close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Kromme remschijven

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdci 109pk

Bij een onderhoudsbeurt (140.000 km) zijn de remschijven en blokken van mijn Focus vervangen. Na circa 3.000 km waren de nieuwe schijven echter krom getrokken. De Ford dealer heeft deze kosteloos onder garantie vervangen. Volgens de dealer was er waarschinlijk sprake van een productiefout van de schijven.

Iets meer dan 2 maanden later waren de schijven weer krom getrokken en zijn ze opnieuw onder garantie vervangen. Circa 4.000 kilometer later opnieuw. Toen de schijven voor de vierde keer waren krom getrokken, kwam de dealer tot de conclusie dat naast de schijven en blokken ook de traverse/fuseedragers en naven vervangen moesten worden. Ook is de auto na afloop opnieuw uitgelijnd. Deze kosten kwamen wel voor mijn rekening. Enkele duizenden kilomters later zijn de schijven opnieuw krom getrokken en weer onder garantie vervangen.

Nu, weer circa 6.000 km later, zijn de schijven weer krom.

Het krom trekken van de schijven vond zowel met zomerbanden als met winterbanden plaats (verschillende velgen). De banden zijn uitgebalanceerd en velgen niet krom. Ik houd mijn voet niet op het rempedaal bij het stoplicht en rem nooit absurd hard. Iedere keer heb ik de schijven een paar honder km rustig in gereden.

Ondanks de tot nu toe coulante houding van de dealer heb ik er weinig vertrouwen meer in dat de dealer de oorzaak nog gaat vinden.
Ik hoop dat iemand hier een oorzaak kan bedenken voor dit probleem of nog beter een oplossing heeft! Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

Laurens22 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zeggen ze dat de schijven krom zijn, of is dit daadwerkelijk opgemeten (slingering). ik zet auto's met de klacht trillen in stuur met remmen, in de remmenbank, die drijft de wielen aan, en rem ik beperkt dan kun je zien als de schijven ook daadwerkelijk krom zijn.


Spelling in de ophanging is ook nog een mogelijkheid, worden de wielen met de luchtsleutel vast gezet, of met een kruissleutel en moment sleutel>?

Bij verglaasde of te harde remmen achter krijgen de voorste remmen teveel te verduren.Zit er evtl geen remdrukregelaar achter op die vastzit.Dus;misschien te kleine schoenen of te groot geworden tambours.De masterpomp is er ook nog

De student 0

14 jaar

@ fordmonteurtje:
Volgens mij hebben ze dit bij de garage wel gemeten. Ik weet niet hoe ze de wielen vastzetten, maar verwacht van een officiele dealer op de juiste manier?

@ De Student:
Zou ik dat niet moeten merken door een slechtere remwerking? Ik breng de auto overigens iedere 20.000 km netjes voor onderhoud. Zit een controle op de achterremmen daar niet bij?

Laurens22 0

14 jaar

Normaal kunnen ze remdruk vergelijken achter door 1 keer met de voetrem en een keer met de handrem en de vergelijking met de voorbeeld -auto 's aldaar.

De student 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.