auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai H200: cilinderkop/oliekoeler

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: turbodiesel

na recente problemen waar van we dachten dat de cilinderkop zou gescheurd geweest zijn blijkt deze nog goed te zijn, enkel vlakken en pakking veranderen.
de pakking leek nog goed maar het mengen van olie en koelvloeistof moet toch van ergens komen???

nu heb ik gehoord dat het ook via de oliekoeler zou kunnen zijn?
kan dit?

waar steekt deze precies?
iemand nog een idee waar het vermengen van olie en koelvloeistof kan plaatsvinden?

sorry voor de vele vragen,

groetjes,
Luc

Geplaatst door

lucp (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Soms zijn auto's voorzien van een warmte wisselaar. Daar komt koelvloeistof en olie in.
Bij koude olie verwarmt het koelwater de olie. Bij hete olie koelt het deze af. Of die er ook op zit?

oldford 0
badge

14 jaar

Nee dus, geen warmtewisselaar aanwezig, dit is een luchtgekoelde oliekoeler.
En is die cilinderkop ook effectief getest op scheuren? want dit komt wel eens voor.

wim12199 0
badge

14 jaar

ben vandaag in de garage geweest, antwoord was dat de olie van de automatische versnellingsbak gekoeld wordt door de koelvloeistof aanwezig in de radiator, daar zou zou de lek ontstaan zijn?

iemand ervaring daarmee?

de cilinderkop is intussen getest onder druk en gevlakt om opnieuw gemonteerd te worden, pakking leek gescheurd aan de onderzijde maar of dit gebeurt is tijdens het demonteren of niet blijft de vraag he?

met vriendelijke groeten,
Luc

lucp 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.