auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Accord: Rempedaal zakt naar de bodem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Een honda accord van 1997 als je remt zakt het rempedaal naar de bodem, als je het pedaal dan weer loslaat en weer intrapt heb je wel druk.
Bij de dealer hebben ze al diverse malen ontlucht en de hoofdremcilinder vernieuwd maar het probleem blijft.

Er zit abs op deze auto en er is geen uitwendige lekkage zichtbaar ook daalt het remvloeistofniveau niet, als je een paar keer trapt op het rempedaal loopt de motor ook even slechter dus ik heb ook geen vermoeden dat de vacuumbekrachtiger stuk is.
De remblokken en schijven zijn ook niet recent vernieuwd, ik vermoed dat er misschien iets in de absunit niet goed gaat, of dat er lucht inzit....
Iemand dit al eens gehad bij deze auto's?

Geplaatst door

downforthecause (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de remwerking/functie incl de activering van ABS wel ok ?? Ik heb zelf gehad dat er water & lucht in de ABS unit zat, als je dan ook remde schoot de auto naar 1 kant, en het rempedaal zakte ook in zoals jouw omschrijving...

Windmill 0

12 jaar

raar hij is goed ontlucht zeg jij en geen lekage en een nwe hoofdremcilinder dus ook nwe remvloeistof
ik denk toch dat er nog lucht in zit of de hoofdremcilnder inwendig lekt
ABS pomp geen idee mischien kun je deze tijdelijk overbruggen of er tussen uit halen dan weet je het zeker

ratdraaier 0

12 jaar

Is het probleem er met rijdende auto, alleen met stilstaande auto, of in beide situaties?

Vutter1 0
badge

12 jaar

Met draaiende motor.

Is nog steeds de vraag: met rijdende auto of stilstaande auto????? (uiteraard beide met draaiende motor)

Vutter1 0
badge

12 jaar

Probeer eens met een rijdende auto het pedaal op het schutbord te trappen.

Pivavar 80

12 jaar

Je geeft al half antwoord op mijn vraag.Rijdend lukt het niet, dus neem ik aan dat de auto goed remt en het pedaal rijdend niet wegzakt.Blijft stilstaand over.Zakt het pedaal dan ineens naar de bodem of gaat dit heel langzaam??Als je na het wegzakken weer remt zakt hij niet schrijf je, maar als je remmend iets minder druk uitvoert (dus pedaal iets terug laat komen) wat gebeurt er dan??Waarschijnlijk zakt hij dan wel.

Vutter1 0
badge

12 jaar

Ben even druk met andere auto's maar het probleem is dus met draaiende motor zowel stilstaand als rijdend, 1x trappen tot de bodem dan even los en gelijk weer trappen en je hebt druk....Tot de volgende keer als je weer wilt remmen dan beging het helemaal overnieuw.

heb het zelfde ook meegemaakt en na lang zoeken gevonden.

Bij de auto in mijn geval waren de afdichtringen van de remklauwen opgezet door verkeerde remvloeistof,de rubber zorgt ervoor dat de zuiger wordt teruggetrokken.
Als de rubber is opgezwollen komt de zuiger te ver terug in de klauw.

Je kan dat het beste controleren met een voelermaat van 0.10 mm tussen blok en schijf te steken.
Gaat hij ertussen ,is de zuiger te ver terug.

Gr; roel

Lekke rembooster

rob010 0

12 jaar

Zit niet bij de wielen, heb alle remslangen afgeklemd (tegelijkertijd) en het pedaal zakt nog naar de bodem, zodra ik de vacuumslang voor de vacuumbekrachtiger dichtzet zakt het pedaal niet meer...Dus ik verwacht geen lucht in het systeem kan alleen het verhaal nog niet aan een koppelen waarom het pedaal wel zakt met een werkende vacuumbekrachtiger en zonder bekrachtiger dat het pedaal niet zakt...Als de bekrachtiger niet werkt zou ik toch een keihard pedaal moeten hebben...

ik denk toch wel dat er lucht in abs unit zit, als ik naar alle verhalen zo kijk

Mo opel 0
badge

12 jaar

Alle remblokken gedemonteerd, remtangen uit elkaar gehaald,geleiding gangbaar gemaakt, remslangen gecontroleerd, vacuumklep vernieuwd in de vacuumslang vanaf het inlaatspruikstuk naar de vacuumbekrachtiger en vacuumbekrachtiger gedemonteerd en gecontroleerd, nogmaals alles grondig ververst en ontlucht, maar geen enkele verbetering.
Abs-unit is mijn grootste verdachte op dit moment, dus opzoek naar een 2e hands of revisie exemplaar aangezien een nieuwe behoorlijk aan de prijs is.

De absunit vernieuwd en het probleem is opgelost, er was aan de onderzijde van de unit een kleine lekkage bleek na het demonteren van de oude absunit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.