auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: In noodbedrijf of valt stil vaak na +/- 500m rijden of lage toe

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDCI 85 kW

Probleem

Auto valt in af en toe in noodbedrijf vaak na +/- 500m rijden na een koude start maar ook wel tijdens rijden met laag toerental en in een keer meer gasgeven. Het gebeurt eigelijk nooit op de snelweg. dit gebeurt eigelijk al sind ik de auto heb.
Ik heb de auto gekocht met 80000 km auto heeft nu 220000 km gereden tot +/- 210000 gebeurde dit +/- 1 x per 2 weken, de frequentie van dit probleem is nu 1x per dag en wordt behoorlijk iritant.
Bij het nagaan van de historie bij de vorige eigenaar kwam ik er achter dat bij km stand 475!!! (augustus 2002) het komplete brandstofsysteem vervangen is onder garantie dus verstuivers, leidingen, drukcensor, brandstofpomp, filters, tank enz. (kosten +/- €3600,--
Tot nu toe genomen maatregelen of om andere redenen al vervangen

nokkenassensor (auto wilde helemaal niet meer rijden)
gloeispiralen, accu
dynamo
diverse massa aansluitingen gecontroleerd, schoongemaakt
verstuivers vervangen 1 bij 180000 (defecte verstuiver) 1x defect bij +/- 195000km andere 2 ook bij deze km stand preventief vervangen . Ook brandstoffilter vervangen.

de 1e 15000 km nadat de laatste verstuivers vervangen waren kwam genoemde probleem nog steeds 1x in de 2 weken voor.
Storingscodes laatst door de fordgarage uitgelezen P1211 en P0251 en verstuiver lektest gedaan gaf geen afwijkingen druk hogedrukpomp ok. auto presteert verder uitstekend loopt stationaar goed maar start in de winter soms niet zo makelijk. (maar loopt daarna wel goed)

De ford garage wil nu alle verstuivers demonteren en op laten sturen voor een test kosten +/- € 300,-- maar ik denk niet dat daar het probleem in zit.

Waar kan dit aan liggen? Ik zat zelf te denken in de richting van drukopnemer commonrail, imv klep op de pomp of mischien de egr klep?

Geplaatst door

wimhenstra (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0251 is een hoge druk pomp probleem. Injection Pump Fuel Metering Control "A" (Cam/Rotor/Injector)
P1211 is Injector Control Pressure Above/Below Desired. Uitleg daarvoor is mij niet bekend.

oldford 0
badge

14 jaar

P1211 is een gevolgstoring als P0251 meerder malen is voorgekomen.
Probleem P0251 dus oplossen.
P0251 kan ook komen door een slecht signaaal van de krukassensor, beschadigd of zelfs interventie van andere electrische componenten.

Controleer de krukassensor maar zeker ook de stekker en bedrading die over de bak omhoog loopt.

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

Markus bedankt voor de aanwijzingen

Ik heb afgelopen weekeinde de bedrading en stekkeraansluiting van de krukascensor gecontroleerd hier is echter niets aan te zien (geen slijtage, beschadiging en corrosie in de stekker) kan ik op een eenvoudige manier de krukascensor controleren of moet ik deze maar vervangen? (kost bij navraag +/- € 50,--)
Wat kan ik aan eventueele interverentie doen, kabelboom verleggen of afschermen?
Zit er ook een opvoerpomp voor de diesel in de brandstoftank? en zou deze ook de problemen kunnen veroorzaken?
De auto heeft vaak na 500m rijden het gevoel of de brandstoftoevoer even ophoud soms blijft de motor draaien na deze "hik" maar vaak valt hij dan ook in noodbedrijf of slaat af

wimhenstra 0

14 jaar

IMV klep komt wel eens voor, als die niet soepel werkt kan je rail even zonder de nodige druk komen.

Hendrik4290 0
badge

14 jaar

Tja, dit herken ik wel, heb precies hetzelfde gehad en na het vervangen van de brandstofpomp was het probleem weg.
Brandstofpomp kost een hoop geld maar je kan ook goede gereviseerde pomp kopen.

connect 0
badge

14 jaar

Lucas

Heb je ook een TDCI? zo te zien bij je berichten niet. Een TDCI heeft een compleet ander brandstofsysteem Delphi commonrail systeem, wat ik begrepen heb gaan deze brandstofpompen bepaalt niet vaak stuk in tegenstelling tot de TDDi met de Bosch VP pomp.

wimhenstra 0

14 jaar

Ja, in vandaarde connect die ik ook heb ligt hetzelfde blok als in jouw focus met hetzelfde brandstof systeem. vandaar.

connect 0
badge

14 jaar

Ja, in de connect die ik ook heb ligt hetzelfde blok als in jouw focus met hetzelfde brandstof systeem. vandaar.

connect 0
badge

14 jaar

Ik heb nog niets weer ondernomen om het probleem op te lossen, het komt op dit moment ook maar weer 1 a 2x per week voor en ik wil het nog maar even zo laten. Om voor dit euvel de complete brandstofpomp te laten vervangen wil ik toch eerst nog wat andere dingen proberen bijvoorbeeld de IMV klep maar als het niet vaker voorkomt dan nu het geval is doe ik er voorlopig niets aan.

wimhenstra 0

14 jaar

Ik heb de IMV klep laten vervangen, het probleem lijkt nu te zijn verholpen (auto reageert ook veel beter op gas geven) alleen de auto "stottert" nog wel een klein beetje als de motor koud is en je rijd met een constante snelheid (toerental tussen de +/-1500-2000) dit verdwijnt na +/- 4 km. het stotteren is ook direct weg als je even gas geeft.
Brandstofprobleem? is het aan te bevelen om een toevoeging aan de brandstof toe te voegen voor reiniging van het systeem?

wimhenstra 0

13 jaar

Dat kan nooit kwaad..




(of zou ik heer reply's op gaan krijgen??)

antig01 0
badge

13 jaar

Het stotteren van de motor bij koud weer werd steeds erger na +/- 4 km was het echter geheel over, er hebben in totaal 2 garages (waarvan 1 een echte dieselspecialist) lang naar zitten zoeken (heeft mij veel geld gekost zeker €600,--) maar het probleem niet kunnen vinden. De diesel specialist uit Ommen dacht dat het probleem toch in de brandstofpomp moest zitten ondanks dat deze voldoende druk gaf, hij kon mij echter niet garanderen dat het probleem verholpen zou zijn na het vervangen van de pomp, hier kon ik natuurlijk niets mee.
Omdat ik toch echt dacht dat de motor bij het stotteren niet voldoende brandstof kreeg heb ik zelf het brandstoffilter (welke ook al vervangen was bij de montage van de nieuwe IMV klep) opnieuw vervangen, sindsdien is het stotteren totaal verdwenen. Ik denk nu dat het nieuw gemonteerde brandstoffilter van Ford/bosch nooit goed geweest is. Ik heb begrepen dat er in het filter een regelklepje zit dat de terugvoer van de brandstof naar de tank afsluit als het koud is waardoor de brandstof sneller opwarmt, hier moet naar mijn mening de fout gezeten hebben.
Het nu gemonteerde filter is van hetzelfde type als er gemonteerd zat, origineel Ford/Bosch. Ik ben helaas behoorlijk teleurgesteld in mijn garages maar ik hoop dat andere mensen hier hun voordeel bij kunnen hebben.

wimhenstra 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.