ik heb sinds 2 jaar een scoupe 1.5 turbo, nooit problemen gehad.
en nu sinds 2 maanden heb ik gigantische startproblemen.
heb nieuwe bobine, verdeelkap, bougies en kabels. nokkenas positiesensor, krukas positiesensor, gasklep positiesensor. temperatuursensors.
hij krijgt benzine, een vonk en lucht
als ik hem start geeft hij geen kik, en af een toe een stottertje, na een minuut of 5 gaat t steeds iets beter en na 10min blijft hij net aan lopen, en als ik maar een beetje gas geef valt hij meteen uit, als ik hem dan weer start loopt hij weer nauwelijks en na een poosje gooit ie m in een keer door en is er niks aan de hand, en looptie als een trein.
als hij warm is en ik start hem heeftie een dip en slaat hij er na wel goed aan.
toen ik de stekker van mn map sensor eraf haalde bleef de motor gewoon lopen, klopt dit??
wie kan me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goede morgen Casper Er komt het volgende in mij op.Ik hoor je niet over het storingslampje,dus het moet iets zijn wat niet inin het geheugen wordt opgeslagen. Dit is o.a. de druk en werking van de benzinepomp. Bij het contact aanzetten moet hij hoorbaar zijn en een werkdruk van rond 3 bar geven.in de aanvoerleiding. Dat hij blijft draaien bij het lostrekken van div. sensoren is een veiligheidsvoorzorg. De meeste motoren stoppen bij een defecte bdp zender, maar zelfs dan zijn erbij die op de nokkenassensor blijven draaien. De gang is er meestal wel uit maar je komt wel thuis. Dit is noodloop of Limpmode!!! Veel succes. Misschien blijft het m.m lampje nu wel branden door het onderbreken van de luchtmassameter. Resetten !
Is het slangetje dat naar de map-sensor gaat wel heel en niet verstopt?
hey slangetje zit gewoon goed en hij zuigt gewoon zn vacuum thnx
14 jaar
punt:
dus ik moet even mijn benzinedruk opmeten??
maar als ik mijn map sensor loshaal hoort hij toch ook raar te lopen??
of hoeft dat niet meteen?
14 jaar
Het kan een oorzaak zijn van het slechte aanslaan ,maar er kunnen meerdere oorzaken zijn, zoals hierboven . Het slangetje aan de mapsensor zou vuil kunnen zijn ,vuil door het egr systeem, maar als je het los maakt bij de sensor en je hoort het zuigen is het goed.ook kun je in de aansluiting kijken of er vuil in zit! De motor gaat anders lopen en accelereert heel slecht zonder. Antwoord op vr 2 ja de motor reageert gelijk. Het meten zal wel problemen geven maar alleen met kijken redt je het niet. Als je de pompal hoort lopen een paar sec . dat is goed. en nu verder. Succes .!!! Kan ook het schoepenwiel van de turbo met je vingers verdraaid worden ????
mapsensor ??? deze auto heeft bij mijn weten toch een luchtmassa meter (LMM) ???
1 van de 2 , niet beide, toch????
gasklep positie sensor , is deze op beginwaarde gereset ? als deze niet ingeleerd is zorgt hij ook voor problemen.
suc6 Limbra
Limbra, bij benzine-motoren met een turbo is er bina altijd een map-sensor aanwezig om de werkelijke turbo-druk te meten.
Veel van die motoren hebben ook een luchtmassameter om het mengsel zo optimaal (schoon) mogelijk te regelen.
De map-sensor wordt dan ook nog gebruikt om de omgevings-druk te meten en het mengsel bij te regelen op grote hoogtes.
Dus ja, beide sensoren zijn aanwezig.
ok , dan had ik het ff mis , normaal is het toch zo dat een auto of een MAP-sensor heeft of een LMM en niet beide?
maar goed, is dus anders bij een Turbo .
thanx Limbra
als ik mijn map sensor loshaal gebeurd er niks, geen motormanagement lampje.
het slangetje trekt gewoon vacuum.
als ik trouwens stationair draai en in geef volgas komt hij niet boven de 2000 toeren, alsof hij gigantisch verzuipt.
maar als ik rustig gasgeef doet hij het wel normaal.
stationaair looptie ook niet goed nu..
dus mapsensor??? of benzine druk??
k laat hem volgende week nog een X uitlezen
14 jaar
ik heb een luchtmassa meter EN een map sensor.
luchtmassa meter werkt goed zoals het hoort
14 jaar
ik heb het zelfde probleem alleen een stuk minder erg.
gisteren hebben we bijna alles vervangen van de auto.
dit is ook een s-coupe gt turbo 1993.
mij werd verteld dat de egr klep ast kan zitten en dat schoonmaken de oplossing kan wezen of hem vervangen .
mijn gt komt ook niet boven de 2500rpm als ik daar boven kom gaat hij stotteren en schokken.
mischine is dit voor jou ook wel de oplossing.
[quote=Da-Sparf]ik heb een luchtmassa meter EN een map sensor.
luchtmassa meter werkt goed zoals het hoort[/quote]
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar