Ford Fiesta: Start maar 1 keer in de drie dagen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: Zetec 1.25

HELP

Mijn Fiesta start maar 1 keer in de drie dagen.
Als hij start loopt ie probleemloos.
Zet ik hem uit en wil daarna weer starten...
... dan start hij niet meer.
Als ik het een paar dagen later probeer start hij weer.

Soms lijkt hij aan te slaan maar valt dan (langzaam) uit. En dan start hij niet meer.

Dit probleem heb ik al een half jaar geleden gehad en toen is de brandstofpomp vervangen.
Het lijkt mij stug dat nu weer de brandstofpomp is. De veiligheidsschakelaar is ook al vervangen.

Heeft iemand een idee?

Mvg,

Vincent

Vincent74

Geplaatst door Vincent74 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

dick@home (0) PRO, 15 jaar geleden

dit lijkt een beetje op een kapotte /vervuilde krukas positie zender kijk eens in deze richting suc6 dick

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Batterij+alternator(laten)controleren.

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie.

Vandaag meteen begonnen. Afgelopen zondag heb ik er nog mee gereden dus nu zal hij wel weer starten. En jawel ik heb een ritje van 10km gemaakt. Tijdens deze rit is hij 1 keer uitgevallen voor een stoplicht. Gelukkig starte hij meteen. Thuis aangekomen nog een keer uitgezet en weer geprobeerd te starten en wel startmoter maar slaat niet aan.

Dan naar de tips. Afgelopen zondag heb ik een nieuwe accu erin gestopt (nadat ik hem nog even had volgeladen). Spanning over de accu gemeten. Auto uit 13,5V aan 14,4V. Laad dus op, alternator lijkt OK. Volgens het elektrisch schema heeft de alternator 3 uitgangen. Accu: OK, Controle lamp: OK, Fuel injectio ECU: niet gecontroleerd (weet niet waar ik kan meten).
Krukas sensor nog niet gecontroleerd, waar zit deze. Ik zie zoveel draadjes (boven)op de motor zitten.

Nog wat vreemds, afgelopen maandag heb ik nog gecontroleerd of de benzine pomp spanning krijgt. Ik heb het relais gewisseld, voeding van de relaisspoel gecontroleerd en de weerstand wat de relais schakeld (de benzinepomp) gemeten. Alles lijkt OK. Zodra ik met het contactslot in stand twee komt wordt het relais gevoed. De weerstand van de benzine pomp is 22 Ohm (kan iemand deze waarde bevestigen?) De benzinepomp lijkt niet te werken omdat ik geen overdruk en dus geen benzine uit het ventiel (met blauw dopje) op de benzine injectie zie komen.
Vandaag na de rit heb ik de stroom door de benzinepomp gemeten door de veiligheidsschakelaar onder het dashboard los te nemen en over de contactpennen in de stekker een amperemeter te plaatsen. Als het contactslot in stand twee komt piekt de stroom naar 100mA en zakt daarna snel in tot 2,5mA. Draai ik het contactslot door naar stand drie (starten) dan neemt de stroom toe tot ongeveer 40mA. Ik vindt het vreend dat ik verschillende stroomwaarden meet, het is immers een relais die de benzinepomp in/uit-schakeld en dus geen toerentalregeling is.
Na even wachten starte de motor bijna. Maar na een aantal poginen ben ik maar weer gestopt. Er kwam ook wat benzine uit het ventiel. Zou de benzinepomp nu dan toch werken, maar mischien niet op volle kracht?
Ik hoop dat deze info iemand op een idee brengt.

Vincent

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Kan iemand mij vertellen waar de camshaft sensor zit

dick@home (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk maar in je postvak
ik weet nogsteets niet hoe ik hier een afb moet plaatsen sorry voor de rest dick

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Dick bedankt voor het plaatje, als ik het goed begrijp is het nummer 2.
Alleen geloof ik dat dit de crankshaft sensor is. Mocht ik het mis hebben wil je me dan ook een plaatje mailen met de plaats van de crankshaft sensor.

De nummer 2 van het plaatje heb ik zojuist gecontroleerd en is nieuw. (Met gouden contacten)

dick@home (0) PRO, 15 jaar geleden

camchaft is toch ? nokken as maar ik zal wel even naar de krukas sensor zoeken voor je

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Jij zal wel gelijk hebben. Ik weet niet goed de engelse benamingen. Volgens mij is de alternator op z'n Nederlans de dynamo.

Ik hoop dat ik nu eens het probleem vind. Kan al een maand niet rijden. (Heeft mijn fiesta soms een A++++++ energie label)

dick@home (0) PRO, 15 jaar geleden

ik denk dat je wagen protesteerd tegen de brandstof prijzen

dick@home (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk eens in je postvak

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Dick@home het zeker nummer 4 op het plaatje.

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Vandaag weer geprobeerd te starten. Hij sloeg niet aan. Het is wel 5 dagen geleden geweest dus hij zou het moeten doen.
Weer het standaard testje op het ventieltje voor de benzine druk meter (of hoe dat blauwe dopje ook mag heten). Er spuit geen benzine uit. Vervolgens heb ik het contactslot in stand II gezet. Dan moet de benzinepomp toch druk opbouwen, dacht ik. Ventieltje ingedrukt (en ingedrukt gehouden), maar er komt geen benzine uit. Vorige week nog het elektrische gedeelte van de benzinepomp gecontroleerd, en dat zou goed moeten zijn. Weet iemand wat er voor kan zorgen dat ik geen druk krijg terwijl de pomp toch draait? Kan het een drukregelaar zijn? Volgens mij is het niet het filter, dan zou hij het als hij loopt slecht moeten rijden in de hoge toerentallen,maar dat doet hij niet.

Iemand nog suggesties?

Vincent

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

kan het niet zijn dat de pomp pas gaat draaien als je gaat starten.

(Sorry ben een opel man, opel is begin '90 overgestapt van op druk brengen van het systeem naar pas pompen als je de motor start).

Je kan ook de brandstof pomp doorverbinden, zodat hij blijft draaien, dit zou moeten kunnen via brandstofpomp relais.

Willem

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Lijkt mij niet, stand II is de 'normaal' rijden stand (stand III is starten), dan moet de pomp toch draaien.

Ik heb je tip getest. Heb een ampere meter gebruikt, dan weet ik meteen of er iets gebeurd.
Het leek te werken. In het begin liep er 200mA wat snel inzakte naar de 40mA. En er was druk. Maar al snel leek er niets meer te gebeuren. Geen druk meer, toch loopt en 10mA.

Ik vindt het vreemd, wel loopt er stroom en toch geen benzinedruk.

Vincent74 (0), 15 jaar geleden

Het probleem is gevonden!

De stekker van de brandstofpomp was gesmolten.

Ierdereen bedankt die heeft meegedacht.

Vincent

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.