Als ik mijn Hyundai Accent weer wil starten nadat ik al een stukje gereden heb, dan komt het voor dat mijn auto niet meer wil starten. Op het dashboard brandt dan het lampje 'controlelamp elektronische motorregeling (MIL) (zie blz. 1-23 handleiding), maar in de handleiding wordt hier helaas geen uitleg over gegeven. Als ik een aantal minuten wacht, dan heb ik de auto altijd weer kunnen starten.
Dit probleem deed zich ook in de garantieperiode voor met een frequentie van ongeveer 1 keer per jaar, maar de dealer kon niets vinden.
Helaas heb ik nu in een periode van 9 dagen dit probleem 2 keer gehad en als deze frequentie zich blijft voordoen, moet dit probleem wel verholpen worden.
Heeft iemand enig idee wat er mis is en hoe het opgelost kan worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste André ,
wat is een stukje rijden? van het begin van de straat naar het einde van de straat? of van je straat 5 tot 10 minuten verder (of meer) :)
Beste Arnold,
Gisteren had ik zeker 10 minuten er mee gereden. Het probleem is ondertussen erger geworden. Toen ik vanmorgen naar mijn werk wilde gaan, startte de auto meteen niet. Na 5 minuten wachten deed die het weer.
André
17 jaar
Laten uitlezen bij je dealer, er zal een foutcode aanwezig zijn in het geheugen van de computer, waarschijnlijk de krukashoeksensor of de motortemperatuursensor die defect is. (gebeurt vaker)
Kijk ook even of het lampje van de immobilizer (lampje met sleutel er op) brandt bij het aanleggen van het contact, dit MOET uitgaan bij het starten van de motor.
Bedankt voor de tip. Het enige jammere is dat ik tijdens de garantieperiode dat al een keer heb laten doen en toen konden ze niets vinden. Laten we hopen dat ze door de hogere frequentie wel wat vinden.
Het lampje met de sleutel er op gaat steeds uit na het starten.
17 jaar
ik heb het zefde probleem alleen nog iets erger,ik heb een accent van 2002 niew gekocht en tot drie weken geleden geen problemen,nu heb ik ook start problemen,als ik na een rit de auto stilzet en na 5 minuten weer wil starten wijgerd hij soms,en krijg ik hem niet meer aan de gang,de ene keer wel de andere keer in het geheel niet meer,ik heb de auto twee weken geleden door hyundai dealer oplaten halen om dat ik hem niet meer kon starten,deze heeft de ring om het contactslot vervangen ,en ik kon de auto de andere dag weer op halen tegen betaling van 247 euro,reeds bij de eerste rit de andere dag was het alweer mis,na een rit van tien kilometer auto geparkeerd,en na terugkomst ongeveer 5 minuten wilde hij niet meer starten,ongeveer 8 keer geprobeerd,geen resultaat,ongeveer 5 minuten gewacht ,opnieuw geprobeerd en de auto start de eerste keer,weer met de auto naar de garage ,wederom met de test apparatuur uitgelezen de auto een week bij de dealer laten staan ter controle, en wederom naar de dealer om de (gerepareerde )auto op te halen,toen deze mij weer een rekening van 428 euro wilde laten betalen sprong ik echt uit mijn vel,temeer omdat hij er bij vertelde geen garantie te geven,dat het euvel definitief verholpen was,de auto starte opdat moment echter de eerste,na nog wat gediscuseerd te hebben over de hoge kosten,wilde ik de auto nog maals starten,en u raad het al hij wijgerde! na zesmaal proberen starte hij weer wel,dit is echt een fout om knetter gek van te worden,ik ben echt van plan de auto direct weg te doen want ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze auto,ik moet er nog bijvertellen dat deze Accent slecht 35000km heeft gelopen,ook het gedrag van de dealer is ver beneden pijl,deze heeft de auto achter een groot ijzeren hek staan en wijgerd hem af te geven zonder betaling van de tweede rekening van 428 euro.
17 jaar
Ik heb mijn auto in mei naar de dealer gebracht en daar is de ring om het contactslot vervangen en sindsdien heeft mijn auto elke keer weer gestart en heb er al weer ruim 5000 km mee gereden.
Dat wat de dealer in Rotterdam doet vind ik ronduit schandalig. Ik was 192 kwijt en ik weet zeker dat als het defect niet verholpen was dat dit onder garantie van de garage zou vallen.
17 jaar
Vervang de bdp-sensor maar, dan is het probleem verholpen.
17 jaar
bdp -sensor of ckp - sensor ?
Ook wel de krukas sensor genoemd.
17 jaar
De krukas sensor was bij de tweede rearatie al vervangen,maar het startprobleem was daarmee niet verholpen!
17 jaar
Antenne ring is die al eens vervangen ?
als je mijn verhaal gelezen hebt,dan kan je zien dat de antenne ring om het contactslot als eerste is vervangen,echter zonder resultaat.
17 jaar
Dan zou ik het ook zo effe niet weten.
Technische dienst van de importeur inschakelen.
17 jaar
even voor de duidelijkheid start de auto niet of slaat ie niet aan? en heb je de kabels op de accu en startmotor al nagekeken als deze slecht zijn krijg je een te grote weerstand en dan start hij idd niet en dat merk je bij sommige auto's af en toe maar
je kan je buurman even vragen of hij met de kabels aan de uccu wil bewegen tijdens het starten als hij het niet doet start hij dan wel dan andere accupool klemmen er op en rijden maar
De start motor werkt normaal de motor draait normaal rond,alleen hij start niet!
17 jaar
Je kunt toch ook zien of de startonderbreker uit is?.
Doordat het lampje uit is, of werkt het anders bij een hyundai.
Als dat goed is blijf ik toch de krukas-sensor verdacht vinden ondanks vervanging
17 jaar
het zou best kunnen dat je gelijk hebt ik kan het op dit moment echter niet controleren,omdat de auto nog steeds bij de dealer staat,deze kan de fout echter ook niet vinden,en zegd dat hij de na de reparatie van de antenne ring om het stuurslot ook de krukassensor heeft vervangen,hiervoor moet ik nog 428 euro betalen ondanks dat de fout nog steeds niet is verholpen,deze hele grap heeft me nu 675 euro gekost zonder dat er ook maar iets is veranderd.
17 jaar
ecm van een andere proberen heb het al 1 keer meegemaakt dat deze stuk was.
Wat versta je onder ecm?ik mag toch aannemen dat iedere hyundai dealer instaat moet zijn om alle onderdelen die voor deze storing in aanmerking komen,en bovendien beschikken over een hyscan test apparaat zo`n fout moet kunnen lokaliseren alleen de dealer waar mijn auto staat lukt dit niet ,hij is beter in rekeningen schrijven.
17 jaar
Dit moeten ze gewoon kunnen lokaliseren en is het niet met het apparaat, dan moeten ze gewoon handmatig een aantal functies checken.
Gewoon weer vuile handen krijgen en die functies checken.
Ze zien geen storing verschijnen en gelijk weten ze het niet meer.
17 jaar
Die gedachte heb ik ook het is alleen schandalig dat ze wel een torenhoge rekening presenteren,zonder de fout te hebben gevonden!
17 jaar
meten of er op de smatra wel minimaal 9 volt staat massa's controleren. is dit alles goed en heeft de dealer verder geen dtc's dan is echt de ecm die stuk is ofwel Computer van de auto.
ps rekeningen maken kan iedereen maar een auto goed repareren ....... ;)
wat is de prijs van zo`n computer?
17 jaar
dan praat je al snel over 1200,-ex btw
17 jaar
Lijkt mij wat aan de hoge kant,daar koop je de beste home computer of laptop voor,wat was het autorijden toch een stuk leuker toen er nog geen computers inzaten!
17 jaar
Ik heb dit probleem ook, start af en toe niet en ook meestal nadat je een stukje van ± 5 km gereden hebt.
Als je dan even wacht, sleutel eruit, en weer terug probeerd lukt het ineens wel.
Auto start anders altijd meteen. Na een paar keer dit probleem te hebben gehad, weet ik nu zeker dat dit (bij mij) met de startonderbreker te maken heeft. Als ik de sleutel naar het contact draai, moet het lampje van de startonderbreker aangaan. (oranje auto met sleutel erin)gebeurt dit niet, dan start hij niet. Omdat ik niet weet wat de startonderbreker regelt, haal ik de sleutel eruit, soms deur open en dicht, sleutel erin en vaak gaat het dan meteen wel goed. Dit probleem komt ± 1 keer per 2 weken voor. Ik zie in het forum de antenne ring vaak voorbij komen? Is dit een ontvanger voor een chip in de sleutel ofzo???
17 jaar
Mijn start probleem is nog steeds niet opgelost,ik heb vandaag de auto bij de dealer op gehaald,nadat ik hem er 3 weken heb laten staan,hij was zeer vriendelijk,en vertelde dat er nog meerdere punten waren nagekeken,o,a diverse aardpunten,en dat de auto iedere dag meerdere keren was gestart en geen enkele keer had gewijgerd,ik wilde dit natuurlijk met eigen ogen zien en hij begeleide mij zelfverzekerd naar mijn auto,gaf mij de sleutel en zij probeer maar,ik startte en de motor sloeg in een keer aan,ik starte de motor nog een paar keer en inderdaad geen enkel probleem,inmiddels waren de antennering om het stuurslot en de krukas sensor vervangen en diverse aardpunten gecontroleerd,ik had inmiddels de motor uitgezet,en discusseerde nog met de dealer over de hoogte van de rekening,en wilde alvorens te betalen nogmaals controleren of het start probleem inderdaad was verholpen,ik startte dus nog maals, en je raad het al hij startte niet,na 5maal starten sloeg hij weer aan,het was mij duidelijk dat het proleem nog steeds niet was opgelost,dit is werkelijk een fout om kettergek van te worden vooral omdat je als partikulier met je rug tegen de muur staat en totaal niets kunt ondernemen om het probleem op te lossen,bovendien wil de dealer toch zijn bestelde onderdelen en arbeidsuren betaald hebben,het gevolg hiervan is 675 euro aan rekeningen en een auto die nog steeds dezelfde storing heeft,na lang discuseren heeft de dealer de tweede rekening verlaagd van 428 euro naar 350 euro,maar ik ben intussen toch 600 euro armer en heb nog steeds een accent met 35000km op de teller die op onvoorspelbare tijden niet wil starten.
17 jaar
Is dan idd de startonderbreker uit als je gaat starten, want dan kun je starten tot je een ons weegt.
Probeer zelf ook een beetje inzicht in het probleem te krijgen, dat vergemakkelijkt het zoeken.
Is idd die startonderbreker uit als je start, zoniet dan zit toch daar het probleem.
Een dealer kan toch zien welke functies wel of niet werken met de diagnose apparatuur.
En gewoon niet betalen, het probleem is niet opgelost.
17 jaar
Beste primera,het klinkt allemaal simpel en logisch wat jij zegd,maar het ligt toch even anders,kennelijk heeft het personeel van deze hyundai dealer die drie automerken vertegenwoordigd geen of weinig kennis met het gebruik van de testapparatuur en het logisch opsporen van dergelijke electronische fouten in eerste instantie hebben ze een andere dealer gebeld om te vragen naar de mogelijke oorzaak,deze vertelde dat de antennering om het kontaktslot een mogelijke oorzaak kon zijn,deze werd direct besteld en vervangen,echter zonder resultaat kosten 247euro,daarna werd het internet geraadpleegd voor mogelijke storingen en kwamen ze er achter dat een tweede mogelijkheid de krukascensor kon zijn plus slechte aardpunten,dus censor vervangen en aardpunten gecontroleerd kosten 428 euro toen ik echter de auto op wilde halen bleek bij de tweede keer startende motor weer niet aan te slaan,ik was behoorlijk kwaad en wilde de auto zonder betalen meenemen de eigenaar hield echter het portier open en wilde mij verhinderen om weg te rijden waarop ik uitstapte en hem een pakslaag beloofde als hij de deur niet los zou laten,waarop hij wegrende en ik achteruit via een smal pad van het terrein moest zien te komen,ook dit lukte mij maar de man had inmiddels zijn personeel gewaarschuwd en was al bezig het grootte stalen hek die het terrein afsluit met een stalen ketting af te sluiten ik zat dus letterlijk in de val en kon het terrein niet verlaten,zo zie je maar dat niet betalen niet altijd een optie is.
17 jaar
Als deze dealer niet eens de kennis heeft om een dergelijk probleem op te lossen, dan kan hij ook nog de importeur inschakelen en vragen om expertise.
Het is wel duidelijk dat dit gewoon een pruts garage is.
Maar is het lampje uit bij het starten?.
Als dat zo is dan kunnen ze toch kijken of tie benzine krijgt?.
Of dat de ontsteking wel werkt.
Dit zijn toch zaken die ze na kunnen lopen?.
Als het lampje niet uit is, dan zit er wat verkeerd in de startonderbreker.
Ga maar naar een andere garage zou ik zeggen.
17 jaar
Beste primera,zaterdag heb ik de auto op gehaald bij dealer nadat ik hem er twee weken had laten staan zodat ze voldoende tijd haddeen om de fout op te sporen,dit had ik beter niet kunnen doen want dit bedrijf is absouut niet in staat om een dergelijke fout op te sporen,het vervelende is alleen dat dat je al veel geld betaald hebt en iedere keer als je er komt de belofte krijgt dat er direct serieus naar gekeken word,om er vervolgens weer achter te komen dat er totaal niets aangebeurd is en de auto nog steeds dezelfde fout vertoond.ook nu startte de auto de eerste keer wel en de tweede keer weer niet,ik was het gepruts van deze dealer spuugzat en stelde hem voor een compromis te sluiten ivn de betaling want ik wilde de auto nu echt meenemen ondaks dat er werkelijk niets aan verbeterd was en de auto nog steeds op onvoorspelbare tijden niet wilde starten,ik stelde voor om de helft van de rekening te betalen,maar daar wilde hij niets van weten en wijgerde ook na lang dicuseren daar mee accoord te gaan,hij was bereid het bedrag van de rekening 428 euro te verlagen naar 350 euro,om eindelijk van deze onbetrouwbare dealer verlost te zijn heb ik uiteindelijk dit bedrag betaald en de auto mee naar huis genomen met de wetenschap dat ik na drie weken geklungel bij deze dealer nog geen steek verder was gekomen,en maar moest zien wat ik verder nog kon ondernemen,het is voor mij echt een nachtmerry 600 euro betaald en een auto die nog steeds dezelfde klacht heeft,mijn verontwaardiging wed vandaag nog groter toen ik naar de auto liep,en tot de ontdekking kwam dat de onder grond van de nummerplaat waarop de dealernaam stond waar ik de auto heb gekocht ongevraagd was vervangen door een plaat met de dealernaam wat ik met deze dealer meemaak is werkelijk te gek voor woorden wat een brutaalitijd!ik heb overigens nog maals goed naar het startonderbrekerlampje gekeken bij de eerste poging om te starten lukte dit in eerste instantie weer niet het lampje ging aan en begon daarna te knipperen om ver volgens uit tegaan maar de motor startte niet,na een paar minuten gewacht te hebben startte de motor in eens weer wel het lampje gaat dan bij de eerste contactstand branden en gaat uit bij het starten.
17 jaar
direct terug gaan! men mag niet zomaar dingen van je auto afdraaien om reclame te maken zonder jou toestemming.
morgenvroeg meteen opbellen, desnoods aangifte doen van oplichting.
succes.
heb je een rechtsbijstandverzekering?
17 jaar
Dat heeft geen zin om het op deze manier te spelen, dat is energie stoppen in zaken waarmee je de auto niet gerepareerd hebt.
Mijn zwager heeft daar ook in renkum ooit eens een auto gekocht, bij de eerste de beste beurt hadden ze gewoon totaal niks gedaan, ook niet aan de klachten.
Terug geweest, hielp allemaal niks, geen steek verder mee gekomen.
Alleen een dikke rekening, zelfs geen bougie hadden ze vervangen.
Maar ja, wat nu, je zit nog steeds met dat probleem.
Zit er in Doorwerth geen goede universeel die er eens naar kan kijken, me dunkt dat dit toch op te lossen moet zijn.
Als je naar een garage in de buurt gaat , neem dan alle rekeningen mee, dan kun je laten zien wat er aan gedaan is.
En ik zou zeker hyundai nederland een brief schrijven met de klachten over deze garage,want het lijkt helemaal nergens op.
17 jaar
brandstof pomp in de Tank ??? ..................als je contact inschakeld moet je hem horen lopen of de opbrengst is onvoldoende.
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft hyundai dealer,tot enkele jaren geleden zat die in het pand waar nu inzit,hij had ook nog een vestiging ,wat service betreft had hij inderdaad,ook niet zo`n beste naam,ik heb er ook eens een nieuwe exel gekocht,en moest 4keer terugkomen om de voorwielen goed uit te laten balanceren,wat mijn start probleem betreft,ik heb onder aan deze site een advertentie zien staan van een bedrijf die gespecialiseerd is in auto electronica storingen en beweerd iedere storing binnen drie uur te kunnen oplossen,en bovendien op basis van no cure no pay ik denk dat ik dat maar eens ga proberen,ik heb vanmorgen ook nog garage gebeld i.v.m de nummerborden, hij vertelde mij dat hij dat doet bij iedere auto die hij in reparatie krijgt,het blijft een rare vogel ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en vindt het alleen maar honds brutaal,je auto niet kunnen repareren,drie weken zonder auto gezeten,600euro kwijt,en dan ook nog zijn naam op je nummerborden zetten,ik ga dit zeker aan hyundai nederland rapporteren!
17 jaar
Die startproblemen heb ik ook . Eenmaal is zelfs de sleepwagen gekomen en toen startte hij wel meteen!!!! Mijn garage kon ook geen garantie geven dat het probleem opgelost zou zijn als de auto op de testbank zou komen en dat ik dan wel die kosten kwijt zou zijn. Ik heb het er maar op gewaagd om hem niet te laten doormeten. Ik denk dat ik het zelf gevonden heb: Nu haal ik de sleutel uit het slot steek hem er nog een keer in, of steek hem er andersom in en probleem is dan opgelost. Geen sleepwagen meer nodig gehad.
17 jaar
dan is het mischien wel verstandig om een nieuwe sleutel te bestellen en te laten programeren
In mijn geval heeft het niets met de sleutel te maken ,ik heb het met de ongebruikte reserve sleutel geprobeerd maar ook daarmee houd ik dezelfde klachten,het probleem is thans dat ik soms vier of vijfmaal achter elkaar kan starten,dan in eens krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de gang,de auto is wederom door een andere dealer afgesleept en ik ben in afwachting van zijn bevindingen.
17 jaar
Zelfde probleem ook gehad, tijdens het starten blijft het lampje met sleutel knipperen en zolang dit lampje niet uitgaat dan is de motor niet te starten.
Opgelost door reservesleutel zo dicht mogelijk onder het kapje bij het contactslot te plakken. Probleem over.
15 jaar
Nu ruim 2 jaar verder en ongeveer 1200 euro armer is het start probleem waarschijnlijk opgelost,nadat mijn accent na te zijn gerepareerd bij de hyundai dealer in renkum na slechts èèn dag weer het zelfde euvel vertoonde en ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat kon krijgen heb ik de auto door de dealer uit volkel waar ik de auto nieuw had gekocht op laten halen en laten repareren , na 1 week gebeld en kreeg de mededeling dat de auto klaar stond en de klacht (vermoedelijk) was verholpen het bleek volgens de chef monteur aan de censor ring om het kontaktslot te te liggen,wat mij zeer verbaasde omdat deze pas was vervangen? door de garage uit renkum,de monteur verklaarde echter dat na het vervangen van deze censor het probleem niet meer was voorgekomen,nabetaling van de kosten 330 euro ben ik met de auto naar huis gereden en het leek er inderdaad op dat alles nu weer goed werkte ,maar na 4 maanden geen start problemen meer te hebben gehad,begon de ellende weer opnieuw als ik s`morgens wilde starten dan lukte dit pas na 4 of 5 pogingen, ik heb er toen nog enkele weken mee ddor gereden want ik kreeg hem wel steeds weer aan het lopen alhoewel het aantal start pogingen steeds meer werd,in september met de auto naar schiphol gereden en op langparkeren geparkeerd,bij terugkomst vreesde ik het ergste ,en waar ik al bang voor was gebeurde de auto was met geen mogelijkheid te starten,het was midden in de nacht en daar stond ik in het donker met een auto die het niet deed,gelukkig was de accu prima en kon ik diverse keren kort starten,en weer even wachten maar de motor gaf geen teken van leven,toen ik bijna op het punt stond om de anwb te bellen besloot ik om nog èèn poging te wagen en zowaar de motor startte wat een opluchting,thuis gekomen kon ik hem de andere morgen weer normaal starten,en de weken erna met 2 of 3 start pogingen, dat ging zo door tot dat het flink begon te vriezen,de auto heeft toen twee weken ongebruikt in de garage gestaan en startte zowaar ìn 1 keer,de andere dag echter was het weer mis pas na meer dan 10 keer starten en 1keer afslaan begonde motor weer te lopen,alleen had ik nu een nieuw verschijnsel,namelijk het motor engine lampje bleef branden, dus maar meteen naar de dealer in volkel gereden,want ik kon er normaal mee rijden , de chef monteur beweerde dat het niets met de vorige reparatie te maken had,en dat het waarschijnlijk een combinatie van fouten betrof en kreeg ik natuurlijk te horen ze vrijwel geen klachten hadden met de de accent van 2002 zelf had ik op dat moment echter meer zin om de auto tegen een dikke boom plat te rijden , maar je weet natuurlijk nooit of je er zelf nog levend uitkomt ,dus die optie maar niet uitgevoerd en de auto wederom bij de dealer gelaten in de hoop dat het nu toch wel een keer zou lukken om de fout op te sporen,na twee weken de dealer gebeld en deze deelde mij anthousiast mede dat het probleem waarschijnlijk was gevonden en dat hij ieder morgen de auto normaal kon starten en dus op dat moment geen afwijkingen kon constateren,de fout bleek te zitten in een reais dat onder het dashbord zit en dat schakeld tussen de stuurslot sensor en de startonderbreker en of boord computer dit relais zou slecht contact maken en alle start problemen hebben veroorzaakt, na betaling van weer bijna 300 euro kon ik de auto weer meenemen,en ik moet eerlijk zeggen,even afkloppen dat ik tot op heden geen start problemen meer heb gehad,alleen het vertrouwen in het merk hyundai waar ik met vorige auto`s veel plezier mee gehad heb is totaal verdwenen,iedere keer als ik de sleutel in het contactslot steek denk ik nog zou die wel starten?een trauma waar ik niet vanaf kom en en die mij meer dan 1200 euro heeft gekost!ik de ga de auto daarom ook opruimen misschien dat de fout er nu echt uit is en heeft de volgende eigenaar er nog jaren plezier van want hij heeft tenslotte pas 40000 km gelopen maar voormij voorlopig geen hyundai meer,en de dealer in renkum bedankt voor het incasseren van 650 euro zonder ook maar iets te hebben gerepareerd!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Accent of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar