close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 6: Inhouden bij nullast

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: L8, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 88

Auto stottert bij nullast,
Bougies vervangen bobines vervangen luchtmassa sensor vervangen, inlaat spruitstuk nieuwe pakkingen geplaatst kleppen in het spruitstuk werken goed. Vacuüm werkt goed.
Uitgelezen bij Mazda dealer geen fouten kunnen vinden. Voorste lambda sonde vervangen .

Als de twee stekkers van de voorste lambda los gehaald zijn loopt de auto beter bij nullast
Iemand nog een idee?

Geplaatst door

Freddy mazda (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hmm, je gaat een lambdasonde vervangen als er bij het uitlezen geen fouten naar voren komen?
Dat is zonde van je geld, want die zijn niet goedkoop dat weet ik nu.

Bij het klusje wat je hier opnoemt ben je snel bij een deal rond de 600 euro kwijt.

Ik zou hem even laten uitlezen bij een andere dealer, want ik vertrouw dit niet zo.

pbierman18 0

5 jaar

Ik had gehoopt op een antwoord van een techneut in plaats van een wantrouwende boekhouder.

Alle onderdelen zijn GRATIS uitgewisseld door de dealer.
Mijn vraag was ook of iemand een idee had wat het kan zijn.

Hier heb ik wat gevonden.
Heb al verschillende lamdasensors vervangen voor dit probleem ook wel eens imitatie geprobeerd maar was geen succes .
Volgens mij kan een mazda dealer ook dit schrijven vinden.
TSB:
MULTI-MODEL - VEHICLE HESITATION OR SURGING / O2 SENSOR SIGNAL
FAILURE
BULLETIN NOTE
This bulletin supersedes the previous bulletins 01-016/08 issued 03/17/08,
01-031/09 issued on 07/10/09 and 01-038/10 issued on 06/18/10. The APPLICABLE
MODEL(S)/VINS, REPAIR PROCEDURE, PART(S) INFORMATION and WARRANTY INFORMATION
have been revised.
Changes are noted below in Red.
APPLICABLE MODEL(S)/VINS

2007-2009 CX-7

2007-2009 Mazdaspeed3

2006-2007 Mazdaspeed6

DESCRIPTION
Some vehicles may experience hesitation or surging when accelerating after
engine warm-up. These symptoms may be noticed by the customer before a MIL
illumination with DTC P0134, P2096, P2097, P2177, P2187, P2188, P2195, or P2237
is stored in memory. This may be caused by a front O2 sensor signal failure due
to a crack on the primary or secondary O2 sensor cells.
Customers having this concern should have their vehicle repaired using the
following repair procedure.
REPAIR PROCEDURE

1. Verify customer concern.

2. Disconnect front O2 sensor connector.

3. Test drive vehicle to verify symptom disappears.

4. If symptom disappears, replace front O2 sensor with a modified
part according to Workshop Manual (section 01-40 HEATED
OXYGEN SENSOR (HO2) REMOVAL/INSTALLATION [L3 WITH TC]).

NOTE: To avoid O2 sensor damage, refer to
Service Bulletin 01-032/10 "Oxygen / Air Fuel Ratio Sensor Removal Caution"
before removing O2 sensor.

5. Verify repair

pasenlin 0
badge

5 jaar

Freddy Mazda,

Wij kunnen niet ruiken dat de onderdelen gratis omgewisseld zijn.
Ik vind je reaktie dan ook ongepast.
Iedereen probeert hier elkaar te helpen met storingen en dure reparaties te voorkomen.

primera p11 0

5 jaar

Dat bedoel ik,

En omdat er omschreven wordt dat er bij het uitlezen geen foutmeldingen naar voren komen.
Het verhaal van pasenlin. Dat zijn allemaal meldingen die naar voren komen als men de auto uitleest.
Het kan allemaal idd

Je kan ook nog eerst kijken of de uitlaat of de kat niet lek is, ( gaatje )

pbierman18 0

5 jaar

Die foutmeldingen hoeft niet, lambdasensor kan ook gewoon stuk zijn zonder foutcodes zeker bij dit type en jaartal.

pasenlin 0
badge

5 jaar

Ik heb de uitlaat gecheckt geen lekken , dank je voor het mee denken

Probleem gevonden en opgelost , inhouden kwam door egr klep op advies van een Mazda monteur de vier kruiskopschroeven los gedraaid en het elektrische gedeelte van het mechanise gedeelte gehaald en op gehangen met een tyrip proefgereden en het was opgelost..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.