Bij constante snelheid tussen de 2000 en 2500 toeren begint de auto te schokken en te roken. Als de stekker van de luchtmassameter (air flow meter) is losgekoppeld stopt het probleem en loopt de motor weer soepel. De lmm is vervangen en nog doet het probleem zich voor. Het motormanagement geeft geen foutcode. Heeft iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan was het niet alleen de lmm maar misschien ook het vacuum of brandstoffilter en luchtfilter. het kan ook zijn dat de egr schoon gemaakt moet worden (bij diesel)
Bedankt voor je reactie. De lmm had er inderdaad niets mee te maken zelfs. Door het afkoppelen liep hij in de noodstand, nog erg goed overigens...De EGR is inmiddels afgedopt, dit verhielp het schokken en inhouden. Daarnaast was de turboslang gescheurd, die is ook vervangen en hij rijdt weer bijna als vanouds. Een heel klein beetje inhouden doet ie nog maar niet te vergelijken met eerst. Dat is voor later een keer om te onderzoeken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar