Hyundai i20 2015: Tpms bandenspanning

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G4LA, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 62

Onlangs velgen en banden gewisseld op deze auto. Nu licht de hele tijd de bandenspanninslampje steeds. Helaas zit er geen resetknop hiervoor. Weet iemand hoe dit op te lossen? Kan me niet voorstellen dat ik hiervoor naar een garage moet?

svaleras

Geplaatst door svaleras (100) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai i20? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1565) PRO, 2 jaar geleden

Bandenspanning al gecontroleerd?

svaleras (100), 2 jaar geleden

Ja uiteraard gecontroleerd. Meerdere keren zelfs. Ergens gelezen dat na paar km rijden de lamp uitgaat. Maar nee hoor. Heb meerdere bar varianten geprobeerd maar hielp ook niks

kaleido 1 (1565) PRO, 2 jaar geleden

Dan uit laten lezen welke sensor er defect is , misschien opnieuw inleren.

svaleras (100), 2 jaar geleden

Rare auto trouwens, dat er geen resetknop hiervoor zit. Maar ok

Bandenmannetje (15) PRO, 2 jaar geleden

Batterij van een sensor slecht.

svaleras (100), 2 jaar geleden

Batterij van een sensor?? Heeft elke sensor een eigen batterij dan?? Nooit van gehoord

Hans4040 (300) PRO, 2 jaar geleden

Dacht je dat ze op lucht werken, dan?
Elke sensor heeft een batterij.

In de TPMS sensoren zit een batterij met een levensduur van ongeveer 100 tot 150 duizend kilometer of vijf tot zeven jaar. Laat jouw autobedrijf voor een bandenwissel altijd de batterijstatus controleren. De meeste sensoren geven zes maanden van tevoren aan of de batterij zwak is. Zo voorkom je dat je vroegtijdig weer naar de garage moet om een defecte sensor door een lege batterij te laten vernieuwen. Batterijen kunnen niet los vernieuwd worden omdat ze in de sensor geseald zitten.
Bron: https://driving-dutchman.nl/krijgt-mee-m...

svaleras (100), 2 jaar geleden

Dank voor de uitleg. En nee, niet op lucht. Echter heb ik jarenlang een bmw en een polo met beide gwn een resetknop en beide meer als 400 ton op de teller. Nooit iets gehoord van batterijen oid. Bij Hyundai zal het wel anders zijn dan 👍

svaleras (100), 2 jaar geleden

Heb het gelezen Hans, is een met ventiel bij de Hyundai dus. Duidelijk nu.

Hans4040 (300) PRO, 2 jaar geleden

oke.
Maar 400 ton lijkt mij een beetje veel.....;-)

svaleras (100), 2 jaar geleden

Klopt 😄😄 het was laat...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i20 of stel zelf een nieuwe vraag.