hallo .
de wagen start slecht bij koude motor .
hij start zoals starten met een slechte batterij , als hij aanslaat komt er een wolk blauwe rook uit de uitlaat
eens als de motor warmer is ,, zijn er geen problemen meer .
gloeiboegies zijn in orde , en relais is ook nieuw .
als de motor warm is start hij vanzelf Zonder blauwe rook !
ook rond de 2000 rmp. houd de wagen in als de motor half warm is heeft hij het meeste .
eens de motor goed op themperatuur is is het maar af en toe ?
wat kan dit zijn ??
MVG berno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Berno,
Mijn advies is de verstuivers demonteren en uitgebreid laten testen bij een specialist. let wel op een ding! De kans is groot dat ze bij een gemiddeld bedrijf je meteen 4 verstuivers aan willen smeren. Dit is alleen aan te raden als alle verstuivers er meer dan 160000 km inzitten. Als je ze bij een goed bedrijf laat testen krijg je netjes een rapport van alle opbrengsten van de verstuivers erbij. Het testen kost gemiddeld rond de 30 euro per verstuiver maar het scheelt je een hoop geld.
Hallo B.
t Probleem lijkt idd.een verstuiverprobleem te zijn,maar ik zou je aanraden om toch een dealer te bezoeken .Elke dealer heeft een zgn. HDS tester en kan middels dit apparaat div. actieve testen t.a.v. je management uitvoeren,evt. wat resets doen en ook de opbrengsten van je verstuivers en correcties hierop uitlezen .Aan de hand van deze conclusies zit je dan al bovenop t probleem
m.vr.gr. Geert
hallo.
bedankt voor jullie reactie .
hij heeft nog maar 64000km en valt nog onder garantie (gekocht januari 2009 okkazie )
ze hebben al naar de gloeibougies geken maar die zijn in orde .
wel hebben ze een nieuwe relais geplaatst, maar dat haald niets uit .
15 jaar
Begrijp ik dan goed dat ie nog geen 13.000 km. gemiddeld per jaar heeft gereden?dan is t sowieso al een dure auto.....t trage starten kan komen doordat de injectoren blijven doordruppelen ,als de cilinders vollopen heeft ie moeite met t starten na een wat langere tijd,en t verklaart ook t roken..
m.vr.gr.
Geert.
p.s. hou je ons op de hoogte?
hoi geert
dan denk jij aan de injectoren ?? vernieuwen dan alle 4
ik hou je op de hoogte ,-)
15 jaar
He B.
kDenk idd. aan de injectoren,maar adviseer je toch echt langs een dealer te gaan om de redenen die ik in mn vorige bericht al aangaf,injectoren zijn duur,temeer je na loshalen van een injector ook de desbetreffende leiding dient te vern.stel je vern. er 4 en er was maar 1 stuk/lek.Dit valt af te lezen met de voornoemde HDS-tester....Ik werk er dagelijks mee
gr. G
he Geert.
ben terug bij dealer geweest , die heeft hem aan de computer gehangen .
daar gaf hij een fout aan , de injectie, censor druk te laag of druk te hoog of zoiets
deze hebben ze gewist en terug gaan rijden en een paar keer gestart .
dan terug aan de computer , fout was er niet meer .
de volgende ochtend was ik natuurlijk benieuwd of hij dat roken en slecht starten nog had ?
EN JA ,,,,, nog altijd het zelfde pffffffffffffffffffff.
15 jaar
Hoi B...Waarschijnlijk raildrukprobleem...wat ik sowieso zou (laten)controleren is t brandstoffilter,is op deze auto s vaker oorzaak van probleempjes,(origineel filter monteren)en -hoe stom of t ook klinkt-Goed checken dat dezeop de juiste manier gemonteerd word,er zijn hele volksstammen die hem er precies verkeerd opzetten...ontluchtingsnippel moet naar schutbordzijde!! wederom storingscodes wissen en testen,komt klacht toch terug dan moet je ff laten weten welke storingscodes erin staan....succes
m.vr.gr. G
he geert.
ik heb juist onderhoud gedaan olie , filter , en diesel filter , dus daaraan zal het niet liggen denk ik? vrijdag voor ik naar de dealer ging .
groetjes
15 jaar
he Berno
laat toch ff checken of filter op de manier zit zoals gezegd . kijken of zelfde storingscodes erin staan,als raildruk te hoog is zou t de pomp (kunnen)zijn.als t te laag is heb je kans dat 1 of meerdere injectoren lekken,iets wat erg uitzonderlijk is bij deze km stand.Misschien heeft in t verleden een of andere domoor additieven bij de brandstof gegooid.....ken je de geschiedenis van de auto?? groeten G
Denk ook dat het de verstuivers zijn, km. standen zeggen niets in zulke gevallen.
Kan ook zijn dat bij koude motor het starttoerental te laag is, tijdens starten klinkt het dan of hij snel genoeg rondstart maar het is dan toch net te weinig.
Dit heeft dan weer te maken met je raildruk.
ja , bij het koud starten draaid hij zeker niet zo goed rond als bij warme motor ! ( precies half volgeladen batterij )
warm geen probleem
ik heb nu een email verstruurd naar honda belgium eens zien wat ze me daar kunnen vertellen .
15 jaar
hallo geert , inverband met de aditieven !
de dealer zelf had gezegt van er een aditief in te doen . dus heb ik dat ook gedaan ( wyns diesel injectie systeem reiniger)
maar daarvoor had hij het ook al hoor ! het start probleem en veeeeel blauwe rook
15 jaar
Als hij koud niet zo goed rond draait zal je starttoerental te laag zijn waardoor de raildruk te laag blijft.
