Ik ben op zoek naar een ander auto en overweeg hierbij o.a een premacy 20i en dan gas in te laten bouwen. Echter ik lees dat de cilinderkop van dit model hier minder geschikt voor is, daar snel een revisie noodzakelijk door het noodzakelijk stellen van de kleppen.
Zijn er al premacy's met een aangepaste kop en hoe zijn deze te herkenen. Wat zijn de eventuele kosten van het aanpassen van de kop.
Een ander model waar ik aan denk te kopen is een Nissan Almera Tino met een 2.0 liter motor en CVT. Ik heb begrepen dat gas en CVT geen geslaagde combinatie is. Klopt dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als eerste ik ben geen fan van gas (je moet er ook alleen op koken)
er zijn inderdaad blokken waar gas niet ingebouwd kan worden (dit weet een gasboer zo te vertellen) dit komt omdat de kleppen dan verbranden
cvt en gas lijkt mij geen probleem
het probleem is dat je niet zo snel overschakeld van benzine naar gas (systeem schakeld meestal op gas na 3 a 4 keer gas te hebben gegeven)
met een cvt is gas en niet meer los laten dus schakeld niet over
als laatst gas is fijn voor de eerste paar km (60.000km) maar dan komen er steeds problemen met gas
er rijden meer auto's op benzine zonder een probleem na 3.5ton op de teller
maar ik zeg het nog een keer
ben er geen fan van
dus wat ik zeg in het linker oor in en de rechter oor mag alles weer uitlaten lopen ;)
wat blijft hangen is niet mijn probleem ;)
En.... het voordeel dat je hebt met G-3 kun je met reparaties weer compenseren, lood om oudijzer....................
Gr. paul
klopt,
maar als er inderdaad verbrande kleppen in komt dan gaat dat ook weer flink geld kosten
verder ligt het verbruik volgens mij ongeveer gelijk, dacht zelf dat benzine iets zuinger rijdt
maar de prijs/km gaat volledig naar lpg
Hoe het bij de premacy zit weet ik niet, bij de 626 (met vergelijkbare motor) zit een sticker in de sponning van het bestuurdersportier. Hier staat bij fuel-type "LPG" als de cylinderkop geschikt is voor LPG. Anders kan je gemiddeld 150-200 duizend kilometer rijden voordat de cylinderkop gereviseerd moet worden.
Wat betreft de discussie of LPG verstandig is...daar zal ik mij maar niet in mengen (zeg ik, terwijl ik de afgelopen 3 jaar een 626 van 2 naar 3,5 ton op LPG heb gereden zonder ook maar één ongepland garagebezoek :))
16 jaar
Premacy op gas............geen enkel probleem.
Ik word altijd een beetje moe van al die ongefundeerde antwoorden over LPG.
De premacy kan idd prima op lpg.
De Nissan met cvt is een ander verhaal, schijnt idd niet te kunnen.
Dan moet je er ook niet aan beginnen.
Ook al zal een gasinbouwer het wel aan durven.
Daarbij schakelt een lpi installatie gewoon over, tenminste van vialle.
Heeft niks met gas los te maken.
Als je tussen de 20 en de 30.000km rijd is gas een prima alternatief, zeker nu de prijs weer onder de 50 eurocent zit.
Dat is gewoon lachend aan de pomp staan.
Mijn primera staat op ruim 230.000km, loopt perfect.
Ik doe eigenlijk alles verkeerd er mee, trap er mee, trek zware karren, hard optrekken, bij de kerk in het dorp is tie al warm ( 2 straten), langdurig hard rijden.
Ik doe alles wat je met een lpg auto eigenlijk niet moet doen.
Kijk, een auto is gemaakt om op benzine te rijden, maar er zijn merken die het gewoon goed op lpg doen.
Rij je meer dan 30.000 per jaar, zou ik persoonlijk voor een diesel gaan.
Dan is de duurzaamheid van een diesel en de restwaarde een pluspunt.
Maar ook een diesel draait geen 250.000km tegenwoordig meer zonder problemen, dan is ook de turbo al aan de beurt geweest en verstuivers en soms ook de pomp, en voor dat geld kun je wel een gasinstallatie en een revisiekopje kopen.
ik rij gewoon wat het beste in me portemonnee past, als er morgen auto,s op water rijden en het is een mooi alternatief ga ik op water rijden.
16 jaar
[quote=primera p11]Maar ook een diesel draait geen 250.000km tegenwoordig meer zonder problemen, dan is ook de turbo al aan de beurt geweest en verstuivers en soms ook de pomp, en voor dat geld kun je wel een gasinstallatie en een revisiekopje kopen[/quote]
Een LPG-rijder krijgt afgezien van het normale onderhoud ook nog eens met de tijd reparaties en revisies op zijn bord, en die zijn niet mals in tegenstelling van een dieselrijder. Ik ken werkelijk niemand, maar ook niemand die het voordeel van G-3 eruit haalt.
Gr. paul
Als je ook daarom ook een beetje leuk wilt rijden op lpg moet je een auto kopen met een halve ton op de klok.
Lpg erin en met 250.000 km een schop geven.
Dan heb je leuk gereden, de ervaring leert dat juist na die 250.000km het gezeur van revisie en ellende begint.
Ik heb zelf een vialle installatie (lpi), geen verdamper, dat ding is een bron van ellende, zie het gezeik met die AG SGI installaties met drukzenders en verdampers.
De problemen met de pomp in de tank zijn allang verleden tijd, voor dat iemand dat weer aan haald.
Een lpg auto met 2 ton op de klok, niet aan beginnen, een diesel met 2 ton erop, kan nog zeker 2 ton mee tegen relatief lage onderhouds kosten.
Daarom zeg ik ook, rij je meer dan 30.000km per jaar, dan is een diesel in het voordeel en duurzamer.
Onder de 30.000km is gas een goed alternatief, maar zoek een auto uit die relatief veel op gas word omgezet.
En zoek geen exoot en er dan vervolgens gas in zetten, dat is vragen om ellende.
Een gasinbouwer zegt altijd: het kan meneer.
Maar die weet ook, als de ellende begint, is de garantie allang verleden tijd.
Ik ben geen promotor van lpg, waarschijnlijk word mijn volgende ook een diesel, ga meer rijden.
En er word niet veel meer gedaan op lpg, de franse en mitsubishi zijn de enigste die het nog doen.
Die het er goed op doen, de koreanen zie ik niet zitten op lpg.
Ik heb ook een auto op lpg gehad waar ik helemaal op leeggelopen ben, niks als ellende.
Veel heeft ook met onkunde te maken, een dealer laten sleutelen aan een lpg installatie is vragen om ellende.
Hebben er geen zak verstand van en als het dan naar de knoppen is ligt het aan het lpg..
Het lpg word vaak verguisd, maar nu het economisch allemaal wat minder gaat kunnen er plotseling weer heel wat op lpg.
Of zoals de plaatselijke vw dealer zei: ik wou dat vw er nog wat mee deed, dan had ik er heel wat van weg kunnen zetten.
Want de vraag naar lpg is enorm en ze moeten nu nee verkopen en dat doet pijn bij een ondernemer.
16 jaar
jongens toch het loopt weer helemaal uit de hand,geert vraagt advies wat betreft mazda en het eindigd bij vag. geert wat een premacy op gas doet weten we met zijn allen niet dus de beste raad die ik je kan geven is te informeren bij een gerenomeerd lpg inbouwbedrijf. gr john
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Premacy of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar