Hyundai Santa Fe: distributieriem grbroken

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: crdi 16v

Is de motor stuk als de distributieriem kapot gaat tijdens het rijden of zitten er tussen de nokkenas en de kleppen een soort breektuimelaars .
Hoe krijg ik de injectoren uit de motor zodat ik het kleppendeksel kan verwijderen om te zien wat er kapot is?

delange 744

Geplaatst door delange 744 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

Meestal niet, het hangt er een beetje van af aan welk toerental dit gebeurd is. De tuimelaars barsten aan hun rolletje. Door een cilinderlektest te doen kan je zien of de kleppen geraakt zijn of niet.
Achter de injector zit een plastieken kapje, als je dit er uit haalt moet je daaronder een torx-bout losmaken, door de bout naar achter te trekken schuif je het vorkje mee waar de injector mee vast zit.
Groeten.

delange 744 (0), 14 jaar geleden

Merci Wim 12199 de verstuivers zijn er uit en de tuimelaars zij er 4 tal stuk.
Waar staan de merktekens enhoe zet ik de motor terug op punt en met welk moment mogen de nokkenaslagers aangetrokken worden.
groeten

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

De nokkenaslagers mag je op 2,8 kg/m vastzetten.
Onderaan op de krukas staat een duidelijk merkteken die je op een pin moet zetten, op de nokkenaspoulie staat een merkteken die je moet richten op het platte vlak van de cilinderkop aan de rechtse kant.

delange 744 (0), 14 jaar geleden

Merci ,de santa fe is weer terug in orde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.