hallo,
ik heb een vreemd probleem met mijn hyundai Scoupe.
hij start per direct maar als ik een tijdje heb gereden(bijv. naar tankstation) en ik zet hem dan uit dan krijg ik hem niet gestart, hij wilt niet aanslaan op dat moment, na een half uurtje tot een uurtje als hij afgekoeld is dan wilt hij wel weer starten
bij deze vertel ik ook al even wat ik er aan gedaan heb:
nieuwe verdeelkap
nieuwe rotor
nieuwe ontsteking
nieuwe bougies
laten uitlezen, gaf alleen een storing van een temp. meter in het motorblok, deze is gereset maar daar zat het probleem blijkbaar niet
ook trekt de retour van de radiator vacuum, ik heb hierbij ook al de thermostaat getest die is in orde en het hele systeem gereinigd
kan iemand mij helpen deze 2 problemen op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou toch een andere temperatuursensor plaatsen, waarschijnlijk zit daar het probleem, met te resetten is het probleem zelf niet opgelost.
Ze gaan wel vaker kapot.
Groeten.
hoi Roy//
wij hadden t zelfde probleem..
op aanraden van Wim de temperatuur sensor vervangen..en het probleem is opgelost...
kost 28.30 bij de dealer..
succes,
groetjes Rob
15 jaar
dan zullen we dat eens gaan oplossen,
ik heb de auto met het probleem aan een vriend van mij verkocht maar alleen de sensotr is geen probleem
bedankt voor jullie hulp
roy
15 jaar
Ik geloof dat ik hetzelfde probleem ervaar.
De motor slaat niet aan als het "lekker weer" is buiten. (ongeveer 25 graden)
In de kou(winter) heeft ie me nooit laten zitten. Dit probleem doet zich dus alleen in de zomer voor. Vorig jaar ook al, alleen is dit jaar erger geworden(frequenter).
- Bougies zijn vervangen. (waren nodig aan vervanging toe)
- Bougiekabels doorgemeten (kleine verschillen in weerstand)
Ik weet niet wat ik moet doen ?
15 jaar
hoi ik heb je al gemaild..ik had t zelfde probleem..en is voor 99% zeker de temperatuurzender van de injectie..had m toen op aanraden van willem van problemcar vervangen en inderdaad daarna starten zoals t hoort..en waarschijnlijk start je auto als hij koud is wel perfect,maar als ie even stilstaat dan niet meer...en als hij dan weer is afgekoeld start hij weer goed..
zendertje kost bij de dealer euro 28.30 en is in 10 minuutjes te vervangen,
hij zit bij je thermostaathuis als je voor de motor staat aan de linkerkant..er loopt n klein beetje water uit..dus doe t met koude motor..
succes ermee..
15 jaar
Bedankt voor uw reactie !
Helaas weet ik een boel dingen niet te vinden onder de motorkap, waaronder het thermostaathuis....
Kunt u mij een misschien een foto sturen van het thermostaathuis? Dan weet ik waar ik een beetje moet zoeken.
Moet ik nu zoeken op de motor of náást de motor?
Heel erg bedankt in ieder geval voor de info. Ik ga nog eens een blik onder motorkap doen. Misschien dat ik het nu wel ga vinden....
M.v.g.
Steve
15 jaar
Ik heb nog een poging gedaan maar zonder resultaat... Ik kan hem echt niet vinden.
Aan de linkerkant zit alleen maar de dynamo, startmotor, koelvloeistof, ruitenwisserspray etc. (zie foto's)
Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's gemaakt, misschien dat iemand mij het kan aanwijzen ? Of moet ik van onderen kijken om erbij te kunnen?
Foto's, zie: http://www.s-hakim.nl/hyundai%20excel%20...
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
15 jaar
hoi,
het thermostaat huis kan je vinden door de dikke slang vanaf je radiateur te volgen het thermostaat huis bevind zich aan t einde er van
op de foto is hij duidelijk te zien..hij is aluminiumkleurig met 2 bouten erop.
en de zender die je moet vervangen zit eronder..maar let op..er zitten dacht ik 2 zenders op..1 voor de aansturing van je temperatuurmeter..
maar jij moet dus die hebben voor je injectie systeem..hier in den haag hadden ze hem gewoon op voorraad..maar mischien moet je hem bestellen.
kost 28.30 euro..
succes
15 jaar
hallo allemaal,
sorry dat ik een tijdje niet aanwezig ben geweest, ik heb de scoupe verkocht met het aanhoudende probleem aan een vriend van me die de moed had verder te gaan waar ik gestopt ben.
ook hij heeft deze sensor vervangen maar het probleem blijf zich voordoen, zijn er nog meer ideeën? zelfs bij de dealer in breda weten ze het niet meer, wel zijn we er achter gekomen dat er een scheurtje zit in de koppakking maar dat kan het probleem niet zijn toch?
groetjes
roy
15 jaar
Bedankt voor de tip van de plastic zak. Ik moest eerst de helft van m'n koelvloeistof laten weglopen om vervolgens bij de sensoren te kunnen.Vervolgens heb ik de sensoren eruit gehaald en heel voorzichtig gereinigd met een papieren doekje. Nu is er dus een grote met 2 polen, en een kleintje met één enkele pool. Welke is waarvan en moet vervangen worden?
Ik heb inmiddels geen startproblemen meer, en vermoed dat het ergens anders aan lag. Na de reiniging werkte hij namelijk nog steeds niet. Toen besloot ik de bougies los te draaien om te kijken of ze vonkten tijdens het starten. Dat deden ze prima. De bougies waren wel nat, en dus niet in staat een explosie te kunnen vormen, lijkt me. Ik vermoed dus dat de lucht niet in de juiste verhouding is met de benzine. Ofwel, te veel benzine aangezien de bougies nat waren en dit probleem zich alleen voordoet in de winter. Ondertussen heeft de motor zuivere lucht naar binnen gezogen en heb ik alles weer op z'n plek gezet. Nu start ie beter dan voorheen !
Kan het zijn dat de motorolie aan vervanging toe is, of staat dit hier los van ? Bedankt voor al jullie hulp in elk geval !
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar