Bij constante snelheid tussen de 2000 en 2500 toeren begint de auto te schokken en te roken. Als de stekker van de luchtmassameter (air flow meter) is losgekoppeld stopt het probleem en loopt de motor weer soepel. De lmm is vervangen en nog doet het probleem zich voor. Het motormanagement geeft geen foutcode. Heeft iemand een idee??
Geplaatst door jos5929 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
nercedesbert (0), 13 jaar geleden
dan was het niet alleen de lmm maar misschien ook het vacuum of brandstoffilter en luchtfilter. het kan ook zijn dat de egr schoon gemaakt moet worden (bij diesel)
jos5929 (0), 13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. De lmm had er inderdaad niets mee te maken zelfs. Door het afkoppelen liep hij in de noodstand, nog erg goed overigens...De EGR is inmiddels afgedopt, dit verhielp het schokken en inhouden. Daarnaast was de turboslang gescheurd, die is ook vervangen en hij rijdt weer bijna als vanouds. Een heel klein beetje inhouden doet ie nog maar niet te vergelijken met eerst. Dat is voor later een keer om te onderzoeken.