close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H200: schommelend stationair en roken

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500td

Mijn H200 diesel loopt erg onregelmatig bij stationair toerental en er komt een vette stinkende rook uit de uitlaat.

Ook bij warmgelopen motor.

Na een stukje gereden te hebben is het stationair toerental wat regelmatiger maar binnen enkele minuten stationair draaien wordt het weer onregelmatig. Het branstof verbruik is iets hoger dan normaal onbgeveer 1 op 8 (normaal 1 op 10 ik rij meestal erg rustig)

Ik heb wat rondgelezen op het forum maar niet specifiek dit probleem tegengekomen.

De motor loopt verder goed en het rijgedrag is normaal zoals ik gewend ben.

Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen?



Nog een ander punt....

Op de stuur/rembekrachtiging (groot zwart koekblik ding) zit een rubber slang aangeloten van ongeveer 15 mm in diameter. Deze loopt naar beneden en gaat naast de motor over op een metalen buis (diameter ca 12 mm) die verder doorloopt naar onder in het motor compartiment.

Nu zit er op de metalen buis enkele centimeters onder de aansluiting van de rubberen slang en de metalen buis een tuitje waar een dunne slang op aangesloten kan worden.

Er zit dus niets op aangeloten dus de opening is vrij. Moet hier een slang op zitten en waar moet het andere eind van deze slang naartoe?

Bedank.....

Geplaatst door

Carramba (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Onregelmatig, dan zou nog wel eens de verstuiver kunnen zijn, dan loopt hij af en toe wel op 4 poten en dan weer 3 poten.
Heb het ook gehad, heb de anwb toen een foefje zien doen maar weet helaas niet meer precies hoe hij dat deed. Hij ( dacht ik ) draaide iets open bij elk van de verstuiver ( en snel weer dicht ) en waar diesel uitkwam was goed, alleen bij eentje die deed dat niet, dus daar moest een nieuwe in ( heb er een gereviseerde ingedaan en gaat al 4 jaar goed )

En dat andere geval sorry geen idee even, maar ken je niet iemand met een h200? kijk je daar toch even onder de motorkap.
Mvg

dizjoo 0

13 jaar

helaas ik ken niemand met een H200.

Dat van die verstuivers ga ik uitzoeken.
Bedankt voor je reactie.

Wordt vervolgd.

Carramba 0

13 jaar

probleem met roken en onregelmatig lopen opgelost.

Eerst 4 andere verstuivers gemonteerd.........geen resultaat.

Dieselpomp afgesteld en probleem weg.

Motor loopt weer mooi regelmatig en geen rook meer uit de uitlaat.

Heb nu dus 4 goede verstuivers over, dus mocht iemand verstuivers nodig hebben...........!!


2e probleen vacuum slang.

Gewoon een afsluitdopje op doen en klaar.

Carramba 0

13 jaar

hoi hoi ik heb ook dat probleem met dat roken als die even heeft gelopen en dan ga rijden . en wilde graag weten wat ze aan de pomp hebben afgesteld hebben ze de pomp ook daarvoor moeten demonteren groetjes henrie

lompie 0

13 jaar

de brandstof pomp is af te stellen door de pomp te verdraaien als deze gemonteerd zit, deze afstelling vergaat niet vanzelf. weet dus zeker voordat je gaat afstellen dart het niks anders is.

riennoot 0
badge

13 jaar

De pomp zit met een aantal bouten vast aan de motor. De gaten in de pomp waar de bevestigingsbouten zitten zijn ovaal. Door de bouten iets lost te draaien kan je de pomp een beetje verdraaien. Je kunt de pomp een klein beetje draaien en kijken of de rook minder wordt. Let ook op dat het stationaire toerental regelmatig is en blijft. Iets roken doet een diesel overigens altijd wel als het maar niet overmatig is.

Maak een merkje zodat je kan zien wat de beginstand was dan kan je altijd terug.

Maak een proefritje en verstel de pomp telkens iets tot je het beste rijgedrag constateert. Je kan natuurlijk ook naar de dealer waar ze dit met een computer doen.

Ook het starten gaat nu veel vlotter en de motor loopt ook koud goed stationair.

Carramba 0

13 jaar

als jou probleem niet in de pompafstelling zit los je het dus ok nie op droor aan de pomp te draaien, wees daar bewust van!

riennoot 0
badge

13 jaar

hoi hoi ja ik had als problem dat er altijd lucht in het systeem zat nu bleek dat de leiding van af het filter naar de pomp lek was dat vervangen. de auto is opeens gaan roken eerst heel veel en nun is het een stuk minder maar doet het nog steeds als de even heeft gestaan. veel mensen denken een lekkende verstuiver . ja de auto galopeerd een beetje zeker als die koud is . groetjes henrie

lompie 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.