Honda Accord : slecht starten bij koude motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2cdti

hallo .

de wagen start slecht bij koude motor .
hij start zoals starten met een slechte batterij , als hij aanslaat komt er een wolk blauwe rook uit de uitlaat

eens als de motor warmer is ,, zijn er geen problemen meer .
gloeiboegies zijn in orde , en relais is ook nieuw .

als de motor warm is start hij vanzelf Zonder blauwe rook !

ook rond de 2000 rmp. houd de wagen in als de motor half warm is heeft hij het meeste .
eens de motor goed op themperatuur is is het maar af en toe ?

wat kan dit zijn ??

MVG berno

gunshooterke

Geplaatst door gunshooterke (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

De Dieseldokter (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Berno,

Mijn advies is de verstuivers demonteren en uitgebreid laten testen bij een specialist. let wel op een ding! De kans is groot dat ze bij een gemiddeld bedrijf je meteen 4 verstuivers aan willen smeren. Dit is alleen aan te raden als alle verstuivers er meer dan 160000 km inzitten. Als je ze bij een goed bedrijf laat testen krijg je netjes een rapport van alle opbrengsten van de verstuivers erbij. Het testen kost gemiddeld rond de 30 euro per verstuiver maar het scheelt je een hoop geld.

maybe (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo B.
t Probleem lijkt idd.een verstuiverprobleem te zijn,maar ik zou je aanraden om toch een dealer te bezoeken .Elke dealer heeft een zgn. HDS tester en kan middels dit apparaat div. actieve testen t.a.v. je management uitvoeren,evt. wat resets doen en ook de opbrengsten van je verstuivers en correcties hierop uitlezen .Aan de hand van deze conclusies zit je dan al bovenop t probleem


m.vr.gr. Geert

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

hallo.

bedankt voor jullie reactie .
hij heeft nog maar 64000km en valt nog onder garantie (gekocht januari 2009 okkazie )
ze hebben al naar de gloeibougies geken maar die zijn in orde .
wel hebben ze een nieuwe relais geplaatst, maar dat haald niets uit .

maybe (0) PRO, 15 jaar geleden

Begrijp ik dan goed dat ie nog geen 13.000 km. gemiddeld per jaar heeft gereden?dan is t sowieso al een dure auto.....t trage starten kan komen doordat de injectoren blijven doordruppelen ,als de cilinders vollopen heeft ie moeite met t starten na een wat langere tijd,en t verklaart ook t roken..

m.vr.gr.
Geert.

p.s. hou je ons op de hoogte?

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

hoi geert

dan denk jij aan de injectoren ?? vernieuwen dan alle 4

ik hou je op de hoogte ,-)

maybe (0) PRO, 15 jaar geleden

He B.
kDenk idd. aan de injectoren,maar adviseer je toch echt langs een dealer te gaan om de redenen die ik in mn vorige bericht al aangaf,injectoren zijn duur,temeer je na loshalen van een injector ook de desbetreffende leiding dient te vern.stel je vern. er 4 en er was maar 1 stuk/lek.Dit valt af te lezen met de voornoemde HDS-tester....Ik werk er dagelijks mee





gr. G

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

he Geert.

ben terug bij dealer geweest , die heeft hem aan de computer gehangen .
daar gaf hij een fout aan , de injectie, censor druk te laag of druk te hoog of zoiets

deze hebben ze gewist en terug gaan rijden en een paar keer gestart .

dan terug aan de computer , fout was er niet meer .

de volgende ochtend was ik natuurlijk benieuwd of hij dat roken en slecht starten nog had ?

EN JA ,,,,, nog altijd het zelfde pffffffffffffffffffff.

maybe (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi B...Waarschijnlijk raildrukprobleem...wat ik sowieso zou (laten)controleren is t brandstoffilter,is op deze auto s vaker oorzaak van probleempjes,(origineel filter monteren)en -hoe stom of t ook klinkt-Goed checken dat dezeop de juiste manier gemonteerd word,er zijn hele volksstammen die hem er precies verkeerd opzetten...ontluchtingsnippel moet naar schutbordzijde!! wederom storingscodes wissen en testen,komt klacht toch terug dan moet je ff laten weten welke storingscodes erin staan....succes
m.vr.gr. G

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

he geert.

ik heb juist onderhoud gedaan olie , filter , en diesel filter , dus daaraan zal het niet liggen denk ik? vrijdag voor ik naar de dealer ging .

groetjes

maybe (0) PRO, 15 jaar geleden

he Berno
laat toch ff checken of filter op de manier zit zoals gezegd . kijken of zelfde storingscodes erin staan,als raildruk te hoog is zou t de pomp (kunnen)zijn.als t te laag is heb je kans dat 1 of meerdere injectoren lekken,iets wat erg uitzonderlijk is bij deze km stand.Misschien heeft in t verleden een of andere domoor additieven bij de brandstof gegooid.....ken je de geschiedenis van de auto?? groeten G

JN (0) PRO, 15 jaar geleden

Denk ook dat het de verstuivers zijn, km. standen zeggen niets in zulke gevallen.

Kan ook zijn dat bij koude motor het starttoerental te laag is, tijdens starten klinkt het dan of hij snel genoeg rondstart maar het is dan toch net te weinig.

Dit heeft dan weer te maken met je raildruk.

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

ja , bij het koud starten draaid hij zeker niet zo goed rond als bij warme motor ! ( precies half volgeladen batterij )

warm geen probleem

ik heb nu een email verstruurd naar honda belgium eens zien wat ze me daar kunnen vertellen .

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

hallo geert , inverband met de aditieven !

de dealer zelf had gezegt van er een aditief in te doen . dus heb ik dat ook gedaan ( wyns diesel injectie systeem reiniger)

maar daarvoor had hij het ook al hoor ! het start probleem en veeeeel blauwe rook

JN (0) PRO, 15 jaar geleden

Als hij koud niet zo goed rond draait zal je starttoerental te laag zijn waardoor de raildruk te laag blijft.

Komt in principe op hetzelfde neer als wanneer de verstuivers teveel lekbrandstof zouden hebben.

De dealer kan toch in een meetwaardenblok zien wat de raildruk en starttoerental is tijdens koude start??

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

ik vind dat mijn verbruik ook aan de hoge kant is ! heeft dit er ook mischien iets mee te maken vorige wagen bmw 320 touring 2001 e46

met een volle tank reed ik 800 a 850 km. nu 600 km ! met de zelfde hoeveelheid diesel ;-(

maybe (0) PRO, 15 jaar geleden

he B
t roken wil zeggen dat er een aanzienlijke hoeveelheid diesel onverbrand je motor verlaat.....dus zal t verbruik navenant zijn.LANG niet alle additieven mogen in de moderne (common-rail) diesels gegooid worden omdat ze de injectoren beschadigen,ik krijg steeds meer t idee dat dit wel in jou auto is gebeurd

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

he geert ,

ik heb een injectiesysteemreiniger gebruikt voor common-rail diesel motoren (wyns)

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

vandaag bij honda dealer laten uitlezen op de computer

ze hebben tests gedaan , verstuivers geven allemaal goed aan , druk ook goed

geen foutcode te vinden .
honda dealer zei wel dat mijn batterij niet zo goed meer was , en dat smorgens wel slecht kan starten en blauwe rook .

dus batterij vervangen , en nu afwachten of hij beter rond draait s'morgens .

batterij vervangen ::::::: zelfde probleem nog aanwezig pfffffff

JN (0) PRO, 15 jaar geleden

Ben benieuwd, verstuivers geven goed aan???

Laat even weten hoe dit afloopt.

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

ja , ik heb mee de grafieken van de inspuiting kunnen volgen op de pc.

en die werkten precies allemaal gelijk ;-) geen afwijkingen

gunshooterke (0), 15 jaar geleden

vanmiddag gestart na 2 dagen stilstaan , nog altijd blauwe rook bij starten pffffff
motor draait het zelfde rond als daarvoor , dus baterij is het niet .

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

na 4x in de garage te hebben geweest en 1 week daar te laten , nog altijd zelfde probleem .

nu bezig met technisch expert op 22 juli 2009 met zen allen naar de garage , lol

ben nu toch wel benieuwd wat er uit de bus zal komen ??

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

aspraak gemaakt met technisch expert. die heeft samen met mij wat gaan rondrijden om het inhouden te constateren, maar ja ,,, na 15min te hebben gestest had de wagen het NIET !! inhouden bij 2000a 2500 rmp.

de ene dag wel de andere dag niet WREED AMBETAND om zo iets te tonen aan de expert .

het roken bij het starten had hij ook niet die dag .

de expert was naar mijn werk gekomen , de wagen was nog wat op themperatuur dus het roken had hij zoals anders niet, met bijna warme motor

dus volgende afsraak zal in de winter periode zijn ,

JN (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo,

Hoe is het met de Honda, ben toch nog benieuwd hoe dit afloopt, is alweer een tijdje geleden.

Pivavar (50), 14 jaar geleden

Het zal in Belgie ook nog geen winter zijn....

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

op 29 december afspraak met expert en garage casier over het probleem roken en inhouden bij ongev. 2000rmp

het roken bij koude start is al een tijdje niet meer aanwezig ? nog maar 1x gehad de wagen had 1week stilgestaan , bij het starten rookte hij weer enorm ?? daarna niet meer .
het inhouden is nog steeds aanwezig niet altijd ?

HarryD (0), 14 jaar geleden

Hallo heren,

Sorry dat ik zo ongevraagd inbreek op dit topic, maar dit euvel komt mij heel bekend voor.
Ikzelf heb een Honda Accord 2.0 tdi uit 1996.
Motor is van Rover, km-stand 265000
Probleem is nu het s'ochtends vroeg (ca 7 uur) niet starten, na 4 keer het contact aanzetten en een paar keer het gaspedaal intrappen doet hij het wel.
Wel een gigantische rookwolk (grijs)
Later op de dag doet hij het wel in 1 keer.
Helaas vanmiddag om 16.30 uur weer hetzelfde euvel.
Voordat ik de dealer er naar laat kijken en mij weer een poot uit laat rukken, is mijn
probleem hetzelfde als van Gunshooterke?

Mvg.

Harry

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

nu hoor ik de laatste tijd mijn kleppen of verstuivers tikken ???

dieseltik zoals ze dat zeggen dacht ik ?

ook weer het meeste rond de 2000rmp. warm is het veel minder , maar als je het hoord is het

weer rond die 2000rmp ????

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

hier een kort filmpje van de rook ontwikkeling, dit valt nog mee.
soms is het veeeel harder !!

http://s224.photobucket.com/albums/dd315...

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8QD3Z...

Pivavar (50), 14 jaar geleden

Uitgeharde klepseals. Vandaag is de dag, toch?

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

morgen 29 december heb ik een afspraak met de expêrt bij de garage. en neem dit filmpje alvast mee.


heb ook al de produkten van forte gebruikt een aantal weken geleden , maar helpt ook niet..

één voordeel van forte, mijn motorolie is na een aantal weken nog heel proper ! en dit voor een diesel

gunshooterke (0), 14 jaar geleden

weer niets opgelost pffff inhouden had hij weer niet .
expert zij ook,, lekkende klepseals nu nog filmpje maken na 14 dagen stilstaan

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8QD3Z...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.