Jeep Grand Cherokee: automaat loopt in noodloop

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.7 cdi

automaat schakelt niet op blijft in 2e versnelling staan.
storingscode automaatbak geen + op klepblokhuis ,code is niet te wissen.
heeft er soms iemand een elektrisch schema ?
of enig idee wat dit kan zijn

mdauto

Geplaatst door mdauto (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jeep Cherokee? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Automaat staat in noodloop, dan heeft ie alleen een 2e. stekkers loshalen en weer opnieuw plaatsen wil wel eens helpen, maar ik heb angst dat er iets meer aan de hand is. Waarmee wordt de auto uitgelezen? en welke foutcode krijg je?

gr

Peco Power

mdauto (0) PRO, 14 jaar geleden

is uitgelezen bij amerikaan specialist.
foutcode weet ik zo niet,ik kan hem zelf niet uitlezen amerikaan he.
stekkers heb ik al los gehad , maar de storing gaat er niet meer uit.
blijft inderdaad alleen in de 2e versnelling staan.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Bel even met de automatenspecialist, mag hier geen reclame maken maar in Tilburg zit een bedrijf dat als naam een afkorting van automatische transmissie heeft..... ;-)
Misschien weten zij zo iets over deze bakken.

gr

Peco Power.

wilbert12018 (0), 14 jaar geleden

Waarschijnlijk geeft hij als storing dat het toerental in de bak niet goed is als fout code. Print plaat + stekker houder vervangen.

hugowilrijk (0), 14 jaar geleden

hoi allemaal,
ik had met mijn Grand Cherokee 2.7-CRD-2003 - op km stand 78.000 - net hetzefde probleem !
Oorzaak is een kleine olielek tussen de behuizing van de automaat en de stekkerbehuizing voor de meerpolige electrische stekker.
Deze bevindt zich aan de rechterkant van de automaat, bijna onderaan, en ter hoogte van de plaats waar de buis van de oliepeilstok in de automaat verdwijnt.
Deze lek wordt niet snel opgemerkt als met de stekker & bedrading niet verwijdert wordt.
De stekker bevindt zich achter een stalen beschermplaatje dat met een inbus sleutel gemakkelijk verwijderd kan worden.
De stekker kan verwijdert worden door de ring er rond 1/4 toer te verdraaien.
Rond de stekker bevindt zich een O-ring. Net deze O-ring voorkomt dat de olielek zichbaar wordt.
Men dient de stekker dus echt te verwijderen om de olielek te kunnen detecteren.
UITKUISEN HELPT NIET.
Het stekkerhuis dient vervangen te worden via afbouw van het afsluitdeksel onderaan de automaat.
De stekker zelf goed uitblazen met hoge druk.
DE OLIELEK OP DE STEKKERAANSLUITING VAN DE AUTOMAAT IS EEN GOED GEKEND PROBLEEM BIJ JEEP GRAND CHEROKEE UITGERUST MET DE MERCEDES MOTOR EN AUTOMAAT.
Bij de Jeep-dealer FESTRAETS in Mechelen/Belgie heeft men vrijwel onmiddellijk dit als mogelijke oorzaak opgegeven omdat de olie die in de stekker behuizing opgeslagen is, valse contacten geeft in de meerpolige stekker.
Ik snap alleen niet dat JEEP & leverancier MERCEDES REEDS LANG GELEDEN NOG GEEN SERVICE BULLITIN DE WERELD INGESTUURD HEBBEN OM HUN KLANTEN DEZE ERGERNIS TE BESPAREN.
HET ZAL JE MAAR OVERKOMEN DAT DE AUTOMAAT HELEMAAL NIET MEER WIL SCHAKELEN.
Bij FESTRAETS - US-Cars in Mechelen werd ik zeer goed geholpen, meerbepaald door "Mo". Deze mechanieker kent de JEEP door en door.
Hopelijk zijn jullie een beetje geholpen met deze uitleg.
Groetjes
Hugo
Antwerpen

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Hugo, bedankt voor deze nuttige bijdrage, daar hebben we wat aan.

En MD auto, nog bedankt voor de feedback, wel zo prettig als je ook even laat weten wat het was, zie de tekst bovenaan de site

gr

Mercury, moderator problem car

hugowilrijk (0), 13 jaar geleden

Hoi Dmitri,
Welk is het exacte productiejaar van jouw 2.7 CRD ????
Ik veronderstel dat het om de Mercedes-motor & boite gaat !!!
Die productie eindigde ergens in de 2de helf van 2005 !!!
Bij jou kan het om een beginnende olielek gaan. Dit probleem komt veel voor bij bewuste Mercedes-boite. Normaal gezien zou iedere Jeep- & Mercedes garage vrijwel onmiddellijk de juiste diagnose moeten kunnen stellen, maar .... dan is er misschien niet genoeg aan verdiend.
In elk geval moet het deksel onderaan de boite verwijderd worden, olie aflaten, pakking misschien best vervangen, stekkerbus langs binnen afbouwen en vervangen door nieuwe !!!!!!!!!
Interieur van de buitenstekker goed droogblazen met hoge druk reiniger !!!!!

Of ..... bij FESTRAETS-Mechelen langsgaan. "Mo" is de crack voor alles wat JEEP & de rest betreft (feitelijk is het een grote Citroen & US-Cars garage)
Doe "Mo" de groeten van "Hugo/Wilrijk"

Bij FESTRAETS/ US CARS in Mechelen kan je vragen om de besturings software van de boite te overschrijven door een recentere versie (ik dacht evolutie-2005 of 2006). Deze software houd veel minder rekening met problemen veroorzaakt door de fameuze lekken in de schakelaar/anex stekker onderaan in de boite !!!
Misschien eens proberen bij de Jeep-garage op de Bisschoppenhoflaan, en zelf meedelen wat vooraf gaat (als ze daar vatbaar voor zijn).
Ik zelf zal in elk geval teruggaan naar FESTRAETS in Mechelen, al moet ik in 2de/noodloop voor dag-en-douw van Wilrijk naar Mechelen.
De Mercedes-Jeep-Chrysler garage in St Niklaas heeft ook een goede reputatie, en gezien het feit dat het om de Mercedes- boite & moter gaat, .... maar het is een einde rijden in 2de !
Laat maar eens weten hoe het afgelopen is
Groetjes
Hugo / Wilrijk

Hans4040 (300) PRO, 10 jaar geleden

Reported Vandaag 11:44
Forum » Topic » Post Jeep » automaat loopt in noodloop » Post #800857
Report by Dick Wijngaard [b]Door moderator verplaatst[/b]
Hoi,
Wil even inhaken op dit probleem. Heb een gelijksoortig geval met een jeep van 2004. zit inderdaad olie in de stekker. Mijn vraag is de stekkerbus gewoon los te koop, en zijn er nog verassingen te verwachten.

bedankt alvast,

Dick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.