Bij constante snelheid (warm of koude motor maakt niet uit) hikt of schokt de motor soms. Het kan zijn dat dit een paar dagen niet voorkomt, maar gemiddeld wel één keer per rit.
Het is net alsof er een fractie van een seconde geen brandstof wordt ingespoten. Alsof de motor heel even 'uit' is. Daarna pakt hij op, en loopt als een zonnetje. Dus bijvoorbeeld 120 km op de snelweg, warme motor, geen airco aan, en ineens gebeurt het......de garage dacht eerst aan de airco, vandaar dat ik het er bij meldt.
Laatste onderhoud:
- nieuwe dynamo (overigens de kwaal was er al voor vervanging van dynamo. Dynamo is vervangen omdat hij teveel stroom leverde)
- 4 nieuwe bougies
- bougiekabels en stroomverdeler getest, zijn akkoord.
- nieuwe accu
- nieuwe brandstoftank (weet niet of brandstoffilter ook is vervangen)
Zou dit te maken kunnen hebben met luchtmassameter? of met brandstoffilter die vol zit met rommel? waar zit dit filter?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet er maar eens nieuwe ORGINELE bougiekabels op.
Als het goed is, is het brandstoffilter vlak achter de motor tegen het schutbord geplaatst ,
9 jaar
Bedankt voor de antwoorden mannen. Ik kan vaststellen dat de kabels hele kleine scheurtjes bevatten, dus dit zal de reden zijn.
Even een budget vraag van mijn kant: ik wil even geen geld besteden aan de mazda momenteel, bestaat er een mogelijkheid om het miniscule scheurtje in de bougie kabel met tape te plakken, en zo ja welke tape?
9 jaar
Nog iemand een antwoord op mijn vraag inzake bougiekabel intapen?
9 jaar
Ja gewoon vervangen.
Idd gewoon vervangen.
9 jaar
Intapen helpt niet....daar vonkt ie dwars doorheen
Ik weet in ieder geval wel dat deze auto's heel erg gevoelig zijn op de ontsteking. Zodra de kabels wat minder worden krijg je vonkoverslag. De originele bougiekabels zijn idd wat duur maar ik vervang ze jaarlijks. Ook de bougies is een punt van aandacht. (Voor mij zeker want ik rij op LPG en dan moeten er speciale bougies in) Wil je probleemloos rijden moet je toch echt je bougiekabels en het liefst ook je bougies vervangen.
8 jaar
ik koop altijd standaard ngk bougies ze kunnen ze even omnummeren en ik vervang ze ook standaard bij 30.000 km koop echt niet de voor geschreven platium bougies ben voor nog geen 25 euro klaar , en ja goeie bougiues kabels is echt een must daar bezuinig ik zeker niet op heb nooit problemen met dat gehad
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar