Auto is een tijd geleden na de garage geweest voor repartie omdat hij niet meer wou starten, dit kwam doordat de zekering van de "Alternator SP Sensor" telkens doorbrande als je met de auto wil gaan rijden.
De garage heeft het opgegeven.
Ze hebben deze zekering verdeeld in 3 losse zekeringen; twee van deze komen onder bij de linker voet van de bestuurder uit, en de andere in de motor ruimte bij het begin van de kabelboom. En deze zekering brand ook steeds door.
Ik ben er vandaag achter gekomen dat het probleem begint als ik gas geef boven de 2000 toeren, de snelheidsmeter werkt dan niet meer, en de lichten van de auto zullen, als ze aanstaan, iets lichter gaan branden, dan weer normaal, dan weer licht, enzovoort.
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kortsluiting van de kabelboom op een steuntje van het inlaatspruitstuk. Even goed kijken, sluiting wordt gemaakt op het moment dat de motor uitgezet wordt en even naschut. Ik denk dat het hier al eens vaker voorbij gekomen is. Is het zekering 14?
Als die motor uitgezet wordt? Het gebeurt juist als ik ga rijden met de wagen, als ik boven de 2000 toeren kom, maar ik kan dat natuurlijk wel even na kijken, bedoel jij daarmee de kabeltjes die op de dynamo aangesloten zijn?
14 jaar
Nee, echt op een steuntje van het inlaatspruitstuk. Je kunt ook even naar de dealer, die heeft er een schrijven van.
14 jaar
Gevonden: even zoeken op zekering 14 in de rubriek Honda, professionals. En bij storing in zekering bij rubriek Honda, particulier !!
14 jaar
Dankje, ik zal morgen eens een spiegeltje zoeken en eens kijken, ik ben al met de auto na een garage geweest, deze konden niets vinden, inplaats daarvan begonnen ze allerlei dingen over de auto te zeggen.
Ik laat het wel weten als ik het gevonden heb!
14 jaar
Hoe moet ik daar bij komen met een spiegeltje? want dat hangt allemaal zo vol daar.
Ik had trouwens geprobeert, die zekering brand niet door als ik de motor afzet, aleen als ik tussen de 2000 en 3000 toeren maak.
Edit: Ik had net die kabelboom even los gehaald en ermee gerammelt, de auto werkte toen weer gewoon, rondje gereden, toen brande die zekering door. Dus waarschijnlijk zal het iets van die kabelboom zijn.
Edith 2: Net even met wat plakband de kabelboom na achteren getrokken een beetje, en de auto werk gewoon weer, nu alleen nog even zorgen dat ik bij deze kabels kan komen zodat ik de kortsluiting kan verhelpen.
Iemand tips hoe ik hier het beste bij kan komen?
14 jaar
Niemand een idee?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar