de motor afsloeg na de eerste koude start, maar verder zou ik het niet weten wat je bedoeld.
Groet,
MG
14 jaar
oldfod,
moeilijke termen gebruiken zoals long term fuel trim daar heeft een particulier met weinig of geen kennis van autotechniek niets aan.
in gevallen met afwijkingen/storingen die niet direkt herkenbaar zijn kan men alleen maar adviseren om uit te laten lezen.
gr john
Garantie heb ik niet bijgekocht, probleem speelt zolang ik de auto heb, is nu bijna 2,5 jaar oud en 1,5 jaar toen ik hem kreeg.
Kijk zo vaak onder de motorkap, maar zie nergens iets lekken of zweten, valt ook niet mee met zo,n afdekkap over de motor, auto staat onder een carport en zie onder de auto ook nooit lekplekken op de grond,uitgezonderd dan die van de airco.
Groet,
MG
14 jaar
C-max, als de auto 1,5 jaar was toen je hem kreeg, had je nog fabrieksgarantie.
Ooit dit probleem bij de Ford-dealer gemeld?
De 1.8 flexifuel kent wel een aantal problemen. Betreft inhouden, slecht aanslaan.
Zijn een aantal softwareupdates voor.
Laat de dealer de auto eens uitlezen en de meest recente software er in zetten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar