Maat van me heeft een Range Rover 3.5i V8 uit 1986, en hij heeft het volgende probleem:
Hij reed gister ermee, nadat ie helemaal apk-klaar was gemaakt. Na ong 4 km rijden valt de motor stil, en is hij met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Starbooster erop, en hij start weer. Dynamo is slecht, daar waren we al achter gekomen.. Maar na een paar honderd meter sloeg ie weer af. Hebben m naar garage van n maat van me gesleept. Daar weer gestart met startbooster, en stationair laten lopen. Na ong n kwartier perfect te hebben gelopen, viel ie opeens weer uit. Hebben alles nagekeken, maar niets lijkt verkeerd. Lmm is heel klein beetje vochtig binnen in, maar dat kan het niet zijn, want de klep is verder nog helemaal goed. Toen het benzinefilter schoongeblazen, zat een hoop zooi in. Daarna liep ie weer super mooi, om na ong n kwartier (toen ie net weer lekker warm begon te worden) weer af te slaan.
Nu heeft de wagen een tijd stil gestaan, maar tank is leeggemaakt, en er is 42 liter Euro 98 ingegaan. Wat kan het probleem verder zijn? Dacht zelf aan de ontsteking, misschien de ontstekingsvervroeger ofzo.. Iemand die zoiets al eens eerder heeft meegemaakt?
Hebben de dynamo eronder uit gehaald, en opengemaakt. Zag er allemaal nog goed uit, koolborstels zagen er nog perfect uit, geen draadbreuken of sluiting ofzo. Misschien dat het in de regelaar zit. Stationair leverde de dynamo te weinig, hij kwam dan niet verder dan 11,6V. Die gaat maandag dus ff naar n dynamo-revisie bedrijf.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijk idd op kapotte dynamo, maar door stroomgebrek zou ook de auto uitgevallen kunnen zijn. Verstandigste is om te wachten op een goede dynamo, te starten (waarschijnlijk met starthulp), meten of de dynamo wel laadt (13.8 to 14.4 volt meten over de accupolen bij draaiende motor) en dan kijken of het probleem zich nog voordoet.
De dynamo gaat morgen naar een revisie-bedrijfje. Deze moest sowieso vervangen worden, aangezien deze stationair niet meer dan 11,6V laadde.. Bij 3.000 toeren kwam ie tot 11,9V. Dat is overduidelijk te weinig. Mocht het dit niet zijn, dan heeft hij in ieder geval weer een goede dynamo, en zoeken we vrolijk verder..
19 jaar
Er zit een klein kastje boven de linker schokdemper voor. Deze geeft massa impulsen door aan de injectors. Maak de stekker eens schoon en spuit in met WD40.
19 jaar
spuit eens (als hij uitgevallen is) koude vloeistof op de onstekings modul deze willen nog wel eens defecten vertonen bij hogere temperaturen m vr gr
Opgelost. Het was de bobine. Deze was te zwak, en werd daardoor te heet.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar