close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: kachel blijft warm

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8D

goeiedag,

De kachel van deze auto blijft gloeiend heet, wat zou dit kunnen zijn??

Elektrische Kachelkraan is vervangen.

mvrgr Jan

Geplaatst door

venedijk (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het aanstuurgedeelte niet goed dus de temp(kachel temperatuur) schakelaar, geen zekering eruit????

zekering 13 controleren, indien in orde: spanning meten over de stekker van de verwarmingskraan, daar moet je spanningspulsen meten tussen de 0V en 12V als je de verwarmingsknop bediend.

Suc6

Doktor 0
badge

16 jaar

zekering 13 is ok en meet alleen maar constant 4 volt met multimeter. als ik dit met een lampje probeer gaat het lampje niet branden...

bedieningspaneel ook al vervangen maar geen resultaat..

wie nog iedeeen??

venedijk 0
badge

16 jaar

wie nog iedeeen?? gemeten met multimeter op de stekker van de kachelkraan:
verwarming op koud: 7.3 volt
verwarming op warm: 0.05 volt.

lijkt toch wel in orde

venedijk 0
badge

16 jaar

als je de plus van de kachelkraan stekker meet en accu min blijft het echter ong 14 volt (laadspanning)

venedijk 0
badge

16 jaar

nieuwe bedieningsknoppen gemonteerd en nog steets het zelfde probleem

venedijk 0
badge

16 jaar

heeft iemand een schema??

venedijk 0
badge

16 jaar

geen schema maar wel zeker van het volgende:
Opdat de kachelsturing goed zou werken moet op het bedieningspaneel een blokgolf van de motorstuurdoos toekomen. Zal eens zien of ik deze draad terug kan vinden, kleur en of pen nummer of misschien kan iemand die een schema heeft deze terugvinden. De bedrading kan onderbroken zijn of nog bij bepaalde storingen in het motorregelsysteem zal de puls ook niet opgewekt worden maar zal de motor wel nog vlekkeloos lopen. Heb dit ontdekt na het vervangen van een endura1.8D naar een gewone 1.8D er zijn een heleboel mechanische aanpassingen nodig geweest maar dat lukt wel. Maar nadien kon ik de verwarming niet meer aan de praat krijgen .Dit is het zelfe bij een benzin versie. De metingen voor blokgolf en stuuring naar de verwarmingskraan doe je best met een scope.

raketman 0
badge

16 jaar

Bedankt dat je nog even reageert maar heb het probleem is opgelost..

Nieuw bedieningspanneel gemonteerd nog geen verandering...
Oude kachelkraan teruggezet (want deze was ook al vervangen) en probleem opglost.....

Vraag me niet hoe dit kan....

mvrgr

venedijk 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.