Ik heb een c-max met de zomer banden maat 215x50x17
Nu wil mijn winterbanden met stalen velgen 205x55x16 onder zitten,maar nu hoor ik dat er nu sensoren in moeten. en dan in leren.
Maar hoe zit het als ik weer mijn zomerbanden weer onderzetten,moet ik dan weer in leren voor de bandenspanning?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je geluk hebt kunnen ze 2 setjes programmeren , kan bij renault wel , dus even vragen.
Mijn zomer banden zijn al in gelezen vanaf de fabriek,maar ik vraag mij af als ik op mijn winterbanden de nieuwe sensor laat monteren en in laat lezen,hoe zit het met mijn zomerbanden die na de winter wordt gemonteerd,moet deze weer in gelezen worden?
9 jaar
Ferrie zegt het al: je moet navragen of er twee sets in het geheugen kunnen. Bij mijn auto (een Renault Vel Satis) kon dat inderdaad. Ze kunnen dan op je winterbanden-set de nieuwe sensor inleren, zonder dat dat effect heeft op de andere set (zomerbanden). Als er twee sets in passen, kun je dus gewoon terug wisselen naar zomerbanden zonder opnieuw inleren.
9 jaar
Bedankt,
Ik ga het navragen bij de dealer.
9 jaar
Bij de dealer geweest,elke keer bij de wisseling van banden moeten deze in gelezen worden.
9 jaar
Je zou verwachten dat er voor een auto van 2015 wel 2 sets wielen geprogrammeerd kunnen worden.
Het geld zal moeten blijven rollen.
Een oplossing kan zijn universele programmeerbare sensoren te laten monteren op je 2e set. De codes van de ventielen kunnen gekopieerd worden van de 1e set, waardoor je dus 2 sets wielen hebt, maar met dezelfde codes. Je monteerd toch maar 1 set tegelijk, dus voor de auto maakt het niets uit.
De bekende fastfitters gebruiken die universele programmeerbare ventielen, zodat ze maar 1 type op voorraad nodig hebben, en niet de merk specifieke apparatuur nodig hebben om een nieuwe sensor te programmeren.
9 jaar
Bij het merk Renault gaat dat niet lukken en ik betwijfel of dat bij Ford wel lukt.
Een sensor is zo gemaakt dat hij periodiek een uniek nummer verzend met daarbij de actuele luchtdruk.
Bij het aanleren van verntielen op de auto doe je niets meer dan een zo'n nummer toewijzen aan een plek op de auto, waardoor die luchtdruk in het display aan het correcte wiel word gekoppeld. Meer niet. En 8 ventielen vinden die per twee stuks hetzelfde nummer uitzenden is in de praktijk ondoenlijk.
9 jaar
Die universele sensoren worden zo geprogrammeerd dat ze met hetzelfde protocol signalen sturen als de originele sensoren. De unieke code wordt over genomen in de universele sensor. De auto ziet geen verschil tussen de universele en de originele, en er hoeft dan ook niets aangemeld te worden.
Je gebruikt maar 1 set, dus de andere 4 banden met dezelfde code ziet hij niet. Zo ver berijk hebben die sensoren niet.
Het enige wat zou kunnen is dat als de 2e set banden naast de auto in de garage het zelfde signaal stuurt. Heeft de auto geen last van, hij ontvangt het signaal gewoon dubbel. Zolang je de bandenspanning op de zelfde druk houd, zal dat niets uitmaken.
In rust sturen die sensoren ongeveer 1 keer per uur de druk en temperatuur door, om de batterij te sparen.
Als je gaat rijden doen ze dat ongeveer 1x per minuut.
9 jaar
Bedankt
Ik heb nu ook nieuwe sensoren in mijn winterbanden laten plaatsen,ik kreeg ze al service bij aankoop van een nieuwe wagen.
gr 772
9 jaar
Mooi dat het opgelost is, en goede service van je garage!
9 jaar
... en ik heb weer wat geleerd ...
9 jaar
Alles is opgelost
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar