auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Scoupe: ontstekings probleem

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 gti

hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn 1990 scoupe 1.5 gti volgens kenteken (zal zijn 1.5i gt).

tijdens rijden(+- 100 km/u gaf die 2 keer een hik en motor sloeg uit en wil niet meer aanslaan.
dacht eerst aan brandstof pomp (omdat deze nogal herrie maakt).
maar dat bleek dus niet zo te zijn.
heb gekeken of de bougie's vonken gaven, en dat is niet het geval.
dus heb bobine vervangen........hopende dat dat helpt.
helaas nee dus.
heb daarna verdeler kap en rotor vervangen,en zelfs dat gedeelte wat onder de verdelerkap zit (wat naar de nokkenas gaat zeg maar) maar ook dat helpt niet.
heb met een meter gekeken of die zo wie zo stroom doorgeeft.
heb dus gemeten van aansluiting bobine naar kabel verdeler en van verdeler naar bougie's.
hij geeft dus wel stroom van bobine naar verdeler maar niet van verdeler naar bougie's.(heb gemeten op de verdeler)

wat kan hier de oorzaak van zijn ??????

Geplaatst door

mich&march (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hij ik denk dat uw ontstekings module stuk is, die moet een pulse geven om ontsteking te krijgen, kijk ook even uw distrubutie riem even na ,meschien is die over kijk of nokkenas wel draaid als je start .

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]hij ik denk dat uw ontstekings module stuk is, die moet een pulse geven om ontsteking te krijgen, kijk ook even uw distrubutie riem even na ,meschien is die over kijk of nokkenas wel draaid als je start .[/quote]
de distributie riem is in orde, alles draaid gewoon netjes mee.zowel rotor als kleppen enz.enz.

wat voor module bedoel je ?
waar zit die ?

mich&march 0

17 jaar

hij ontstekingsmodule kan apart tegen de motor op geschroeft zitten of kan ook in de delco zelf zitten waarschijnlijk hebt ge een drie polige stekker op de delco zitten?de ontstekingsmodule moet een impulse geven aan de bobine om de bobine te doen vonken kijk dat even na .

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]hij ontstekingsmodule kan apart tegen de motor op geschroeft zitten of kan ook in de delco zelf zitten waarschijnlijk hebt ge een drie polige stekker op de delco zitten?de ontstekingsmodule moet een impulse geven aan de bobine om de bobine te doen vonken kijk dat even na .[/quote]
met delco bedoel je verdeler kap neem ik aan ?

die heb ik er nieuw op gezet.
zit een dun 1 dradig stekertje aan en een 4 polige stekker.

die komen uit dat gedeelte wat dus uit motor komt( daar waar de verdeler kap opzit en die de rotor aandrijft)
heb geen idee hoe dat ding heet ;-)

1 ding weet ik wel............ ik baal als een stekker.
de auto staat ook niet voor me deur, maar een heel eind verder, ben dus afhankelijk van andere mensen die me kunnen brengen daar :-(

mich&march 0

17 jaar

ja dan word het natuurlijk moeilijk als de wagen niet bij u thuis staat. als je geen module vind en de kabels ben gevolgt, dan kan het ook zijn dat de krukas sensor er voor moet zorgen dan moet je die even nakijken

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]ja dan word het natuurlijk moeilijk als de wagen niet bij u thuis staat. als je geen module vind en de kabels ben gevolgt, dan kan het ook zijn dat de krukas sensor er voor moet zorgen dan moet je die even nakijken[/quote]
tja de kabels volgen :p

zou dat wel willen.......maar is 1 grote bundel. !!!! :-(

en anders weet de sloperij wel raad met deze auto.

mich&march 0

17 jaar

nee nee kan niet veel zijn ken je geen mekanieker die even met je wil mee gaan naar je auto?dan is het zo gemaakt module of sensor of een kabel breuk .

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]nee nee kan niet veel zijn ken je geen mekanieker die even met je wil mee gaan naar je auto?dan is het zo gemaakt module of sensor of een kabel breuk .[/quote]
tja diegene die ik ken heeft voorlopig nog geen tijd.
anders moet ik maar een oprijwagen huren, om de auto thuis te krijgen.

staat die ieder geval hier ,en kan ik de hele dag eraan werken.

ieder geval hartelijk bedankt voor de raad.
en zal je op de hoogte houden via dit forum.

groeten michel

mich&march 0

17 jaar

Daar zit geen aparte ontstekingsmodule op! Alles wordt geregeld vanuit een centrale computer. De ontsteking en inspuiting wordt geregeld door een bdp-sensor die in de stroomverdeler zit. Anders eerst even de computer laten uitlezen en kijken of er foutcodes in zitten!
Als je met een bobijn zit die niet in de stroomverdeler zit, zal er onder de motorkap ook nog een zware transistor hangen die de primaire stroom van de bobijn onderbreekt.

wim12199 0
badge

17 jaar

[quote=wim12199]Daar zit geen aparte ontstekingsmodule op! Alles wordt geregeld vanuit een centrale computer. De ontsteking en inspuiting wordt geregeld door een bdp-sensor die in de stroomverdeler zit. Anders eerst even de computer laten uitlezen en kijken of er foutcodes in zitten!
Als je met een bobijn zit die niet in de stroomverdeler zit, zal er onder de motorkap ook nog een zware transistor hangen die de primaire stroom van de bobijn onderbreekt.[/quote]
even voor de duidelijkheid.......een bobijn is neem ik aan de bobine ?
die heb ik er nieuw in gezet.
evenals de verdelerkap en rotor.
dus zou het idd de transistor kunnen zijn.heb idd wel wat gelezen daarover !!
maar waar zit die ongeveer ?

bij sommige auto's kun je zelf de pc uitlezen bijv bij de chrysler, je krijgt dan door middel van een soort morse seinen de code's door.....moet je ook wel een code boek hebben natuurlijk, anders heb je er nog niets aan hehehehe.
maar dat zal bij hyundai hoogst waarschijnlijk niet zo zijn ???

mich&march 0

17 jaar

hij wim heeft gelijk, maar of tewel zit die transistor ergens onder de motorkap of tewel inde ontstekingsas je weet wel waar je de verdelerkap op zet,kan ook de bdp sensor zijn,en toch denk ik waar je die 4 polige conector op monteerd dat gaat ge moeten vervangen .maar dat kunt ge meschien even met wim ook bespreken. succes

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]hij wim heeft gelijk, maar of tewel zit die transistor ergens onder de motorkap of tewel inde ontstekingsas je weet wel waar je de verdelerkap op zet,kan ook de bdp sensor zijn,en toch denk ik waar je die 4 polige conector op monteerd dat gaat ge moeten vervangen .maar dat kunt ge meschien even met wim ook bespreken. succes[/quote]
heb die ontstekingsas ook vervangen vor een 2de hands,
zou toch niet zo zijn dat die dan ook stuk is.
daar komen die draden namelijk uit, dus die 1 polige en die 4 polige.
dat zal dan die 1 polige die bdp sensor zijn ?
en die 4 polige de transistor?

al met al is het een heel gezoek zeg !!!!!!

mich&march 0

17 jaar

hij dat kan natuurlijk wel maar dat weet ik niet er zullen ook wel nummers op staan komen die overeen? is het van de zelfde motor ?bij tweede hands stukken moet je wel een beetje opletten zo kun je natuurlijk op een verkeerd spoor terecht komen,en dan blijf je zoeken he,bij ons op de sloop durven ze soms ook zo maar iets mee geven want electro kun je niet terug geven .dan krijg je enkel een bon.

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]hij dat kan natuurlijk wel maar dat weet ik niet er zullen ook wel nummers op staan komen die overeen? is het van de zelfde motor ?bij tweede hands stukken moet je wel een beetje opletten zo kun je natuurlijk op een verkeerd spoor terecht komen,en dan blijf je zoeken he,bij ons op de sloop durven ze soms ook zo maar iets mee geven want electro kun je niet terug geven .dan krijg je enkel een bon.[/quote]
heb hem van een scoupe 1.5 gtx afgehaald.
en volgens mij is dat hetzelfde type als die ik heb.
maar ja het zou idd wel kunnen dat die toch net even iets verschilt.

mich&march 0

17 jaar

hij dat zwarte blokje in de as dat moet het zijn volgens mij zit vast met twee schroefjes

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]hij dat zwarte blokje in de as dat moet het zijn volgens mij zit vast met twee schroefjes[/quote]
ja klopt die zit met 2 schroefjes vast.

zou die kapot moeten zijn dus?

mich&march 0

17 jaar

ja volgens mij wel

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]ja volgens mij wel[/quote]
ik neem aan dat dat door te meten is ?

want dan breng ik hem even bij de hyundai dealer.

mich&march 0

17 jaar

als je naar de dealer gaat vraag dan even waar de bdp sensor zit dan weet je die ook zitten.normaal zal je die kunnen door meten maar dat weet ik niet,meschien ohm door meten veel succes ik hoop dat het dan opgelost is.

vw cabrio 0
badge

17 jaar

[quote=vw cabrio]als je naar de dealer gaat vraag dan even waar de bdp sensor zit dan weet je die ook zitten.normaal zal je die kunnen door meten maar dat weet ik niet,meschien ohm door meten veel succes ik hoop dat het dan opgelost is.[/quote]
nou goed ik zal het wel horen dan.

en dan idd hopen dat het probleem opgelost is.

bedankt voor je hulp.

zal het via hier laten weten hoe het is afgelopen.

mich&march 0

17 jaar

de oplossing was.............................................................

DE SLOPERIJ !!!!!!!!!!!!!!!

mich&march 0

17 jaar

Ik denk dat je computer defect is.

Appie505 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.