Komt in principe op hetzelfde neer als wanneer de verstuivers teveel lekbrandstof zouden hebben.
De dealer kan toch in een meetwaardenblok zien wat de raildruk en starttoerental is tijdens koude start??
ik vind dat mijn verbruik ook aan de hoge kant is ! heeft dit er ook mischien iets mee te maken vorige wagen bmw 320 touring 2001 e46
met een volle tank reed ik 800 a 850 km. nu 600 km ! met de zelfde hoeveelheid diesel ;-(
15 jaar
he B
t roken wil zeggen dat er een aanzienlijke hoeveelheid diesel onverbrand je motor verlaat.....dus zal t verbruik navenant zijn.LANG niet alle additieven mogen in de moderne (common-rail) diesels gegooid worden omdat ze de injectoren beschadigen,ik krijg steeds meer t idee dat dit wel in jou auto is gebeurd
he geert ,
ik heb een injectiesysteemreiniger gebruikt voor common-rail diesel motoren (wyns)
15 jaar
vandaag bij honda dealer laten uitlezen op de computer
ze hebben tests gedaan , verstuivers geven allemaal goed aan , druk ook goed
geen foutcode te vinden .
honda dealer zei wel dat mijn batterij niet zo goed meer was , en dat smorgens wel slecht kan starten en blauwe rook .
dus batterij vervangen , en nu afwachten of hij beter rond draait s'morgens .
batterij vervangen ::::::: zelfde probleem nog aanwezig pfffffff
15 jaar
Ben benieuwd, verstuivers geven goed aan???
Laat even weten hoe dit afloopt.
ja , ik heb mee de grafieken van de inspuiting kunnen volgen op de pc.
en die werkten precies allemaal gelijk ;-) geen afwijkingen
15 jaar
vanmiddag gestart na 2 dagen stilstaan , nog altijd blauwe rook bij starten pffffff
motor draait het zelfde rond als daarvoor , dus baterij is het niet .
15 jaar
na 4x in de garage te hebben geweest en 1 week daar te laten , nog altijd zelfde probleem .
nu bezig met technisch expert op 22 juli 2009 met zen allen naar de garage , lol
ben nu toch wel benieuwd wat er uit de bus zal komen ??
15 jaar
aspraak gemaakt met technisch expert. die heeft samen met mij wat gaan rondrijden om het inhouden te constateren, maar ja ,,, na 15min te hebben gestest had de wagen het NIET !! inhouden bij 2000a 2500 rmp.
de ene dag wel de andere dag niet WREED AMBETAND om zo iets te tonen aan de expert .
het roken bij het starten had hij ook niet die dag .
de expert was naar mijn werk gekomen , de wagen was nog wat op themperatuur dus het roken had hij zoals anders niet, met bijna warme motor
dus volgende afsraak zal in de winter periode zijn ,
15 jaar
Hallo,
Hoe is het met de Honda, ben toch nog benieuwd hoe dit afloopt, is alweer een tijdje geleden.
Het zal in Belgie ook nog geen winter zijn....
15 jaar
op 29 december afspraak met expert en garage casier over het probleem roken en inhouden bij ongev. 2000rmp
het roken bij koude start is al een tijdje niet meer aanwezig ? nog maar 1x gehad de wagen had 1week stilgestaan , bij het starten rookte hij weer enorm ?? daarna niet meer .
het inhouden is nog steeds aanwezig niet altijd ?
15 jaar
Hallo heren,
Sorry dat ik zo ongevraagd inbreek op dit topic, maar dit euvel komt mij heel bekend voor.
Ikzelf heb een Honda Accord 2.0 tdi uit 1996.
Motor is van Rover, km-stand 265000
Probleem is nu het s'ochtends vroeg (ca 7 uur) niet starten, na 4 keer het contact aanzetten en een paar keer het gaspedaal intrappen doet hij het wel.
Wel een gigantische rookwolk (grijs)
Later op de dag doet hij het wel in 1 keer.
Helaas vanmiddag om 16.30 uur weer hetzelfde euvel.
Voordat ik de dealer er naar laat kijken en mij weer een poot uit laat rukken, is mijn
probleem hetzelfde als van Gunshooterke?
Mvg.
Harry
15 jaar
nu hoor ik de laatste tijd mijn kleppen of verstuivers tikken ???
dieseltik zoals ze dat zeggen dacht ik ?
ook weer het meeste rond de 2000rmp. warm is het veel minder , maar als je het hoord is het
weer rond die 2000rmp ????
15 jaar
hier een kort filmpje van de rook ontwikkeling, dit valt nog mee.
soms is het veeeel harder !!
http://s224.photobucket.com/albums/dd315...
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8QD3Z...
14 jaar
Uitgeharde klepseals. Vandaag is de dag, toch?
14 jaar
morgen 29 december heb ik een afspraak met de expêrt bij de garage. en neem dit filmpje alvast mee.
heb ook al de produkten van forte gebruikt een aantal weken geleden , maar helpt ook niet..
één voordeel van forte, mijn motorolie is na een aantal weken nog heel proper ! en dit voor een diesel
14 jaar
weer niets opgelost pffff inhouden had hij weer niet .
expert zij ook,, lekkende klepseals nu nog filmpje maken na 14 dagen stilstaan
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8QD3Z...
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar