Hallo,
Ik heb een vraag omtrent de distributieriem van een Hyundai Trajet 2.0 GL Bouwjaar 2001 motorcode G4JP-G Volgens de de tekening van tecdoc wordt de riem gespannen met een exentrisch rol die vervolgens weer op spanning gehouden wordt door een veer/olie spanner. Die spanner moet na montage tussen de 6-9 mm uitgedrukt staan. Nu is er het volgende probleem er staat in geen enkele onderdelen catalogus zo een rol. Er is alleen een vaste rol te krijgen. De spanner moet nu alleen de snaar aandrukken maar komt bijna op zijn uiterste stand te staan en de snaar staat dan niet echt strak. Wat dus heeft geresulteerd in het overspringen van de snaar ( inlaatkant 2 tanden) gelukkig geen motorschade tot gevolg. Ik heb wel via internet een rol gevonden de MD 182537 die wel exentrisch is deze zit in een set van contie voor een sonata 3 met de zelfde motorcode. Zal ik deze maar monteren?? Er is namelijk in de nederlandse beschrijvingen geen relatie te vinden van deze rol tot de trajet/sonata. Volgens de tekening vind ik het de juiste manier want dan kun je de snaar op de juiste spanning zetten. Zelfs bij de dealer weten ze het niet, die monteren gewoon de vaste rol. Wat in het verleden al voor veel motor schade heeft gezorg(is wel een bron van inkomsten voor de dealer) Volgens mij klopt het echt niet. Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img527.imageshack.us/img527/8569/...[/img][/url]
is het toevallig zo n spanrol?
kdp 603001 is het artikelnummer wel immitatie
gr.marco
Nee helaas niet. Ik ben er vandaag achter gekomen dat er een modificatie is geweest op de distributie. ik moet dit nog verder uitzoeken. Ik denk er zelf over wel de MD182537 rol te monteren dan kan ik hem wel goed op spanning brengen. In ieder geval bedankt voor het meedenken!!
Mvg Ronald
16 jaar
nou succes dan maar he]
gr
Niet doen!!!!!!!!!!!! een trajet heeft een kleine riem deze is idd excentrisch gespannen door een rol.
De grote riem loopt over een rol welke wordt aan gedrukt door een hydraulische spanner.
deze moet je echt gebruiken.....duss alle geleide rollen vernieuwen en spanner.
de hydraulische spanner druk in dmv een bankschroef ofzo ....daar zit er een heeel kleine gaatje in daar doe je een pennetje in dan blijft hij onder spanning de riem er op leggen het borg pennetje verwijderen en met de hand rond draaien .
Ik Heb Een Exentriche Rol Gemonteerd Op De Bracket. De Md182537 Deze Stond Vermeld Op Een Amerikaanse Onderdelen Site Voor Een Sonata Met De Zelfde Motorcode. Ik Heb De Rol Op Voorspanning Gezet Zoals Vermeld In De Tecdoc Beschrijving En Daarna De Hydr Spanner Ontgrendeld Nu Staat De Snaar Op De Juiste Spanning. Met De Vaste Rol Op De Bracket Bleef De Snaar Te Slap Staan.
16 jaar
is er bij iemand bekend of heeft iemand iets op papier staan over de modificatie van de distributieriem van een trajet
ik raad iedereen die een trajet heeft aan ongeacht de leeftijd van de auto bij zijn dealer langs te gaan en te eisen dat de modificatie uitgevoerd wordt
bij mij was het te laat gevolg dik 700 euro onkosten
hyundai heeft er een handje van iedereen gewoon door te laten rijden ondanks dat ze weten dat er met de auto's wat aan de hand is,
valt het buiten de drie jaar garantie dan heeft men gewoon pech rekening voor de klant
bij de anwb staat deze modificatie gewoon op papier in hun map met veel voorkomende storingen,ze mogen dit alleen niet laten zien aan hun klanten, en de dealers zullen dit ook niet aan hun klanten vertellen om gezeik over de rekening te voorkomen
m.v.g.ronald
16 jaar
hoi ronald
ik las dat jij erachter was gekomen dat er een modificatie op de distributieriem is geweest.
Heb jij hier toevallig meer gegevens van.
Bij mijn trajet is de riem er net afgeklapt na 60000 km en de anwb zij dat de modificatie niet is uitgevoerd,
mijn garagehouder zegt dat dit een stunt van hyundai is ze laten iedereen gewoon rijden degene die binnen drie jaar kapot gaan worden onder garantie gemaakt en de rest kan het vervolgens gewoon zelf betalen.
Ik wil dit naar mijn rechtsbijstand verz. sturen maar niemand heeft iets op papier staan, ik hoop dat jij misschien wel iets hebt en dit eventueel naar mij toe wil sturen
laat mij even wat weten
m.v.g. ook ronald
16 jaar
Hyundai niet maar san moet je bij je dealer zijn die moet bij de onderhoudsbeurt even de distributieriem controelen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Trajet of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar