close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Accord: hoe de multiriem vervangen en spannen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2i-ctdi

Hoe vervang je een multieriem van een honda accord diesel 2006?
Heb de riem al thuis liggen, maar ik kan niet zien waar ik deze kan ont-/spannen.

Wegens gebrek aan een vraagbaak voor dit model deze vraag.
Indien iemand toch weet waar je een vraag baak voor deze honda kan bestellen hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Hartger

Geplaatst door

S80 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De multi riem spanner kan je met een dop en een lange dopsleutel (of een pijp er op) ontspannen en dan kan je de riem er zo afhalen, is in 5 minuten gebeurd.De riemspanner zit onder de bovenste rol, en achter aan, er zitten geen groeven op deze rol !! De richting van het draaien met de dop op een lange dopsleutel, is naar je toe als je voor de auto staat. De ontspanner gaat dan naar achteren (in rij richting gezien) en de riem is dan niet meer gespannen. succes !

Windmill 0

12 jaar

Ik heb gisteren even naar gekeken, de riem heeft een gekke omloop, maar dat komt wel goed.
De spanner zit i.d.d. onder en achter de bovenste rol en heeft geen groeven. Maar waar de moer/bout is waarmee ik kan ontspannen is mij een raadsel. Er zit natuurlijk wel een moer op de rol zelf, maar dan los ik de rol dat kan ook niet de bedoeling zijn. Ik heb toch al heel wat multi-riemen vervangen, waar-o-waar zit die span moer/bout???

Alvast bedankt voor jullie reacties

Met vriendelijke groet,
Hartger

S80 0

12 jaar

Die bout van de rol zit vaster dan de kracht die je nodig hebt om de riem te ontspannen. Het aanhaalmoment (vastdraaiend voor die bout) is naar je toe, dus die bout gaat vaster. Dus kan nooit los op deze manier. Als je me je email adres geeft dan kan ik een foto uit het manual sturen. Normaal gebruikt Honda er een lange sleutel voor die op die bout gaat. Je zet die sleutel op deze bout en trekt de sleutel naar je toe........de riem zal echt ontspannen.

Windmill 0

12 jaar

Windmill bedankt,
Het is toch die ene bout. Ik ben nog van de oude stempel, maar dit is een autom.spanner.
Het klopt dat als je naar je toe draait(rechtsom dus) de bout alleen maar vaster gaat en kan nooit los komen.
Dit komt helemaal goed, nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg.
Probleem is weer opgelost.
Met vriendelijke groet,
Hartger

S80 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.