Lancia Delta: Turbo waste gate integrale

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2L turbo

Hallo,
Wie kan mij zeggen waar de onderdrukslang van de onderste aansluiting van de waste gate aan bevestigd moet worden.
Er hangt een stuk slang van 10 cm aan de onderste aanluiting, maar ik kan geen ander aansluitpunt vinden.
De motor gaat nu boven de 4000 toeren niet verder (alsof de toerenbegrenzer inkomt)
Denk dat de waste gate nu niet opend en het managemend ingrijpt op overdruk.
Groet Nico

Geplaatst door

Nico64 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is een tijdje geleden, maar ik probeer het toch:
Waste gate wordt elektronisch geregeld door het motor management systeem.
Besturing wordt met een koperkleurig metalen potje gedaan.
Deze zit meestal links voor in de motorruimte, er moeten 2 slangen aan vastzitten en een elektrische aansluiting.

oldford 0
badge

17 jaar

Heb nog steeds het probleem dat de auto gaat stotteren en knallen in de uitlaat, maar nu boven de 5 a 5500 toeren. Andere Bougies en kabels geprobeerd, geen verandering. Waste gate goed, de max. turbo druk is zo'n 0,7 Bar. Het stotteren is nu hoger in de toeren zonder dat er wat is vervangen. Kan het aan de bobine of BDP sensor liggen?

Nico64 0

17 jaar

Nico, bij elektronica is het probleem dat alles kan.
Zonder meer zeggen dat het aan een bepaald onderdeel ligt is van achter de PC erg moeilijk.
Laat de auto eens uitlezen. Dat wil zeggen, zowel foutcodes als live data controleren.
Opgepast: alle foutcodes worden verwijderd als de motor wordt uitgezet! Dus rijdend meten.
Delta motor staat er om bekend dat er nog al wat trillingen in ziten.
Hierdoor sneuvelen heel vaak de water- of de inlaatlucht temperatuur sensor. Kontroleer deze dus goed.

oldford 0
badge

17 jaar

Hallo,
Na enig zoekwerk bleek dat de vorige eigenaar er een nieuwe distributieriem etc er op heeft gezet (of laten zetten). Echter ze hebben de riem gemonteerd met de krukas 180 graden verkeerd. Dit hebben ze willen oplossen door de bougies op 4-2-1-3 te zetten. Alleen zijn ze vergeten om dan ook de aansturing van de injectoren te verwisselen. Heb de stekkers van de injectoren omgezet. Is het raadzaam om alles weer op tijd te zetten (1-3-4-2) op kan er verder geen schade door komen. Hij loopt nu PRIMA.

Nico64 0

17 jaar

http://www.renedegraaflancia.nl/

als je nog eens vragen hebt....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.