In de zomer vorig jaar zijn de nokkenas, rollen en tuimelaar brugstukjes van de motor vervangen. Nadien had ik de indruk dat het wat langer duurde voordat de motor aansloeg. Bij temperaturen onder de nul graden was dat duidelijker merkbaar. De tijdsduur van aanslaan van de motor nam behoorlijk toe. Uiteindelijk zijn accu en gloeispiralen vervangen. Echter zonder merkbaar resultaat, sterker nog indien de temperatuur onder de -3 graden komt slaat de motor helemaal niet aan. Na langdurig starten en gas geven start de motor uiteindelijk wel. Zijn er verstuivers lek? Of is er totaal iets anders aan de hand? In 2008 is de brandstof pomp gereviseerd. Zijn er verbanden te leggen met nokkenas/tuimelaar reparatie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staat alles wel precies op tijd ? als hij eenmaal loopt , draait hij dan ook anders als voorheen (trekkracht snelheid) volgens mij moet men het daar in zoeken
succes jan
Door moderator verplaatst; 2 topics over hetzelfde probleem lost niets op...
Zoals ik in mijn bericht van 13 januari j.l. reeds heb gemeld start de diesel niet bij temperaturen onder de -3 gr. C. Als ik tijdens het starten het gaspedaal diep intrap start de motor uiteindelijk wel. De gloeispiralen zijn vervangen. Brandstofdrukken zijn gecontroleerd. De motor staat op tijd. Is het mogelijk dat er een temperatuur-cq vocht-voeler in het brandstofsysteem zit die mogelijk door condensvorming verkeerd reageert? Waardoor de motor niet aanslaat?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar