Heeft iemand een idee wat het kan zijn dat de auto bij het uitacceceleren, heel licht inhoud als het gaspedaal helemaal wordt in getrapt.
Daarbij voel af en toe een lichte hapering bij het acceleren of rond de 3000 toeren rijd.
Met vriendelijke groet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, ontstekings probleem of een mengsel probleem?
Misschien ergens valse lucht (los of lek slangetje), defecte of slecht werkende sensor of gewoon te oude bougies?
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
De garage waar ik hem gekocht heb heeft er afgelopen week nieuwe bougies in gezet, hij zegt dat er te voorzichtig mee
gereden is, heeft er vloeistof in gegooid om het injectie systeem te reinigen.
Is het normaal dat als je de tankdop er afdraaid de er druk opstaat of vacuum gezogen is.
Brandstof filter zou ik niet weten. Hij is dealer onderhouden. Heb de auto net een paar weken, ivm garantie wil ik dit probleem
opgelost hebben.
Gr.
13 jaar
Is de verkoper een dealer? Bovag-garage?
Kennelijk dacht de verkoper een beetje hetzelfde als ik. Anders draai je er geen nieuwe bougies in en doe je geen goedje in de tank.
Alleen als er nu nieuwe bougies in gedraaid worden, is er voor de verkoop niet veel aan gedaan.
Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger moest een occasion met Bovag-garantie een grote beurt krijgen voor de verkoop.
Ook de opmerking over te voorzichtig rijden klinkt een beetje als verbloemen van onkunde of onwil.
V-Tec sports worden in de regel niet door oude oma's gekocht, maar meer door jongere personen die best wel eens gas geven.
Je kunt eens vragen of de verkoper de zogenaamde fuel trim wil uitlezen. Die moet rond de 0% zitten. Zo niet is er ergens een probleem.
Willen ze dat niet voor je doen, kun je dat aan zowat iedere garage om de hoek vragen. De meeste hebben wel een EOBD/OBD2 scanner.
Klein beetje vacuum in de tank kan, maar dat moet niet te veel zijn. Wat zegt de verkoper?
Ook hier: als je het niet vertrouwt iemand anders om een 2nd opinion vragen - bijvoorbeeld de dealer.
Ik vermoed dat het je bobine is echter zit hij bij deze auto's in de ontstekingsmodule dus zal deze in zijn geheel vervangen moeten worden.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar